X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co zrobić, by zarabiać na wideo w internecie? Jak zaskakiwać treściami i dotrzeć do ludzi młodych?

Jak trafić do ludzi młodych? Jakie trendy będą obowiązywały w najbliższych latach? Jak stworzyć dobry mediaplan? To tylko kilka pytań, na które znaleźliśmy odpowiedź podczas Nowego Kongresu Online Marketingu.

Co zrobić, by zarabiać na wideo w internecie? Jak zaskakiwać treściami i dotrzeć do ludzi młodych?

28 września w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie odbył się Nowy Kongres Online Marketing. Dotyczył on samodzielnego planowania i prowadzenia kampanii reklamowych w internecie dla małych, średnich i dużych firm. Spotkanie rozpoczął wykład motywacyjny Łukasza Jakóbiaka, mówcy motywacyjnego i prowadzącego internetowe talk-show „20m2 Łukasza”, podczas którego opowiedział o tym jak sukcesywnie realizował wyznaczane sobie cele, jak trafiał do gwiazd światowego formatu oraz dlaczego zagrał w filmie u boku Sylvestra Stallone. Po nim na scenie pojawiły się m.in. takie postaci jak ekspert ds. marketingu perswazyjnego w OS3 Marcin Maj, analityk trendów i autorka bloga hatalska.com Natalia Hatalska, Rahim Blak z click community, specjalista od nowych mediów i content marketingu Barbara Stawarz czy ewangelista wideo marketingu Magdalena Daniłoś.

Przedstawiamy odpowiedzi na 7 najważniejszych pytań Nowego Kongresu Online:

Kim w przyszłości będzie Twój konsument?

Marcin Maj, CEO OS3 i ekspert ds. marketingu perswazyjnego, przedstawił wizję świata niedalekiej przyszłości i obraz przyszłego konsumenta. Przywołał kilka istotnych faktów – obecnie na rynku jest 4,9 biliona urządzeń IoT, m.in lodówek z dostępem do internetu, a w 2025 będzie ich 25 bilionów. Ponadto w 2025 roku 10% ludzi będzie nosiło ubrania podłączone do internetu. Niezwykle istotne jest, że 65% dzieci idących dziś do podstawówki będzie w przyszłości pracować w zawodzie, którego jeszcze nie ma. Kilka lat temu nikt nie słyszał o takich zawodach jak app developer, Uber driver, driverless car engineer, youth generation expert czy dron operator. To może świadczyć tylko o jednym – wizja naszego konsumenta będzie zmieniała się tak samo jak świat i technologie.

Jak dotrzeć do ludzi młodych?

Maj wspomniał także, że dla 60 procent młodych w Polsce nic nie liczy się bardziej niż prawdziwa miłość, dla takiej samej grupy osób ważna jest ojczyzna. Dla 55 procent młodych ważna jest miejscowość z której pochodzą, a 77 procent martwi się o sytuację w naszym kraju. Najistotniejsze wydaje się być jednak, że 70 procent ludzi młodych uważa, że produkty spożywcze zawierają za dużo chemii i ulepszaczy. Optymistyczną wizją jest, że dla 65 procent ciężka praca jest kluczem do sukcesu. Znaczna część, bo aż 76 procent uważa, że reklamy kłamią. Dlatego powstaje pytanie – jak podbić serca tych młodych ludzi? Marcin Maj podpowiada, że kluczem do sukcesu wydaje się być meaningfull brand, czyli marka, która realnie wpływa na jakość życia swoich konsumentów. Walcz o coś ważnego. Zaskakuj. Miej odwagę. Stawiaj na wyróżnialność, emocje i istotność.

Jakie trendy będą obowiązywały w 2017 roku?

Natalia Hatalska opowiedziała o trendach, które będą obowiązywały w przyszłym roku. 70 procent nastoletnich użytkowników YouTube’a deklaruje, że bardziej utożsamia się z twórcami internetowymi niż tradycyjnymi celebrytami. Jest to z pewnością jeden z powodów dla którego przewiduje się znaczny rozwój wideo. Będą to zarówno krótkie jak i długie formy. Kolejnym top tematem będzie wirtualna rzeczywistość – wideo 360 stopni, Hype Reality, wirtualna przymierzalnia Sixense czy mix rzeczywistości. Będziemy korzystali i rozwijali HoloLens, Spectacles od Snapchata. Nie można także nie wspomnieć o sztucznej inteligencji. Rośnie zasięg marketingu 1:1 z AI po drugiej stronie oraz popularność botów.

Co powinien zawierać skuteczny landing page?

Sylwia Chmielewska-Fryze i Michał Siniarski opowiedzieli o tym jak powinien wyglądać efektywny landing page. Bardzo ważna jest także bieżące optymalizacja kampanii. Każdy landing lage powinien posiadać maksymalne uproszczenie pozostawienia danych oraz najważniejsze informacje w polu widzenia użytkownika. Powinien mieć czytelny i atrakcyjny benefit i uniemożliwiać ucieczkę ze strony. Najlepszym rozwiązaniem jest budowa zgodna z eye-trackingiem. Warto także zadbać, by był prosty i przejrzysty.

Jak stworzyć wzorcowy mediaplan na 2017?

Jacek Szostak radził, by traktować mediaplan nie jako klatkę, a pewnego rodzaju ramę i drogowskaz, którą drogą chcemy się komunikować. Dobry mediaplan powinien zawierać cztery elementy, tzw. DVMC: Data, Video, Mobile i Content. Na początku musimy zdobyć informacje na temat użytkownika, jego procesów decyzyjnych oraz zależnościach i systemach korealacji. Kampanie wideo + TV staną się w 2017 roku kampaniami wideo i zyskają więcej. Mobile jest nowym digitalem, więc nie stosuje się już rozróżnienia. Ponadto dominacja podejścia user centric wymusza na markach dogłębne zrozumienie potrzeb konsumenta, nie tylko w ujęciu liczbowym.

Co zrobić, by zaskakiwać treściami, kiedy wszystko już było?

Barbara Stawarz opowiedziała o content marketing dla wymagających. Za skuteczne formy treści podała tworzenie list postów, czyli np. „9 sposobów na…”, wpisów na zasadzie „Jak zrobić…”, Q&A z ekspertami, historii sukcesów lub newsów. Dostrzega duży potencjał w przekazywaniu treści za pomocą zdjęć i wideo 360 stopni, wirtualnej rzeczywistości, nowych narzędzi do tworzenia filmików, za przykład podała okulary Spectacles, oraz gifów. W 2018 roku będziemy korzystali ze sterowania dotykiem i głosem, 2mln osób będzie posiadało opaski fit&healthy, a 20% treści będzie w rękach robotów. Stawarz przypomniała także, że content marketing to rozmowa i, że mimo ciągłego opowiadania o nowinkach, człowiek nie zmienia i nie uczy się tak szybko jak maszyna.

Jak zarabiać na wideo w internecie?

Magdalena Daniłoś opowiedziała o tym, jakie działania należy podjąć, by nasze wideo w sieci było efektywne. Zaznaczyła, że warto mierzyć efekty poprzez narzędzia analityczne, badać poziom zaangażowania, pozyskiwać dane  z monitoringu internetu oraz sprzedaży, w przypadku e-commerce. Niezbędne jest także zadbanie o spójność działań wideo marketingowych ze strategią komunikacji marki. Powinniśmy także implementować wideo w tych działaniach, które mają wywołać emocje i zaangażowanie. Radziła także, by wykorzystywać wideo jako narzędzie do zobrazowania skomplikowanych zagadnień. Kluczem do udanej kampanii wideo marketingowej w sieci jest treść.

Ewangelistka wideo marketingu przedstawiła także Dekalog wideo online:

  • Nigdy nie działaj bez strategii
  • Nie mów do wszystkich na raz
  • Nie oczekuj natychmiastowych efektów
  • Zadbaj o odpowiedni branding marki
  • Nie oszczędzaj na produkcji wideo
  • Spraw, by widz poczuł się wyjątkowo
  • Monitoruj efekty

Recepta na sukces

Wszystkie prelekcje kongresu były składowymi swego rodzaju recepty na sukces. W znacznej części z nich podkreślano ogromną rolę treści wideo. Marcin Maj zaznaczał, że ludzi młodych liczy się wpływ marki na życie konsumentów, jej wyróżnialność, działanie na emocje i istotność.  Natalia Hatalska zaznaczała, że rok 2017 to rozwój wideo, wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja. Sylwia Chmielewska-Fryze i Michał Siniarski wskazali elementy dobrego landing page’a, który powinien mieć m.in najważniejsze informacje w polu widzenia użytkownika, czysty i atrakcyjny benefit oraz być przejrzysty. Jacek Szostak podał uczestnikom kongresu przepis na idealny media plan – dane, wideo, mobile oraz content, to to czego nie może zabraknąć. Stawarz radziła, by przkazywać content za pomocą zdjęć i wideo 360, wirtualnej rzeczywistości stopni. Magdalena Daniłoś wzywała, by zacząć traktować wideo jako element strategii marketingowej, a nie osobny byt. Zaimplementowanie tych działań w strategii na rok 2017 pomoże nam w osiągnięciu sukcesu.

Portal SocialPress był patronem tego wydarzenia.

Monika Kuchta

Monika Kuchta

Redaktor

Zobacz wszystkie artykuły autora

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail