X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Kampania rekrutacyjna na Snapchacie? Case study Puro Hotels

Jak zachęcić młodą osobę do pracy w naszej firmie? Na przykład za pomocą kampanii rekrutacyjnej na Snapchacie. Na takie działania zdecydowało się Puro Hotels. Jak przebiegała akcja?

Kampania rekrutacyjna na Snapchacie? Case study Puro Hotelsfot. materiały prasowe

Snapchat to obecnie jedna z ważniejszych platform dla młodego pokolenia. Nic dziwnego więc, że chcąc komunikować się z tą grupą musimy brać ją pod uwagę i myśleć o wykorzystaniu aplikacji. I to nie tylko przy kampaniach stricte reklamowych i promocyjnych, ale i rekrutacyjnych. Przykładem jednej z nich jest akcja jaką przygotowała Agencja Kreatywna Adbirds dla Puro Hotels. „Znajdźcie nam nowych Superbohaterów” – taki brief otrzymała od firmy agencja. Ku uciesze, Klient mówił całkiem na poważnie. Jaki efekt przyniosła ta współpraca?

Digital natives

Odbiorcami kampanii byli ludzie w wieku od 16 do 25 lat, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę na rynku pracy. To grupa, która wymaga nieschematycznego podejścia, dlatego odpowiedzialni za działania musieli przestawić myślenie na takie, które bierze pod uwagę jej specyfikę: preferencje, zachowania i język. Ludzie, którzy większość czasu spędzają w internecie – można powiedzieć, że jedna ze sfer ich życia toczy się online. Od dłuższych tekstów preferują obrazy. To pokolenie społeczności, którego identyfikację potwierdza przynależność do grup i platform. Lubują się w podglądaniu (niby jak wszyscy, ale oni szczególnie) – na co wskazuje popularność blogów i serwisów plotkarskich. Agencja postawiła więc na Snapchata.

Plan działania

Firma chciała pokazać odbiorcom jak pracuje się w PURO. Tak naprawdę, oczyma samych zainteresowanych, pracowników PURO. Dlatego to im powierzono dostarczanie kontentu. Nie tyle nie spodziewano się idyllicznych scen, ile w ogóle ich nie chciano. To miał być backstage z pracy w PURO. Backstage z pracy barmana, hosta, kelnera, kucharza. Tyle, że PURO liczy się razy 4 (Wrocław, Kraków, Poznań, Gdańsk). Jak to wszystko pogodzić, przy założeniu, że codziennie pojawią się snapy z innego miasta i o innym zawodzie?

  • Po pierwsze, stworzono harmonogam publikacji podzielony ze względu na hotel snapujący i profesję, której snapy będą dotyczyły.
  • Po drugie, harmonogram oraz koncept komunikacji przedstawiono ekipie PURO podczas kilkugodzinnej sesji warsztatowej.
  • Po trzecie, stworzono „key messages”, które miały stanowić za plan komunikacji każdego dnia.
  • Po czwarte, uczestników warsztatów poproszono o rozwiązanie poniższego rebusu. W związku z tym, że codziennie snapował ktoś inny i z innego miasta, pominięcie tej czynności mogłoby zniweczyć cały misterny plan. Rebus się sprawdził. Nikt nie zapomniał.
fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Każdy dzień rozpoczynała plansza komunikująca profesję, którą danego dnia przedstawiano. Na przykład w dniu, w którym opowiadano o pracy barmana, plansza wyglądała następująco:

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Kończono za każdym razem planszą z shortlinkiem, pod którym znajdował się formularz rekrutacyjny.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Dlaczego w taki sposób?

Celem było nie tyle przeprowadzenie kampanii, ile wypracowanie narracji, która na stałe wpisze się  w komunikację Klienta. Dlatego postawiono na autentyczność i spontaniczność. Autentyczność, ponieważ twórcy kampanii chcieli wykorzystać potencjał młodych ludzi już zatrudnionych w hotelach PURO (ostatecznie, to oni właśnie mają najwięcej do powiedzenia na temat pracy w tych miejscach). Spontaniczność, bo wiedzieli oni, że w przypadku tej grupy docelowej rozpisywanie scenariuszy działań okaże się nieskuteczne. Dlatego uznano, że najzdrowiej będzie pozostawić snapującej puroekipie dowolność. I to była najlepsza decyzja, jak można było podjąć.

Efekty kampanii

Promowano się wyłącznie offline – w 50 szkołach ponadgimnazjalnych zawisły plakaty z naszym snapkodem. Kampania rozpoczęła się w październiku i trwa do dzisiaj. W pierwszym miesiącu zyskaliśmy 700 obserwujących ze ścisłej czołówki grupy docelowej, a baza aplikantów ciągle się powiększa. 

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Źródło: materiał prasowy Agencji Kreatywnej Adbirds

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail