X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Branża finansowa: sprawdź, ile pieniędzy przeznacza na posty sponsorowane na Facebooku

Czy branża finansowa inwestuje w posty sponsorowane na Facebooku? Jeśli stawia na płatną komunikację, to jaki procent wszystkich wpisów stanowią owe posty oraz jaką liczbę odsłon generują? Wraz z zespołem Sotrendera znaleźliśmy odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania.

Branża finansowa: sprawdź, ile pieniędzy przeznacza na posty sponsorowane na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


W kolejnej odsłonie cyklu, w którym sprawdzamy ile pieniędzy przeznaczają przedstawiciele poszczególnych branży na posty sponsorowane na Facebooku, pochyliliśmy się nad kategorią: “finanse”. Wraz z zespołem firmy Sotrender sprawdziliśmy, jaki procent wszystkich postów stanowią wpisy sponsorowane, ile pieniędzy przeznaczają na to poszczególne firmy oraz ile dzięki temu uzyskują odsłon?

Czytaj więcej: Sprawdzamy, ile pieniędzy sklepy wielkopowierzchniowe wydają na posty sponsorowane na Facebooku

Czytaj więcej: Branża e-commerce: zobacz, jaki budżet wydaje na posty sponsorowane na Facebooku

Czytaj więcej: Moda na Facebooku: ile wydaje na posty sponsorowane?

Płatna komunikacja – opis badania

Jednym z typów badań, które firma Sotrender ma w swoim repertuarze jest badanie płatnej komunikacji na Facebooku. Zespół Sotrendera pozyskał wyniki w oparciu o estymację metodą machine larning na podstawie autorskiego algorytmu lasów losowych i unikalnej bazy danych dotyczącej komunikacji ok. 14 tysięcy stron na Facebooku. Kwota, jaką firmy wydały na posty sponsorowane oraz Dark Posty, została oszacowana w oparciu o uśredniony CPM – 8 zł.

Badanie objęło 3 ostatnie miesiące ubiegłego roku, czyli IV kwartał 2015. Sotrender w swojej analizie aktywności na Facebooku „wziął pod lupę” 5 firm z branży finansowej, które przeznaczyły największe sumy na płatną komunikację – mBank Polska, Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas, grupa ubezpieczeniowo – finansowa Aviva oraz program lojalnościowy PAYBACK Polska.

Udział postów sponsorowanych

Badanie Sotrender

Badanie: Sotrender

Najwięcej postów na Facebooku w ostatnim kwartale ubiegłego roku opublikował program lojalnościowy PAYBACK Polska. W przeciągu 3 miesięcy komunikował się ze swoimi obserwatorami 127 razy. Na drugim miejscu, pod względem ilości udostępnionych wpisów, uplasowała się grupa ubezpieczeniowo – finansowa Aviva. Zestawienie firm z kategorii finanse zamykają banki. Bank zachodni WBK komunikował się ze swoimi obserwującymi dokładnie 96 razy, a mBank udostępnił tylko o 5 postów mniej. Wyraźnie mniej postów na swoim profilu na Facebooku opublikował bank BGŻ BNP Paribas – 40. Po przeanalizowaniu wykresu możemy zobaczyć ciekawą zależność – firmy, które w zestawieniu zamieściły najmniej postów, najchętniej je sponsorowały. Spośród wszystkich 91 postów, które udostępnił mBank, 82% z nich było dodatkowo wspierane finansowo. Z kolei BGŻ BNP Paribas spośród wszystkich 40 opublikowanych wpisów, 65% sponsorował. Zdecydowanie inną taktykę komunikacji widać w firmach, które zajęły dwa pierwsze miejsca. PAYBACK Polska wspierał promocję jedynie co 10 wpisu, a grupa Aviva co czwartego.

Estymowane wydatki reklamowe

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Fakt, że firmy, które zamieszczały najwięcej wpisów, ale najrzadziej decydowały się na ich sponsorowanie, zupełnie zmienił kolejność drugiego zestawienia. Pierwsze miejsce w zestawieniu estymowanych wydatków zajął mBank, który zamieścił mniej niż 100 postów w ciągu 3 miesięcy, ale aż 80% z nich wspierał finansowo. Dlatego firma Sotrender oszacowała, że na posty sponsorowane i Dark Posty przeznaczył on prawie 400 tysięcy złotych. Dzięki takiej kwocie prawdopodobnie uzyskał niemalże 49 milionów odsłon. Na drugim miejscu uplasował się Bank Zachodni WBK, który prawdopodobnie wydał 377 tysięcy złotych, dzięki czemu jego posty miały ponad 47 milionów odsłon. Program lojalnościowy, który na pierwszym wykresie zajął najwyższe miejsce na podium, pod względem wydanych pieniędzy na posty sponsorowane i Dark Posty uplasował się na trzecim miejscu. Przeznaczył on ponad 200 tysięcy złotych, dzięki czemu zyskał ponad 27 milionów odsłon. Zestawienie zamykają BGŻ BNP Paribas oraz Aviva.

Wyraźnie odmienny sposób komunikacji

Dzięki danym udostępnionym przez firmę Sotrender mogliśmy przeanalizować estymowane wydatki, jakie firmy z kategorii finanse prawdopodobnie przeznaczają na płatną komunikację na Facebooku. W zestawieniu 5 firm z tej kategorii zarysowała się wyraźna różnica. Banki są mniej aktywne pod względem ilości publikowanych postów niż grupa lojalnościowo – finansowa Aviva oraz program lojalnościowy PAYBACK Polska, ale najchętniej wspierają promocję swoich wpisów, dzięki czemu zyskują wyraźnie wyższą liczbę odsłon.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail