X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

A jednak Meta zmieniła zdanie! Już nie można grozić śmiercią Putinowi

Meta zmieniła zdanie w sprawie możliwości życzenia śmierci Putinowi na Facebooku i Instagramie. Od teraz, działania tego typu będą zakazane.

A jednak Meta zmieniła zdanie! Już nie można grozić śmiercią Putinowiźródło: shutterstock.com

reklama


Sytuacja zmienia się dynamicznie. Jednego dnia w Rosji działają poszczególne serwisy, drugiego już niekoniecznie. Podobnie jest z Meta. Na początku pozwalała na to, aby życzyć śmierci rosyjskim żołnierzom i Putinowi, a dziś tego zakazuje. Jaki jest tego powód?

Meta zmienną jest!

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym, że Meta pozwala na Facebooku i Instagramie życzyć śmierci Putinowi oraz rosyjskim żołnierzom. Potwierdził to m.in. wpis na Twitterze rzecznika firmy. Warunkiem jednak było to, aby nie podawać metod, które można by w tym celu zastosować. Zaznaczono też, aby życzenia te nie były kierowane do cywili zamieszkujących ten kraj. Mimo to, nie spodobało się to Prokuraturze Generalnej Federacji Rosyjskiej, która postanowiła złożyć wniosek do sądu w sprawie giganta. Chciała uznania Meta jako organizacji ekstremistycznej. W rezultacie także, Instagram został wycofany z Rosji.

Dzisiaj jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Meta bowiem zmieniła swoje zdanie w tej sprawie. Prezes ds. globalnych firmy, Nick Clegg, wyjaśnił w komunikacie, że życzenie śmierci głowie państwa jest zakazane.

Co może być powodem?

Tak naprawdę ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, co może być powodem takiej decyzji. Być może Meta chce uniknąć przewidzianych dla firmy konsekwencji w Rosji. A może właśnie taką poradę dostała od doradców wizerunkowych lub nie zgadzają się obliczenia finansowe. Tak czy inaczej, ponownie osoby nie sprzyjające firmie mogą oskarżać ją nie tylko o zmienność decyzji, co i o hipokryzję. Jest to zatem kolejna rysa na wizerunku Meta, której prawdopodobnie nie da się szybko zakryć innymi działaniami, które obecnie mają miejsce. Nie możemy bowiem zapomnieć, że zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie powstało kilka ciekawych akcji i zakładek pomocowych. Niestety, w obliczu zmian decyzyjnych, ich skuteczność może zostać lekko rozmyta.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail