![Facebook ułatwi publikację treści na platformach mobilnych Facebook ułatwi publikację treści na platformach mobilnych](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2Fshutterstock_194707157.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Podczas konferencji, która odbyła się w ramach trwającego festiwalu Cannes Lions, Facebook ogłosił wprowadzenie czterech nowych rozwiązań usprawniających publikowanie treści na platformach mobilnych. Zespół Facebooka tym razem zadbał przede wszystkim o kreatywność i wnikliwą analizę, ale i zaktualizował format Canva oraz Slideshow.
Platforma Creative Hub
![www.facebook.com/business/news](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/06/Connected-We-Can-Create-Anything_-News-from-Facebook-at-Cannes-Lions-2016-_-Facebook-for-Business-Google-Chrome-2016-06-23-09.07.07.jpg)
www.facebook.com/business/news
Platforma Creative Hub skupiona jest na wzroście efektywności pracy działów kreacji, a także ich współpracy z zleceniodawcami. Będzie to miejsce, gdzie osoby odpowiedzialne za kreację będą mogły poznać działanie dostępnych formatów i narzędzi, wyświetlać oraz udostępniać projekty, a także eksperymentować przy tworzeniu treści. Creative Hub jest aktualnie w fazie testów, platforma powinna być dostępna dla wszystkich w przeciągu następnych kilku miesięcy.
Wersja beta dla Audience Insights
Jako że tworzenie efektywnych kampanii opatrzone jest wyciąganiem wniosków z danych statystycznych, Facebook uruchomi wersję beta API dla statystyk grup odbiorców (Audience Insights). Ma ona na celu usprawnić dostarczanie reklamodawcom informacji niezbędnych w procesie budowania kampanii.
Aktualizacja formatu Canvas
Dokładnie rok temu, podczas konferencji Cannes Lions 2015, Chris Cox, Chief Product Officer w Facebooku, ogłosił wprowadzenie formatu kanw. W lutym bieżącego roku nowy format został uruchomiony na całym świecie i od tego momentu, w czasie 4 miesięcy, reklamy zostały wyświetlone łącznie przez równowartość ponad 100 lat! Kanwy ładują się średnio 10 razy szybciej niż zwykłe strony mobilne, a średni czas spędzony na wyświetleniu kanwy to 31 sekund. Uaktualniony format zostanie udostępniony pod koniec miesiąca.
Usprawnienie Slideshow
Facebook dodał również usprawnienia w reklamach w formie pokazu slajdów (Slideshow), umożliwiają one tworzenie materiałów wideo z galerii zdjęć. W nowszej wersji możliwe będzie dodawanie napisów oraz plików dźwiękowych. Ułatwieniu ulegnie również proces tworzenia pokazu slajdów, który będzie możliwy z poziomu urządzenia mobilnego. Nowości zostaną wprowadzone pod koniec miesiąca.
Więcej informacji znajdziecie na Facebook Business.