X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Prawdopodobnie wkrótce udostępnisz na Instagramie nawet godzinne wideo

Być może już niebawem umieścimy na Instagramie wideo trwające nawet kilkadziesiąt minut. Wedle doniesień The Wall Street Journal, twórcy aplikacji przygotowują się do wydłużenia limitu czasu trwania filmów do 60 minut.

Prawdopodobnie wkrótce udostępnisz na Instagramie nawet godzinne wideofot. bank zdjęć unsplash.com

reklama


Jak donosi The Wall Street Journal, Instagram przygotowuje się obecnie do wprowadzenia nowej funkcji, w ramach której możliwe byłoby udostępnianie w aplikacji nawet godzinnych filmów. Jedynym warunkiem miałby być pionowy format materiałów.

Zmiana limitu czasowego?

Wprowadzenie opcji udostępnianie materiałów z limitem godziny byłoby nie lada rewolucją dla użytkowników Instagrama. Dotąd byli oni przyzwyczajeni do krótkich form, a Stories sprawiło, że pokochali znikające po upływie doby treści. Zmiana limitu otworzyłaby im nowe możliwości i sprawiła, że aplikacja mogłaby potencjalnie zagrozić YouTube’owi. Z pewnością zachęciłaby także influencerów oraz marki do profesjonalizacji działań w aplikacji i tworzenia dedykowanych, pionowych wideo na potrzeby instagramowej komunikacji. Nie sposób dostrzec także drugiej strony medalu, czyli potencjału dla reklamodawców, którzy mogliby zyskać więcej przestrzeni na swoje komunikaty.

Istotna rola wideo w aplikacji

Opisany w amerykańskim serwisie plan jest wstępny, a w toku są rozmowy z influencerami i wydawcami, więc twórcy aplikacji mogą ostatecznie porzucić pomysł wdrożenia takiego rozwiązania. Jednak już same sygnały o pomyśle wskazują, że kładą oni coraz większy nacisk na wideo, nie tylko krótkie. W perspektywie wielu doniesień, wedle których nasza uwaga skupia się na materiałach zaledwie przez kilka sekund, taka decyzja ze strony Instagrama byłaby krokiem w przeciwnym kierunku. Nie wydaje się jednak, by skazywało to z góry aplikację na porażkę.

Stories na Instagramie, z których korzysta już ponad 300 milionów aktywnych użytkowników dzienne, zostały zaprojektowane z myślą o pionowym formacie i wygodzie użytkowników, którzy odtwarzają je na mobile’u. Obecnie użytkownicy mogą tworzyć i udostępniać 15 sekundowe filmy w ramach relacji oraz 60-sekundowe w ramach głównego kanału aktualności. Czy wkrótce się to zmieni i podzielą się oni z innymi dłuższymi materiałami? Pozostaje nam oczekiwać na ogłoszenia ze strony Instagrama.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail