X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Planujesz event? W taki sposób trzeba korzystać z social media, aby odnieść sukces

Planujesz event? W taki sposób trzeba korzystać z social media, aby odnieść sukcesfot. © cacaroot - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Możecie być przygotowani w najmniejszym calu, zorganizować fantastyczne wydarzenie i pyszne jedzenie, a i tak nie będziecie z siebie zadowoleni jeśli jedynymi gośćmi będzie kilku Waszych znajomych lub rodzina. Sukces mierzony jest w liczbach. Liczbach osób, które się na nim pojawią. Od czego zacząć?

Kto ma przyjść na event?

To bardzo ważne, aby określić swoją grupę docelową. Jasne, możecie kierować swoje działania zarówno do nastolatków, jak i nieco starszych odbiorców, ale nie zawsze może to zaowocować oczekiwanym efektem. Najważniejsze to określić jaki typ wydarzenia ma to być, kto powinien przyjść i jak powinna wyglądać cała impreza. Potem możecie zacząć promocję na kanałach społecznościowych.

Facebook nadal na topie

Jeśli myślicie, że Facebook odszedł do lamusa, grubo się mylicie – to nadal jedno z najpotężniejszych narzędzi, dzięki któremu można zachęcić mnóstwo osób do wzięcia udziału w wydarzeniu. Warto jednak wspomnieć, że dziś liczy się przede wszystkim pomysł i kreatywność. Dlatego samo utworzenie wydarzenia i „puszczenie” go w świat nie przyniesie Wam zamierzonego efektu. Jak więc wypromować event? Jedno słowo: VIDEO.

Na pewno już nie raz oglądaliście bardziej lub mniej śmieszne filmy nieznanych dotąd użytkowników, których liczba wyświetleń często przekraczała kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy wyświetleń. W tym tkwi magia Facebooka – jego efektywność jest o wiele większa niż w przypadku YouTube’a! Dlatego ciekawy film video reklamujący i zapowiadający Wasze wydarzenie na Facebooku to strzał w dziesiątkę, dzięki któremu możecie wypromować nie tylko event, ale i Was lub Wasze firmy.

Twitter i Instagram rosną w siłę

Video Marketing nie musi działać tylko i wyłącznie na Facebooku. Nie zapomnijcie o YouTube i Twitterze. Skoro mowa o Twitterze, powinniście wiedzieć, że to kolejna potężna platforma, dzięki której można zagwarantować sukces wydarzenia. Hashtagi urosły do bardzo wysokiej rangi i mogą zdziałać wiele dobrego, o czym dowiecie się zaglądając TUTAJ. Dzięki wielu dostępnym narzędziom możecie obserwować statystyki i idealnie dopasować się w zainteresowania Waszej grupy docelowej.

Instagram przyciąga coraz większą liczbę osób i bez wątpienie staje się miejscem, które może być niezwykle przydatnym podczas organizowania eventu. W jaki sposób? Poprzez umieszczenie krótkiego, 15- sekundowej zapowiedzi wydarzenia. Odpowiednie otagowanie i powiązanie filmiku z innymi platformami może zapewnić sukces planowanego spotkania. Ale Instagram to przecież głównie zdjęcia. Dlatego twórzcie kreatywne zdjęcia, które wywołają wielkie „WOW! Chcę tam iść, chcę to zobaczyć!”. Nie ukrywajmy, nie jest to proste zadanie, ale nie niewykonalne. Zdjęcia wyrażają mnóstwo emocji i potrafią przyciągnąć tłumy, a ich odpowiednie dobranie może zagwarantować sukces nie tylko eventu, ale i Was jako marki.

Odpowiednie buttony

Jeśli macie stronę internetową, ją również powinniście wykorzystać i umieścić na niej specjalnie dostosowane do „imprezy” guziki. Dodanie osobnych buttonów do każdej z platform społecznościowych pozwoli dotrzeć do informacji szerszej grupie odbiorców. Dzięki temu użytkownicy bez zbędnych problemów dowiedzą się wszystkiego na temat eventu za pomocą jednego kliknięcia.

Jeśli kiedykolwiek organizowaliście event, na pewno wiecie już jak czasochłonne może to być zajęcie i jak wiele pracy oraz wysiłku należy włożyć, aby cały proces przygotowawczy zakończył się sukcesem. Jeśli jesteście „świeżakami” i dopiero zaczynacie swoją przygodą z organizacją wydarzeń, pamiętajcie, że powyższe rady naprawdę działają i warto o nich pamiętać. Narzędzia social media to potęga wykraczająca poza wszelkie współrzędne geograficzne i mająca niesamowity wpływ na korzystających z nich użytkowników, dlatego też korzystanie z nich to pewnego rodzaju „must use”.

Kilka przykładów

RedBull X-Alps


Jestem zdania, że jeśli mamy się czegoś uczyć, to tylko od najlepszych. RedBull to świetne kampanie, reklamy, eventy i zapowiedzi eventów. W nieco ponad 2 minuty możemy zobaczyć wielkie emocje, akrobacje, adrenalinę i świetną zabawę, a więc cechy opisujące tę firmę. Muzyka nadaje fantastycznego ducha całej zapowiedzi, a niemalże całkowite pominięcie użycia słów  sprawia, że zwracamy uwagę na najważniejsze- na wydarzenie.

Epik Entertainment – November Teaser

Jeśli ma się za sobą event, który odniósł spektakularny sukces, przy tworzeniu zapowiedzi kolejnego, wręcz trzeba pochwalić się swoim dokonaniem. Nie inaczej postanowili zrobić ludzie z Epik Entertainment, którzy stworzyli jeden z najgłośniejszych eventów sprzed kilku lat.

Pabs Street Jam 2015

Styl zapowiedzi bardzo podobny do RedBulla, bo i tematyka podobna. Piętnastosekundowy film, na którym jest wszystko. Jes klimat, emocje, pozytywne wibracje, świetny montaż i oczywiście wspaniale dobrana muzyka. Taka zapowiedź będzie idealnym pomysłem na wszystkich kanałach społecznościowych, bo jest krótka, zwięzła i jest w niej wszystko, czego należy się po teaserach spodziewać.

Reklama

[FM_form id="1"]