X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Sprawdź, pierwsze marketingowe reakcje na Pokemon Go [AKTUALIZACJA]

Idziemy ulicą, widzimy pokemona siedzącego na ławce, wyciągamy telefon i rzucamy Poké Ball i mamy go! Nowy pokemon dołączył właśnie do naszej kolekcji. Ta gra podbija świat, a marki nie śpią i tworzą posty wykorzystując Real Time Marketing.

Sprawdź, pierwsze marketingowe reakcje na Pokemon Go [AKTUALIZACJA]fot. YouTube youtube.com

Gra Pokemon Go to ogromny sukces! Zaledwie w przeciągu kilku dni, które minęły od premiery liczba graczy w Stanach Zjednoczonych zrównała się z liczbą użytkowników Twittera i przyniosła zysk Nintendo w wysokości 7 miliardów dolarów.

Czytaj więcej: 5 rzeczy, które musisz wiedzieć o grze Pokemon Go

Cały świat ponownie oszalał na punkcie pokemonów. Pomimo tego, że gra nie jest jeszcze oficjalnie dostępna w Polsce i tak jest o niej głośno. (Aktualizacja 01.08: Gra Pokemon Go miała premierę w Polsce 16.07.2016) Media się o niej rozpisują, Facebook wyświetla informacje, a marki wykorzystują jej fenomen do własnej promocji.

1. Bezkonkurencyjny numer jeden

Absolutnym mistrzem w tym przypadku jest profil Playboya. Udostępnił on film, na którym widać dwie seksowne dziewczyny, ale osoba, która weszła do ich przymierzalni nie jest nawet odrobinę nimi zainteresowana ponieważ… szuka ona pokemona! Film, który został udostępniony zaledwie 18 godzin temu został wyświetlony już ponad 5, 5 milina razy, a go polubiło 61 tysięcy osób.

2. Żywiec to Żartowniś

https://www.facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

https://www.facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

Marka Żywiec już po raz kolejny nas pozytywnie zaskoczyła. Firma rozumie siłę Real Time Marketingu i korzysta z chwili sławy. Marka 17 godzin temu udostępniła post, w którym Pokemon Go przerobiła na Żywiec Go. Post oczywiście nawiązywał do charakterystycznej kampanii piwa z wykorzystaniem literki „ż”.

Czytaj więcej: Reakcje marek na Facebooku Reactions, czyli Real Time Marketing

3. Pokemon od Lubelskiej

www.facebook.com/Lubelska.official/

www.facebook.com/Lubelska.official/

Innym napojem alkoholowym, który podjął się wyzwania i stworzył post w nurcie Real Time Marketingu jest marka Lubelska. Na swojej stronie na Facebooku opublikowała ona post, który butelkę Lubelskiej przedstawia jako małego cytrynowego stworka. Post podpisano „Niech sobie wszyscy gonią za Pokemonami – ja wiem, że najlepsze kryją się w lodówce”.

4. Dookoła świata

Serwis FRU.pl, który oferuje bilety lotnicze już dawno wyczuł, że gra Pokemon Go będzie prawdziwym hitem i dlatego 12 lipca opublikował wpis, w którym proponuje, aby polecieć do Paryża i tam poszukiwać Pokemonów. Dodatkowo post został opatrzony hasłem „Zbieraj Pokemony na całym świecie. Leć do Paryża za 78 zł”.

5. Co dziś na obiad?

Restauracja Papierówka z Poznania dostrzegła pokemona u siebie na talerzu i 22 godziny temu udostępniła wpis, w którym kucharze zastanawiają się jak go przyrządzić. Zainteresowanie tym postem było zdecydowanie wyższe niż pozostałymi wpisami.

6. Złap je wszystkie!

Tymbark podobnie jak Żywiec już wielokrotnie pokazał, że w Real Time Marketingu czuje się jak ryba w wodzie. Marka w swoim poście nie odwołała się bezpośrednio do pokemonów, ale do charakterystycznego hasła „Złap je wszystkie”. Tymbark 12 lipca opublikował ruchomy post, w którym pojawiały się i znikały balony.

Wiemy, że to dopiero początek działań marketingowych, które łączą markę i grę Pokemon Go. Czekamy na więcej!

AKTUALIZACJA 18.07.2016

AKTUALIZACJA 20.07.2016

www.facebook.com/kfcpolska/

www.facebook.com/kfcpolska/

Aktualizacja 21.07.2016

Aktualizacja 25.07

Aktualizacja 25.07

Aktualizacja 28.07

Aktualizacja 01.08

Aktualizacja 03.08

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail