X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Gaming na YouTube: Rozrywka dla małolatów czy wielki biznes?

Gaming na YouTube: Rozrywka dla małolatów czy wielki biznes?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Jeszcze do niedawna oglądanie gier na YouTube było delikatnie mówiąc dziwnym zajęciem. No bo co może wynikać z oglądania tego, jak gra ktoś inny? Coś takiego może interesować tylko nastolatki, które nie mają co robić po powrocie ze szkoły. Jednak takie postrzeganie tej sfery zmieniło się diametralnie. O co więc tak naprawdę chodzi?

W 2014 roku, aż 15% wszystkich materiałów wideo na YouTube odnosiło się do gier komputerowych. W tym roku zapewne ten odsetek jeszcze wzrośnie. W ubiegłym roku, filmy te łącznie osiągnęły ponad 364 mld odsłon. W tym roku, filmy z grami wygenerują ok. 3,8 mld euro, a do 2017 publiczność tych materiałów wzrośnie do 790 mln osób.

Kto to robi i kto to oglÄ…da?

Oczywiście pomijając materiały promocyjne najnowszych pozycji na rynku gier, bardzo dużą sferą są kanały gamerów, które oglądane są przez miliony użytkowników. Z polskiego podwórka warto wymienić chociażby ReZigiusza (prawie 1 720 000 subskrybentów i grubo ponad 1 mln wyświetleń pod każdym materiałem), Stuu Games (niecałe 1,6 mln subskrybentów i setki tysięcy odsłon) czy Blowek (ponad 1 450 000 subskrybentów i setki tysięcy wyświetleń). Oczywiście prym wiodą twórcy brytyjscy i amerykańcy. PewDiePie, brytyjski gamer ma niespełna 40 700 000 subskrybentów, a liczba wyświetleń jego filmów to prawie 11 miliardów!

Granie na YouTube, to nie tylko sposób na rozrywkÄ™ “maÅ‚olatów”, ale coraz prężniej rozwijajÄ…cy siÄ™ segment youtube’owego biznesu. W dodatku bardzo lukratywnego biznesu. PoÅ‚Ä…czenie 13-15 latków, grajÄ…cych dla rozrywki i ludzi, którzy grajÄ…c, zarabiajÄ… na życie i tworzÄ… nowÄ… dyscyplinÄ™ sportu, to Å›wietnie okreÅ›lona grupa potencjalnych klientów. Reklama, lokowanie produktu czy akcje partnerskie to zysk nie tylko dla twórców, ale także dla reklamodawców. A wszystko to napÄ™dzajÄ… coraz liczniejsze eventy, na których można spotkać swoich internetowych idoli. NajwiÄ™ksze kolejki ustawiajÄ… siÄ™ wÅ‚aÅ›nie do przedstawicieli tego rodzaju youtube’owych gwiazd. Warto w tym miejscy wspomnieć o zawodach e-sportu (ostatnio w katowickim Spodku), w których reprezentacja Polski odnosi bardzo duże sukcesy. KiedyÅ› byÅ‚ maÅ‚yszomania, potem każdy graÅ‚ w piÅ‚kÄ™ rÄ™cznÄ…, nastÄ™pnie w siatkówkÄ™. Może przyszÅ‚a pora na e-sportmaniÄ™?

Przyszłość

Wydaje siÄ™, że pod wzglÄ™dem popularnoÅ›ci tematyki, gry i gamerzy osiÄ…gnÄ™li na YT wszystko. Trudno wyobrazić sobie, że co można byÅ‚oby zmienić i jeszcze powiÄ™kszyć i tak ogromne zasiÄ™gi. Jednak eksperci dostrzegajÄ… duże wzrosty platformy Twitch, która skupia zapaleÅ„ców komputerowo-konsolowych maniaków. W niedalekiej przyszÅ‚oÅ›ci można spodziewać siÄ™ bardzo mocnej rywalizacji o palmÄ™ pierwszeÅ„stwa. Chyba jedynÄ… rzeczÄ…, która może wywrócić wszystko do góry nogami jest upowszechnienie i komercjalizacja rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej. Ale to już inna historia…

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail