reklama
To tylko niektóre dane z raportu “Facebook and Twitter: Users Process Mobile Content Faster”.
Statystycznie, pokolenie millennialsów korzysta z telefonu więcej niż 30 razy dziennie
Aż 73 % mieszkańców Stanów Zjednoczonych przyznaje, że zawsze ma przy sobie telefon. Natomiast blisko połowa z nich, korzysta z niego około 30 razy w przeciągu dnia. Liczba ta jest znacznie wyższa, kiedy mówimy o pokoleniu millennial, czyli o osobach, które osiągnęły wczesną młodość około roku 2000.
Wystarczy 1.7 sekundy żeby zapamiętać
Z badań przeprowadzonych przez Twittera, polegających na śledzeniu wzroku użytkownika wynika, że na urządzeniach mobilnych informacje przetwarzamy szybciej niż na przykład na komputerach. Co ciekawe, badania przeprowadzone przez Facebooka potwierdzają tę zależność i podają, że na telefonie przyswajamy informacje zaledwie w przeciągu 1.7 sekundy. Natomiast na komputerze zajmuje nam to 2.5 sekundy. Warto jeszcze dodać, że szybkość przewijania aplikacji takich jak Twitter, Facebook oraz Instagram, różna jest od wieku użytkownika.
Pierwsze 3 sekundy filmu są najważniejsze
Na Facebooku użytkownicy oglądają dziennie 100 milinów godzin filmów. Statystycznie, jeśli człowiek obejrzy pierwsze 3 sekundy filmu na Facebooku, to aż 65% z nich dotrze do 10 sekundy tego filmu, a 45% z nich zobaczy 30 sekundę nagrania.
Istnieje duża zależność między oglądaniem pierwszych 3 sekund filmu, a dotarciem do jego końca. Zatem jak przyciągnąć uwagę widza? Twitter w porozumieniu z agencją Dentsu/Aegis, przeprowadziło badanie, z którego wynika, że:
- Trzeba sprawić żeby produkt był częścią interesującej narracji
- Ludzie powinni pojawiać się na początku nagrania
- Obecnie dużo osób ogląda filmy bez dźwięku, dlatego warto pomyśleć o napisach
W badaniach przeprowadzonych przez Facebooka w porozumieniu z firmą Nielsen, wynika, że aż 47 % głównego przekazu filmu, zostało zawarte w jego 3 pierwszych sekundach, podczas gdy 74 % treści, zostało dostarczone po upłynięciu dziesięciu sekund nagrania.
Z powyższego raportu jednoznacznie wynika, że coraz szybciej przetwarzamy informacje dostarczone nam przez media społecznościowe, a szczególnie szybko robimy to na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo podejmujemy błyskawiczne decyzje czy chcemy dalej oglądać dane nagranie czy też nie.
Twórcy przekazów audiowizualnych publikowanych w internecie stoją przed nie lada wyzwaniem polegającym na maksymalnym kompresowaniu komunikatów i budowaniu atrakcyjnej historii od pierwszych sekund nagrania. Ten trend będzie się utrzymywał, a możliwe nawet, że statystyczna granica trzech pierwszych sekund niebawem się przesunie.