reklama
O analizę popularności polskich kanałów na YouTube pokusili się eksperci
z NapoleonCat, jednego z wiodących narzędzi do analizy mediów społecznościowych.
Jeśli chodzi o liczbę subskrybentów, na czoło wdarł się kanał SA Wardęga. Jego właściciel, Sylwester Adam Wardęga, zaskarbił sobie serca internautów śmiesznymi autorskimi filmikami, mocno inspirowanymi twórczością Francuza Remiego Gaillarda. Prezentuje na nich sprowokowane przez siebie samego zabawne sytuacje, które niejednokrotnie mogą zarazem doprowadzać do szewskiej pasji pozostałych “aktorów”.
Tramwaj imieniem Balrog
Najświeższym hitem (ponad 4 miliony wyświetleń) jest filmik, na którym Wardęga wraz z grupą znajomych “odgrywali” scenę z filmu “Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia”, a konkretniej przejście głównych bohaterów przez most Khazad-dûm w kopalniach Morii. Szkopuł w tym, że rola monstrum znanego jako Balrog przypadła jednemu z warszawskich… tramwajów. Jak widać na poniższym filmiku, na “dowcipie” niekoniecznie poznał się motorniczy prowadzący pojazd.
Na kolejnych miejscach znalazły się kanały Niekrytego Krytyka oraz Abstrachuje TV. Ten pierwszy tuż przed Świętami ustępował Wardędze o niespełna 4 tys. subskrybentów, jednak obecnie ten dystans wynosi już 80 tysięcy. Kanał Abstrachuje TV z kolei zmniejszył dystans do wicelidera i ma obecnie o niecałych 50 tys. subskrypcji mniej.
Wardęga rośnie w siłę
Jak pokazuje poniższy wykres, Wardęga jeszcze na początku grudnia zajmował 3. miejsce w rankingu popularności. Mijający miesiąc przyniósł jednak bardzo dynamiczny wzrost popularności kanału, który do dzisiaj pozyskał ponad 300 tysięcy nowych subskrybentów (ma ich już milion, dane na 30 grudnia).
W tym samym czasie Abstrachuje TV pozyskało ich ok. 85 tysięcy, a Niekryty Krytyk tylko ok. 30 tys.
Do tak gwałtownego wzrostu popularności Wardęgi, poza wspomnianym wyżej filmikiem, bez wątpienia przyczyniła się również organizowana przez niego akcja pomocy bezdomnym. Showman zakupił ciepłe ubrania i rozdawał je potrzebującym, o czym informował na swoim fan page. Nakręcił również okolicznościowy filmik.
Wracając do rankingu popularności kanałów, warto wskazać, że każdy z tych, które znalazły się w wyróżnionym Top 10 zgromadził już co najmniej 600 tys. subskrybentów.
Chcesz więcej wyświetleń? Publikuj częściej
Gdyby uszeregować wyróżnione kanały pod względem liczby wyświetleń wszystkich filmików, klasyfikacja przedstawiałaby się nieco inaczej. Na tym polu niekwestionowanym liderem byłby kanał PROSTOtv. Filmiki, które na nim udostępniono obejrzano już ponad 430 milionów razy. Kolejny kanał (UrbanRecTv) zanotował jak dotąd wynik ponad dwukrotnie niższy. Z kolei SA Wardęga przekroczył niedawno liczbę 100 milionów wyświetleń, co przełożyłoby się na 6. pozycję.
Warto wszakże mieć na względzie, że odpowiednio wysoka liczba wyświetleń często idzie w parze z dużą liczbą udostępnionych filmów. Na kanale PROSTOtv opublikowano ich jak dotąd ponad 900! Jeszcze bardziej płodni byli właściciele kanału ROJOV13 (aż 1500!) oraz Remigiusz Maciaszek. Z kolei SA Wardęga spośród czołowych kanałów udostępnił jak dotąd zdecydowanie najmniej filmików – tylko 31. Tym samym każdy z nich gromadzi średnio znacznie większą liczbę wyświetleń niż to ma miejsce na innych kanałach. Tylko właściciele kanału Abstrachuje TV byli porównywalnie “powściągliwi” jeśli chodzi o częstotliwość publikowania nowych treści.