reklama
We wrześniu ubiegłego roku Twitter wprowdził zmiany w limicie znaków, w ramach których multimedia, czyli zdjęcia i wideo, nie wliczają się do liczby znaków w poście. Kilka dni temu serwis ogłosił wprowadzenie dwóch kolejnych zmian w aplikacji dotyczących tej kwestii. Teraz, gdy będziemy odpowiadali komuś na post lub użyjemy znaku @ do oznaczenia danego użytkownika, nie zostaną one wliczone w 140-znakowy limit serwisu. Sama treść posta, choć wciąż ograniczona, będzie mogła zawierać nieco więcej, ponieważ odwołania do innych kont i użytkowników nie pomniejszą możliwości wpisu. Będzie to szczególnie przydatne w przypadku konwersacji z kilkoma osobami, których oznaczanie dotąd “zjadało” nam limit znaków i uniemożliwiało wyrażenie myśli w pełni. Co więcej, z łatwością sprawdzimy do kogo skierowana będzie nasza odpowiedź, zaznaczymy wybranych odbiorców lub usuniemy ich z konwersacji, bez konieczności wpisywania ich nazwy użytkownika.
Jak czytamy na blogu Twittera, wszelkie zmiany i aktualności są wprowadzane na podstawie opinii użytkowników oraz badań przeprowadzanych wśród nich. Niedawne testy wykazały, że często angażują się w dyskusje, dlatego zmiana ta może okazać się dla nich bardzo przydatna. Twórcy deklarują także, że to nie koniec zmian i wciąż będą udoskonalać serwis i ułatwiać użytkownikom komunikację.
TechCrunch donosi także, że wprowadzono nową funkcję skierowaną do użytkowników biznesowych. Najnowsza aktualizacja skupia się na ułatwieniu firmom radzenia sobie z obsługą klienta za pomocą Twittera. Umożliwi na przykład dodanie lokalizatora sklepu lub dostosowanie odpowiedzi do miejsca zmieszakania rozmówcy. Firmy skorzystają z niej zapomocą DM, czyli wiadomości bezpośrednich, najpierw poproszą klienta o wybór, czy chce dzielić się daną lokalizacją, czy nie. Drugą metodą jest odniesenie się do lokalizacji, nawet jeśli nie jesteśmy w niej fizycznie, co pomoże na przykład w rezerwacji stolika w restauracji. Jak czytamy na TechCrunch, TGI Fridays jest jednym z pierwszych, którzy testują tą nowość.
Funkcja może okazać się przydatna w przypadku firm z wieloma oddziałami, próbach odnalezienia najbliższej filii oraz dostarczeniu porad w oparciu o dane na temat fizycznej lokalizacji. Obecnie jest dostępna w wersji beta i nie ma jeszcze oficjalnej informacji o terminach jej wprowadzenia na szerszą skalę.