reklama
Raport „Kryzys w czasach Facebooka” Sotrendera to pierwsze kompleksowe opracowanie dotyczące kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych, jakie miały miejsce na polskim rynku od 2012 r.
Walka o swoje prawa – zmora firm?
Zdaniem twórców raportu, internet, a szczególnie media społecznościowe przyniosły zmianę układu sił w relacji klient-firma. Teraz tym pierwszym dużo łatwiej jest się zorganizować i wspólnie walczyć o swoje prawa, dzięki czemu ich głos jest lepiej słyszalny, a jednocześnie są mniej uzależnieni od pomocy takich podmiotów, jak chociażby Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten trend wpływa również na zmianę nastawienia samych firm, które coraz większą uwagę muszą przywiązywać do potrzeb klientów.
Kryzysowe sytuacje w social media to właśnie przejaw tego zjawiska, a jednocześnie dobre źródło nauki dla specjalistów od wizerunku. Opracowanie Sotrendera zawiera analizę 19 sytuacji kryzysowych w social media, przede wszystkim na Facebooku. Jak piszą autorzy publikacji, wśród nich znajdują się te ważne, mniej ważne, a także te, które niesłusznie nazwano kryzysami. Sprawdzano między innymi wpływ, jaki zamieszanie wokół danej marki miało na jej postrzeganie. Na podstawie przeprowadzonej analizy sformułowano wnioski oraz rekomendacje działań dla wszystkich tych, którzy w przyszłości staną w obliczu podobnych sytuacji.
Kryzysy pod lupą
Jakie kryzysy wzięto pod lupę? Wszystkie te sytuacje, o których było głośno w ostatnim czasie, z których część opisaliśmy na łamach Social Press: Segritta vs Nikon, ruch Anty nc+, Wedel i sprawa „Ptasiego Mleczka”, odejście dziennikarzy redakcji „Uważam Rze” czy też kryzys związany z bankiem BZ WBK.
Raport został objęty patronatem przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations. W publikacji znajdziemy również komentarze kilku ekspertów z branży PR.
Pełen raport dostępny tutaj.
Czytaj też: “10 największych wpadek social media w 2012 roku”
- Tomasz Smykowski / Websoul