X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Coraz więcej osób z pokolenia Z dezaktywuje swoje konta w mediach społecznościowych

Social media nie wzbudzają zaufania w użytkownikach z pokolenia Z. Decydują się oni bowiem coraz częściej na dezaktywację swoich kont w mediach społecznościowych.

Coraz więcej osób z pokolenia Z dezaktywuje swoje konta w mediach społecznościowychźródło: shutterstock.com

reklama


Nowy raport pokazuje, że coraz więcej osób z pokolenia Z decyduje się zrezygnować z udziału w mediach społecznościowych. Powodem jest brak zaufania względem zachowania prywatności, a wręcz jej nadużywanie.

Pokolenie Z nie ufa mediom społecznościowym

Raport Dentsu Aegis Network i dotyczący badania Digital Society Index, wykazał zmniejszone zainteresowanie mediami społecznościowymi osób z pokolenia Z. Już ponad jedna piątka użytkowników w tej grupie wiekowej, postanowiła zrezygnować z czynnego udziału w mediach społecznościowych. Jedna trzecia natomiast staje się w stosunku do nich nieufna i ogranicza dostęp do wrażliwych informacji. Badanie objęło ponad 5000 młodych ludzi z różnych państw. Wyniki okazały się być zaskakujące, ponieważ wydawałoby się, że skoro pandemia skłoniła użytkowników do częstszego pobytu w social mediach, z pokoleniem Z będzie podobnie. Natomiast okazuje się być zupełnie odwrotnie. Już 17% osób z tej grupy wiekowej zdezaktywowało swoje konta w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najwięcej z nich, zamieszkuje Europę, a prym wiodą takie kraje jak Finlandia (34%) i Hiszpani (30%).

Młodzi ludzie i podejście do technologii

źródło: unsplash.com

W przypadku podejścia młodych ludzi do nowych technologii, wyniki badań również mogą okazać się zaskakujące. Aż 58% respondentów nie ufa bowiem firmom technologicznym i sposobowi w jaki wykorzystuje ona dane. Dodatkowo, 37% osób z pokolenia Z uważa media społecznościowe za negatywny czynnik wpływający na politykę. A aż prawie połowa wyznaje, że treści na portalach społecznościowych negatywnie wpływają na ich samopoczucie. Tendencja ta jest najbardziej widoczna u mieszkańców Hiszpanii (59%), Australii (55%) i Francji (53%).

Pozytywne aspekty badania

Mimo wszystko, w raporcie można jednak znaleźć informację odnośnie pozytywów płynących z nowych technologii. Aż 62% respondentów uważa bowiem, że media cyfrowe są istotne i mogą pomóc w rozwiązaniu światowych problemów. W naszym kraju, aż 75% respondentów wskazało ten rodzaj nadziei na rozwój mediów cyfrowych. Równie 75% Meksykanów podziela opinię pokolenia Z z Polski, a to najwyższe wyniki zaraz po Hongkongu.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail