![Jedna skrzynka odbiorcza dla Facebooka, Messengera i Instagrama Jedna skrzynka odbiorcza dla Facebooka, Messengera i Instagrama](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Ffacebook-inbox-pahges.png&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Nadążanie za powiadomieniami i odpowiadanie na bieżąco na kierowane na zapytania w kilku serwisach społecznościowych nie jest łatwym zadaniem. Stanowi to jednak ważny czynnik komunikacji z naszymi odbiorcami i klientami, którzy chętnie wybierają social media jako przestrzeń do zadawania pytań markom i uzyskiwania odpowiedzi na nie. W listopadzie pialiśmy o aktualizacji do Menedżera Stron na Facebooku w wersji mobilnej, która pozwala na zbieranie powiadomień i wiadomości z Facebooka, Messengera i Instagrama. Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę administratorom Stron, Facebook wprowadził kilka dni temu nieco inny wygląd panelu w wersji deskopowej, w ramach którego możemy zarządzać wiadomościami i postami na Facebooku oraz komentarzami na Instagramie w jednym miejscu. Standardowa zakładka “Wiadomości” została zmieniona na “Skrzynkę odbiorczą”, w ramach, której nie będziemy musieli każdorazowo przenosić się pomiędzy serwisami.
Aktualizację będzie widoczna w pasku po lewej stronie panelu, gdzie pojawią trzy oddzielone od siebie karty z logami Messengera, Facebooka i Instagrama. Marki będą mogły odpowiadać w takim sam sposób jak robiły to dotąd dla każdej z platform, ułatwieniem będzie jednak agregacja tych treści w jednym miejscu i możliwość bezpośredniej reakcji na nie. Znajdziemy tam także cztery zakładki – “Skrzynka Odbiorcza”, “Gotowe”, “Dalsze działania” lub “Spam”, co oznacza, że będziemy mogli uporządkować otrzymywane wiadomości i komentarze w poszczególne grupy.
Ponadto, podczas aktywności na portalu część z postów może pojawić się jako okno konwersacji u dołu ekranu. Zobaczenie wpisu w takiej formie może wywołać zdziwienie, ale w zamiarze ma pozwolić na szybką reakcję i bieżącą obserwacje innych wypowiedzi. Aktualizacja pojawiła się w panelach niektórych użytkowników, także w Polsce, ale nie wiadomo kiedy zostanie wprowadzona na większą skalę. Aby w pełni skorzystać z nowych możliwości portalu warto upewnić się, że nasze konto na Facebooku jest połączone z Instagramem. Firma nie poinformowała oficjalnie o pracach nad nową funkcją, ale podjęte kroki mają prawdopodobnie na celu ujednolicenie komunikacji i ułatwienie administratorom Stron szybkiej reakcji na aktywności użytkowników. Być może jest to także sposób na wsparcie Instagrama – zbiorcze zarządzanie profilami może być zachętą do komunikacji za pomocą serwisu, który w ostatnim czasie w pewnym sensie rywalizuje o użytkowników ze Snapchatem.