X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

5 najlepiej prowadzonych stron uczelni na Facebooku

Okazuje się, że poziom komunikacji uczelni na Facebooku jest na bardzo wyrównanym poziomie. Decydują tutaj niuanse, a niekiedy minuty. Sprawdź, która uczelnia według naszej redakcji robi to najlepiej.

5 najlepiej prowadzonych stron uczelni na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Komunikacji na Facebooku uczelni jest naprawdę na wysokim poziomie. Aktywnie prowadzą one swoje strony, często dodają posty i nie boją się wejść w interakcję ze swoimi fanami. Ostatnim razem przeanalizowaliśmy jak 5 najlepszych uczelni w Polsce, według rankingu serwisu Perspektywy, komunikuje się za pomocą największego na świecie portalu społecznościowego. W tym artykule odpowiemy na pytanie, które uczelnie według naszej redakcji najlepiej prowadzą swoje strony na Facebooku i przywiązują do tego największą wagę?

Czytaj więcej: 5 najlepszych uczelni w Polsce na Facebooku – przeanalizowaliśmy ich komunikację

Pisząc poniższy artykuł skorzystaliśmy z danych dostarczonych przez firmę badawczą Sotrender. Dzięki nim, byliśmy wstanie sprawdzić, który fanpage zgromadził największą grupę fanów, która strona jest najbardziej angażująca, a która najbardziej interaktywna. Dodatkowo napisaliśmy do poszczególnych uczelni za pomocą Messengera i czekaliśmy na odpowiedź.

Największe strony

www.sotrender.pl

www.sotrender.pl

Uniwersytet Jagielloński zebrał największą grupę fanów. Stronę UJu na Facebooku obserwuje 58 tysięcy osób. O 5 tysięcy mniej fanów ma również krakowska uczelnia – Akademia Górniczo-Hutnicza. Na trzecim miejscu podium znalazł się Uniwersytet SWPS, który ma 50 tysięcy fanów. Tuż za nim znalazł się Uniwersytet Warszawski. Warto zauważyć, że to stronie UW w przeciągu zaledwie jednego miesiąca przybyło ponad 2 tysiące nowych obserwujących.

Najbardziej angażujące strony

www.sotrender.pl

www.sotrender.pl

Pionierem w tej kategorii jest Akademia Górniczo-Hutnicza. Strona angażuje, aż 25% fanów, czyli ponad 13 tysięcy osób. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Warsaw University of Life Sciences, który również angażuje jedną czwartą swoich obserwujących. W dalszej kolejności zestawienia znajdziemy Uniwersytet Jagielloński oraz Uniwersytet Warszawski. Obie strony angażują średnio 5,5 tysiąca osób.

Najbardziej interaktywne strony

www.sotrender.pl

www.sotrender.pl

Interactivity Index to zbiorczy wskaźnik aktywności w obrębie fanpage’a w ciągu miesiąca, a Relavite Interactivity uwzględnia wielkość strony, a zatem umożliwia porównanie fanpage o zróżnicowanej liczbie fanów. Na pierwszym miejscu znalazł się Uniwersytet Warszawski. Drugie miejsce zajął Uniwersytet SWPS, a trzecie SGGW.

Czas reakcji

1

Kwestię obsługi klienta za pomocą Messengera sprawdziliśmy sami. Zaadresowaliśmy wiadomość z perspektywy studenta. Osoby, która poszukuje informacji na temat studiów magisterskich. Do kiedy trwa rejestracja? Jakie przedmioty oferuje dany kierunek? Skupiliśmy się na drodze jaką musimy przebyć, aby pozyskać te informacje oraz oczywiście na czasie.

Autoresponder

Po napisaniu do kilku uczelni okazało się, że niektóre z nich mają ustawiony autoresponder (między innymi Warsaw University od Life science oraz Uniwersytet Warszawski). Co jest bardzo dobrze odbierane. Po napisaniu wiadomości zostaliśmy poinformowani, że dostaniemy odpowiedź na nasze zapytanie najszybciej jak tylko będzie to możliwe. Ponadto informacja ta została napisana zarówno w języku polskim, jak i angielskim.

Kto pyta nie błądzi

Teraz czas odpowiedzieć na pytanie, która uczelnia przykłada wagę do szybkiego udzielenie informacji osobie, która jest zainteresowana ich ofertą studiów magisterskich. Od Uniwersytetu Warszawskiego otrzymaliśmy odpowiedź po zaledwie 8 minutach. Krakowski UJ udzielił odpowiedzi po kwadransie, co jest bardzo dobrym wynikiem. Po prawie godzinie Messenger poinformował nas, że otrzymaliśmy wiadomość od Uniwersytetu SWPS.

Kto nie odpowiada ten traci

Kto nie udzielił nam odpowiedzi na nasze zapytanie> Między innymi aktywnie działająca na Facebooku Akademia Górniczo-Hutnicza oraz University of Life Science. Co ciekawe AGH, przeczytało wiadomość po 5 godzinach, jednak do teraz nie otrzymaliśmy odpowiedzi na nurtujące nas pytanie.

Top 4 posty

W czerwcu postami, które miały najwyższy Interactivity Index był post opublikowany przez SGGW/ Warsaw University of Life Science na temat sensacyjnego odkrycia naukowców. Jego Interactivity Index wyniósł prawie 10 tysięcy. Na drugim miejscu, ze wskaźnikiem na poziomie prawie 8 tysięcy, znalazł się post opublikowany w połowie czerwca przez Uniwersytet Warszawski. Przedstawiał on zdjęcie dość specyficznego wynalazku. Na trzecim miejscu podium Uniwersytet SWPS, a na czwartym Akademia Górniczo-Hutnicza, która opublikowała nietypowe pytanie na egzaminie i wcale nas nie dziwi, że spotkało się ono z tak dużym zainteresowaniem.

Top 5 najlepiej prowadzonych stron uczelni

Nadszedł czas na skonstruowanie subiektywnego rankingu stron uczelni na Facebooku. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie kryteria, czyli zarówno dane zebrane przez firmę Sotrender, jak i przeprowadzony przez nas mały eksperyment. Komunikacja polskich uczelni jest na wysokim poziomie, a jej stopień jest bardzo wyrównany. Każda uczelnia ma swoje mocne strony, ale jak się okazało i słabe. Tym słabym czynnikiem był przede wszystkim wskaźnik i czas odpowiedzi.

1. Uniwersytet Warszawski

Liczba fanów: Bardzo duża (50 tys.)
Wskaźnik odpowiedzi: Szybko (autoresponder) (8 min)
Częstotliwość publikowania postów: Często
Zaangażowanie fanów: Duże (11%)

2. Uniwersytet Jagielloński

Liczba fanów: Najwięcej (58 tys.)
Wskaźnik odpowiedzi: Szybko (15 min)
Częstotliwość publikowania postów: Często
Zaangażowanie fanów: Duże (10%)

3. Akademia Górniczo-Hutnicza

Liczba fanów: Bardzo duża (53 tys.)
Wskaźnik odpowiedzi: Brak odpowiedzi
Częstotliwość publikowania postów: Często
Zaangażowanie fanów: Bardzo duże (25%)

4. Uniwersytet SWPS

Liczba fanów: Bardzo dużo (50 tys.)
Wskaźnik odpowiedzi: Dość szybko (49 min)
Częstotliwość publikowania postów: Często
Zaangażowanie fanów: Średnie (8%)

5. University od Life Science

Liczba fanów: Dużo (30 tys.)
Wskaźnik odpowiedzi: Brak odpowiedzi (autoresponder)
Częstotliwość publikowania postów: Często
Zaangażowanie fanów: Bardzo duże (25%)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail