reklama
Facebook chce mieć pewność, że treści, które docierają do użytkowników serwisu są autentyczne i tworzą je realne osoby.
Już dwa lata temu rozpoczęto weryfikację tożsamości administratorów dużych fanpage’y. Pod koniec kwietnia pisaliśmy zaś o tym, że Strony na Facebooku będą jeszcze bardziej transparentne. Teraz poinformowano, że weryfikacja jest jeszcze bardziej rozszerzana w Stanach Zjednoczonych.
Walka z botami
Światowy gigant ma świadomość problemu, jakim są boty i fałszywe konta. Weryfikacja tożsamości publikujących ma pomóc w identyfikacji nieautentycznych zachowań. Kluczowe jest, aby użytkownicy rozumieli, kto stoi za treściami, które rozprzestrzeniają się wirusowe w serwisie. Bez wątpienia jest to szczególnie ważne w przypadku virali i Stron o dużych zasięgach.
Konieczność weryfikacji
Wedle informacji udostępnionych przez menedżerów produktów Facebooka, jeśli użytkownik nie zdecyduje się zweryfikować swojej tożsamości lub podany identyfikator nie będzie pasował do danego konta na Facebooku, dystrybucja posta zostanie zmniejszona. W skutek tego trafi on do mniejszego grona osób.
Autoryzacja administratora
Co więcej, administrator danego profilu nie będzie mógł publikować w imieniu Strony bez przejścia procesu autoryzacji wydawcy. Gdy będzie to konieczne w naszym przypadku, otrzymamy powiadomienie od Facebooka.
Jeśli nie ukończymy procesu autoryzacji w podanym we wcześniejszym komunikacie terminie, domyślne ustawienia strony „Publikujesz jako” oraz „Dodajesz polubienia i komentarze jako” zmienią się i będą zawierały nasz prywatny profil.
Do procesu weryfikacji niezbędne będzie także dwuskładnikowe uwierzytelnianie na Facebooku oraz potwierdzenie lokalizacji lub uruchomienie jej na swoim urządzeniu mobilnym. W dowolnym momencie możemy sprawdzić swój status autoryzacji, przechodząc do sekcji Potwierdzanie tożsamości.
Twórcy serwisu deklarują, że ID użytkowników będą przechowywane bezpiecznie i nie będą udostępniane w profilu danej osoby. Proces weryfikacji jest zaś kolejnym etapem starań o to, aby działania użytkowników były w pełni odpowiedzialne, a doświadczenia odbiorców były jeszcze lepsze.