X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zdobyłeś ponad 30 tysięcy obserwatorów? Od teraz jesteś influencerem

Kiedy użytkownik Instagrama staje się influencerem? Brytyjski regulator wskazał liczbę obserwatorów, która czyni z twórcy influencera i zobowiązuje go do oznaczania swoich postów.

Zdobyłeś ponad 30 tysięcy obserwatorów? Od teraz jesteś influenceremźródło: shutterstock.com

reklama

Z dnia na dzień przybywa użytkowników na Instagramie. Każdy z nich może stać się influencerem. Co należy zrobić, by nim być?

Według brytyjskiego regulatora Advertising Standards Authority (ASA), o tym, czy ktoś jest influencerem świadczy m.in. ilość obserwujących. 

Influencer a followersi

O tym, że każdy, kto chce być rozpoznawalny na kontach społecznościowych potrzebuje grupy zaangażowanych odbiorców mówi się od dawna. Jednak kiedy dokładnie możemy uznać taką osobę za influencera? Już nim jest, czy może jeszcze nie?

Według oświadczenia ASA, każdy kto posiada ponad 30 tysięcy obserwujących, staje się osobą wpływową w internecie. Powinna ona zatem brać odpowiedzialność za publikowane treści, jak również produkty, które reklamuje. Jeżeli nie są one legalne lub Instagram blokuje możliwość ich reklamy – nie powinna tego robić.

Skąd pomysł na takie oświadczenie?

Całą burze wokół liczby followersów wywołała jedna z użytkowniczek Instagrama – thismamalife. Opublikowała ona na swoim profilu zdjęcie z opakowaniem tabletek nasennych. Zgodnie z oświadczeniem wydanym przez ASA nie mogła ona tego zrobić, ponieważ liczba jej obserwatorów wynosi ponad 32 tysiące (obecnie ponad 38 tysięcy).

www.instagram.com/thismamalife/

W Internecie oczywiście zawrzało na ten temat, jednak ASA wciąż broni swojego zdania. Prawo zabrania reklamy leków bądź środków niewiadomego pochodzenia influencerom, którzy nie zaznaczą faktu, iż jest to post sponsorowany. To również podziałało na niekorzyść kobiety. Napisała ona, iż lek można kupić w aptekach, lecz nie poinformowała, że wpis jest elementem współpracy z producentami leku nasennego.

Z tego miejsca apelujemy również do Was, abyście świadomie i rozważnie korzystali ze swoich serwisów społecznościowych – zwłaszcza, gdy liczba Waszych obserwujących przekracza 30 tysięcy.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail