
reklama
Ikea już po raz kolejny w przeciągu zaledwie kilku miesięcy nas zaskoczyła. I to bardzo pozytywnie! Ostatnimi czasy wszystko co marka opublikuje staje się w moment popularne, bo jest zabawne i z przymrużeniem oka, czyli takie jakie misie mediów społecznościowych lubią najbardziej.
Dla fanów serialu “Gra o Tron”
Po raz pierwszy naszą redakcję IKEA zaskoczyła, kiedy opublikowała wpis przedstawiający stopkę do drzwi, o nazwie Hodor. Tylko fani serialu „Gra o Tron” wiedzieli o co chodzi.
Strzał w dziesiątkę!
W tym tygodniu IKEA udostępniła swoją najnowszą kampanię „Let’s relax”, która wyśmiewa media społecznościowe. W filmie marka przedstawiła własną wersję XVII-wiecznego Instagrama.
Czytaj więcej: IKEA wyśmiewa social media, a przy okazji nas samych i nawołuje do zwolnienia szalonego tempa życia
Co robisz kiedy Kanye West proponuje Ci współpracę?
I’ve been trying to figure out the bed design for the master bedroom at our Hidden Hills compound… pic.twitter.com/aEPqoBGY4b
— KANYE WEST (@kanyewest) 2 kwietnia 2016
Royère doesn’t make a Polar bear bed but the Polar bear couch is my favorite piece of furniture we own pic.twitter.com/tSJgikAUmT
— KANYE WEST (@kanyewest) 2 kwietnia 2016
Nie musieliśmy długo czekać, a ponownie mamy hit! Wszystko zaczęło się od deklaracji Kanye’go Westa, który w programie radiowym BBC 1 wyraził chęć współpracy z marką i zaprojektowania dla niej mebli. Po programie raper na swoim profilu na Twitterze opublikował szkice przykładowych mebli, które mogłyby trafić do sprzedaży.
Co robi IKEA?
Marka sprytnie nie pozostawiła sprawy obojętnie. Ikea szybko zareagowała na projekt i na wypowiedź rapera i tak na swojej stronie opublikowała zabawną odpowiedź na ofertę współpracy. 2 sierpnia na australijskim profilu marki pojawił się post, który przedstawia projekt łóżka o nazwie Yeezy, czyli tej samej nazwie co linia butów, którą zaprojektował raper dla Adidasa. Ale to nie wszystko. Łóżko przypomina projekt łóżka z kontrowersyjnego teledysku Westa. Po opublikowaniu postu ruszyła kreatywna maszyna.

https://www.facebook.com/AaronInNorthwest

http://www.elle.pl/

http://www.elle.pl/

http://www.elle.pl/
Dlaczego IKEA robi to dobrze?
W czasach ślepoty banerowej i znieczulenia na jakąkolwiek formę reklamy naprawdę trzeba się natrudzić, aby przyciągnąć uwagę zarówno widza, jak i mediów. IKEI przychodzi to z łatwością, gdyż marka robi kampanie i udostępnia posty, które po prostu każdy chce zobaczyć! Łączy kreatywność z dozą humoru, a do tego jest bezpośrednia i nawet odrobinę bezczelna.
Reklama