X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram zmieni zasady wyświetlania Stories. Opcja ta może zmniejszyć zaangażowanie użytkowników

Stories na Instagramie to jedno z ulubionych miejsc twórców i marketerów. Jak się jednak okazuje, w przyszłości może się to zmienić, ponieważ Instagram planuje zmienić sposób wyświetlania treści.

Instagram zmieni zasady wyświetlania Stories. Opcja ta może zmniejszyć zaangażowanie użytkownikówźródło: shutterstock.com

reklama


Zdawałoby się, że Stories na Instagramie to dość istotny element tego medium. W związku z tym, spodziewalibyśmy się raczej rozwoju tego sposobu przekazywania treści. Tymczasem rzeczywiście, jest rozwój. Tylko prawdę mówiąc nie do końca widać jego sens. Co dokładnie zmieni się w relacjach? I dlaczego może to być powód do niepokoju dla twórców i marketerów?

Nowy pomysł Instagrama

Do tej pory, decydując się na oglądanie Stories, widzieliśmy wszystkie kafelki jakie oferował nam użytkownik lub twórca. Teraz ma się to zmienić. Instagram bowiem zdecydował się wprowadzić nowy sposób wyświetlania i obecnie rozpoczął testy w tym zakresie. Jak będzie to wyglądać? Jeżeli zmiany będą wdrożone, oglądając czyjąś relację, zobaczymy tylko trzy pierwsze kafelki. Aby zobaczyć pozostałe, będziemy musieli kliknąć w opcję pokaż wszystko, znajdującą się w lewym, górnym rogu.

Jak może to wpłynąć na zasięgi?

Negatywnie. Nie da się zaprzeczyć temu, że chcąc osiągnąć popularność większą, niż na ten moment ma TikTok, jak również przyciągnąć do siebie młodszych użytkowników, Instagram stawia na Rolki. Jak widać, nawet kosztem Stories. Jeżeli to rozwiązanie zostanie wdrożone, może to oznaczać, że odbiorcom nie będzie chciało się dokonywać większej liczby kliknięć, a w związku z tym także nie zobaczą pozostałych kafelków w Stories. Idąc dalej, twórcy będą czuć się zdemotywowani takim obrotem sprawy, w związku z czym także będą tworzyć mniej treści. Jednak czy takie podejście zwiększy zainteresowanie Rolkami, które i tak cieszą się sporym zaangażowaniem użytkowników? Do tego nie do końca jestem przekonana. Co więcej, wydaje mi się, że zaprzyjaźnieni z Rolkami twórcy, coraz częściej mogą przychylnym okiem patrzeć na TikToka. Wtedy Instagram osiągnąłby zupełnie odwrotny od zamierzonego efekt. Miejmy zatem nadzieję, że medium dokładnie przemyśli dodanie takiej opcji. Tak, aby nie straciła firma, twórcy, ale również pozostali użytkownicy.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail