reklama
Z niedzieli na poniedziałek, polskiego czasu miało miejsce jedno z największych sportowo-medialnych wydarzeń na świecie. 7 lutego odbył się pięćdziesiąty finał meczu National Football League. W tym roku Denver Broncos pokonali drużynę Carolina Panthers.
Dzisiejszego poranka ciężko było nie natrafić na informację związaną z Super Bowl. Na Instagramie gwiazdy chwaliły się oglądaniem meczu. Po zalogowaniu się na Facebooka, David Beckham zamieścił zdjęcie, że i on zabiera swojego syna na mecz futbolu amerykańskiego. Na Snapchacie, wraz z samym Barackiem Obamą, mogliśmy przeżywać emocje związane z wydarzeniem. W sieci pojawiały się wiadomości związane z przebiegiem imprezy.
Każda reklama, która pojawiała się przed rozpoczęciem, w czasie oraz po zakończeniu meczu była uważnie śledzona przez redakcję Marketing Land. Po zebraniu wszystkich obserwacji, sporządzili oni raport, z którego wynika, że hastagi zostały użyte, zaledwie przez co drugą firmę, która reklamowała się w czasie rozgrywek. Natomiast o Facebooku i Twitterze w spotach reklamowych wspomniano trzykrotnie.
Kilka najlepszych przykładów reklam telewizyjnych:
Colgate #EveryDrpCounts
Axe “Find Your Magic”
Jeep “4x4ever”
Pełną listę reklam, które miały swoje emisje w poszczególnych przerwach gry, znajdziecie tutaj.
Spośród wszystkich 60 reklam, jedynie 27 z nich (45%) zawierało hasztagi. Jest to spadek o 5 punktów procentowych względem zeszłego roku. Co więcej jest to najniższa liczba użytych w reklamach hasztagów od czterech lat.
Kilka przykładów firm, które z nich skorzystały:
- Snickers #EatASnickers
- Hyundai #HyundaiSuperBowl
- Skittles #SkittlesArt
- Coca Cola #CokeMini
- Axe #FindYourMagic
Odnośniki do Facebooka, zamieściły jedynie 3 firmy. Podobnie w przypadku Twittera. Jedyną reklamą, która wspomniała zarówno o Twitterze, jak o Facebooku, była reklama T-Mobile.
Media społecznościowe to nie tylko Twitter i Facebook, ale w tym roku tylko one zostały zauważone przez reklamy transmitowane podczas Super Bowl. Podczas 50 finału nikt nie wspomniał o YouTube, o Instagramie, ani o Snapchacie.
Ze słowami autora artykułu na Marketing Land, trudno się nie zgodzić. Coca Cola zasługuje na specjalne wyróżnienie, w kategorii: najbardziej kreatywnego umieszczenia hasztagu. #CokeMini widnieje na bilbordzie, w tle za biegnącym Hulkiem.
Cały raport znajdziecie tutaj.