X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

6 korzyści, jakie przyniesie Twojej marce własna grupa na Facebooku

Grupy na Facebooku stały się narzędziami wspierającymi obecność marki w social media. Dlaczego warto pomyśleć o założeniu grupy marki? Jakie korzyści przyniesie nam budowanie społeczności w taki sposób?

6 korzyści, jakie przyniesie Twojej marce własna grupa na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

Odkąd docieranie do użytkowników Facebooka w sposób organiczny i angażowanie ich w gąszczu profili social media stało się zadaniem spędzającym sen w powiek niejednemu specjaliście ds. social media, a serwis Zuckerberga zaczął ciąć zasięgi, przedstawiciele marek zaczęli zastanawiać się, co zrobić, by najskuteczniej dotrzeć do swoich odbiorców i zainteresować ich swoimi działaniami?

Jedną z odpowiedzi na to pytanie są grupy na Facebooku, których popularność znacznie wzrosła wraz z biegiem czasu. Są one darmowe, a użytkownicy mogą angażować się w dyskusje z osobami zainteresowanym tym samym tematem oraz dzielić się opiniami. Dlaczego warto stworzyć grupę fanpage’a na Facebooku?

Skupienie wokół jednego tematu

Zdarza się, że fani Stron na Facebooku stali się nimi pod wpływem impulsu lub pojedynczej aktywności ze strony marki, a w gruncie rzeczy tematyka ta nie jest im bliska i niekonieczne chcą obserwować, co się wokół niej dzieje. Dołączenie do grupy jest bardziej wymagające – większość użytkowników Facebooka dba o to, by nie podążać za przypadkowymi grupami, a więc ci, którzy przyjęli do niej zaproszenie lub dobrowolnie dołączyli z pewnością są realnie zainteresowani danym tematem i będą obserwowali dyskusje, a nawet brali w niej czynny udział.

Grupa skupiona wokół produktu czy usługi to więc szansa na zebranie w jednym miejscu wszystkich tych, którzy korzystają z produktu firmy i chcą się dzielić doświadczeniami lub też chcieliby zostać jego użytkownikami i pragną rozwiać wszelkie wątpliwości. Daje nam to więc większe prawdopodobieństwo, że udostępniane tam treści trafią do odpowiedniej grupy odbiorców, którzy w jednym miejscu zobaczą wszystkie opublikowane ostatnio komentarze i wpisy.

Lepszy kontakt z odbiorcami marki

Komunikowanie się w ramach grupy, a nie Strony na Facebooku daje także szansę na lepszy kontakt przedstawicieli marki z jej odbiorcami. Użytkownicy mogą bowiem traktować grupę jak forum i nie tylko wymieniać się opiniami między sobą, ale prosić o informacje reprezentujących dany brand.

Komunikacja ta może mieć więc jeszcze bardziej ludzką formę, bowiem w ramach mniejszej społeczności odpowiada nam konkretny ekspert danej firmy, a jego wpis czy komentarz jest podpisany imieniem i nazwiskiem. Daje nam to więc dobre doświadczenie w ramach obsługi klienta oraz poczucie, że opinia użytkowników ma dla nas znaczenie.

fot. bank zdjęć shutterstock.com

fot. bank zdjęć shutterstock.com

Większe zaangażowanie

Grupa to szansa na prowadzenie rozmów i udzielanie się w mniejszym gronie samych zainteresowanych. Powoduje to, że użytkownicy chętniej komentują i zadają pytania aniżeli robiliby to w ramach Stron publicznych, bo mają poczucie przynależności do nieco bardziej zamkniętej, ufającej sobie społeczności. Warto pamiętać, że organiczne zaangażowanie użytkowników zależy od targetu danej grupy, jednakże może wysunąć wniosek, że jest ono w większości grup większe aniżeli na fanpage’ach. W niektórych grupach mogą rozwijać się także relacje wewnętrzne, a sami członkowie mogą uczyć się od siebie nawzajem.

Zbieranie feedbacku i odpowiadanie na potrzeby

Grupa na Facebooku to doskonałe źródło pozyskiwania feedbacku na temat produktu czy usługi. Użytkownicy wyrażający swoje zdanie mogą dać marce informację na temat tego, nad czym warto popracować, co udoskonalić lub też jakie tematy budzą wątpliwości i w przyszłości warto byłoby je poruszyć. Możemy w ten sposób dowiedzieć się czego szukają lub o co pytają nasi odbiorcy i odpowiedzieć na ich zapytania we wpisach na blogu, fanpage’u, materiałach wideo lub też właśnie w grupie, stawiając się w pozycji marki wchodzącej w interakcję i szybko reagującej na potrzeby konsumentów.

fot. bank zdjęć shutterstock.com

fot. bank zdjęć shutterstock.com

Lepsza jakość ruchu

Jeśli grupa skupiona wokół marki ma stanowić wsparcie nie tylko fanpage’a, ale i działań content marketingowych, tj. kierować na stronę lub bloga, dzięki grupie możemy pozyskać lepszą jakoś ruchu organicznego. Członkowie grupy chętniej i przez dłuższy czas zapoznają się z udostępnianymi treściami, aniżeli ci, którym pojawiają się one na fanpage’u. To duża zaleta dla marek, które prowadzą tego typu działania i udostępniają swój content.

Odnajdywanie ambasadorów marki

W ramach grupy możemy dostrzec także osoby aspirujące na ambasadorów marki czy jej liderów opinii. Ich duża aktywność oraz zaznajomienie z naszym produktem lub usługą może być dla nas sygnałem, że możemy podjąć z nimi współpracę i w przyszłości mogliby dzielić się oni wiedzą nie tylko w obrębie grupy, ale i na szerszą skalę reprezentować naszą markę.

fot. bank zdjęć shutterstock.com

fot. bank zdjęć shutterstock.com

Jak więc stworzyć grupę fanpage’a na Facebooku?

Mając świadomość tych wszystkich kwestii można więc zastanowić się nad stworzeniem grupy fanapge’a na Facebooku. Niezbędne jest także ustalenie tego, jaki cel ma grupa. Samo wyjście z założenia, że ma ona wspierać nasze działania w serwisie, lecz nie do końca wiadomo w jaki sposób, może nie wystarczyć, aby funkcjonowała w oczekiwany sposób – warto pomyśleć więc w kategoriach, czy w ramach niej użytkownicy mają prowadzić dyskusje, wymieniać się doświadczeniami czy może znajdą dam dodatkowe treści i materiały od marki niedostępne dla ogółu.

Warto także zadbać o takie kwestie jak regulamin grupy, z którym będą mogli zapoznać się użytkownicy czy zdjęcie w tle, które będzie adekwatne do tematyki społeczności.

Sam proces stworzenia grupy różni się to nieco od tego, w jaki sposób mogą utworzyć ją indywidualni użytkownicy. Aby to zrobić konieczne jest wybranie w widoku administratora fanpage’a w serwisie zakładki „Społeczność”.

Zobaczymy tam opcję, w ramach której możemy utworzyć grupę. W ramach tego procesu możliwe jest wpisanie nazwy grupy, zaproszenie użytkowników oraz ustawienie prywatności grupy (otwarta, zamknięta, tajna).

źródło: zrzut ekranu Facebook

źródło: zrzut ekranu Facebook

Warto widzieć także, że powiązanie grupy z fanpage, czyli wyszczególnienie jej na naszej Stronie, nie jest jednak nieodwracalne – w każdej chwili możemy je rozłączyć.


Szkolenia z content marketingu: skuteczna sprzedaż a content marketing 23.10.2018 w Warszawie oraz content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail