X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Oni wiedzą jak zdobyć obserwujących na Instagramie – @English.Rebels

Oni wiedzą jak zdobyć obserwujących na Instagramie – @English.Rebels@English.Rebels

reklama


Fafa i Myku, dostrzegli niszę w internetowym rynku nauczania języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym i postanowili stworzyć na Instagramie konto @English.Rebels, które na dodatek ma być kanałem sprzedaży ich przyszłej aplikacji. Zbudowali oni profil poprzez tworzenie animacji, które tłumaczą ciekawe, czasem dwuznaczne słownictwo angielskie. Skupili się na slangu, mowie codziennej oraz zagadnieniach z popkultury. Profil po zamieszczeniu 70 animacji przekroczył liczbę 10 tysięcy obserwujących z 90 krajów.

English Rebels

@English.Rebels

Pierwsze dwa tygodnie – taktyka: posty na Facebooku (0-250 obserwujących)

@English.Rebels

@English.Rebels

Fafa i Myku, swoje pierwsze kroki promocyjne, skupili na zamieszczeniu postów w dwóch polskich grupach na Facebooku. Później udostępnili oni podobne wpisy na około stu grupach poświęconych nauce języka angielskiego.

Trzeci tydzień – taktyka: cross (250-450 obserwujących)

@English.Rebels

@English.Rebels

Kolejne 200 obserwujących, profil pozyskał poprzez przeprowadzony konkurs. Konkurs został zorganizowany we współpracy z krakowskim blogerem – 17 tysięcy obserwatorów na Instagramie, 30 tysięcy na Facebooku oraz 5 tysięcy na Snapchacie. Podczas akcji promocyjnej, która trwała 5 dni, bloger wrzucił zdjęcie oraz dwie animacje na swoim profilu na Facebooku oraz Instagramie.


Co ciekawe pomimo tego że animacje na Instagramie blogera dostały po 1500 lajków, to tylko 20 osób zaobserwowało profil @English.Rebels. Gdy następnego dnia bloger podzielił się informacją ze swoimi fanami na Snapchacie, przybyło wówczas aż 200 nowych obserwujących.

Czwarty i piąty tydzień – taktyka: brak promocji (450-500 obserwujących)

@English.Rebels

@English.Rebels

Autorzy profilu w czwartym i piątym tygodniu skupili się na wrzucaniu animacji na swoje konto na Instagramie i zrezygnowali z jakichkolwiek metod promocji. Efektem tych działań był bardzo niski przyrost obserwujących.

Szósty, siódmy i ósmy tydzień – taktyka: Follow4Follow (500-4000 obserwujących)

@enligh.rebels

@Enligh.Rebels

Autorzy profilu zdecydowali się na obserwacje osób, które obserwowały różne profile o nauki języka angielskiego (była to ich potencjalna grupa docelowa) i liczyli na odwzajemnienie obserwacji. Taktyka ta okazała się bardzo skuteczna bowiem w trzy tygodnie zdobyli oni aż 3,5 tysiąca nowych followersów. Instagram za nadmierne obserwowanie innych profili, blokuje na kilka dni funkcję obserwowania, a w najgorszym przypadku usuwa konto.

Dziewiąty i dziesiąty tydzień – taktyka: Like4Follow (4000-5500)

@english.rebel

@English.Rebels

Fafa i Myku zrezygnowali z dochodowej metody ponieważ nie chcieli więcej ryzykować. Zdecydowali się oni na taktykę Like4Follow, która polegała na lajkowaniu 3 zdjęć osób zainteresowanych nauka języka angielskiego. Strategia ta zajmuje więcej czasu niż poprzednia, ale jest równie skuteczna i nie trzeba się bać o nasze konto.

Jedenasty tydzień – taktyka: crossy (5500-7200 obserwujących)

@english.rebels

@English.Rebels

Jedenasty tydzień poświęcony był promocji profilu – trzy crossy z profilami do nauki angielskiego. Taktyka crossów polega na współpracy z innymi profilami o podobnej tematyce. Oni wrzucają informację o nas, a my o nich. Profil @English.Rebels zrobił crossy z profilami, które miały-  46 tysięcy obserwatorów, 94 tysięcy oraz 30 tysięcy. W jeden tydzień przybyło im, aż 1700 nowych obserwatorów. Szczególnie jeden cross okazał się przełomowy i dzięki niemu profil “wskoczył na falę”.

Dwunasty tydzień – taktyka: fala + cross (7200-8200)

@english.rebels

@English.Rebels

Zrealizowali oni kolejnego crossa, z polskim youtuberem. Z samej współpracy crossowej nie zdobyli wielu nowych obserwatorów. W dwunastym tygodniu, głównie dzięki “byciu na fali” pozyskiwali nowych followersów.

Trzynasty tydzień- taktyka: bak promocji (8200-10000)

@english.rebels

@English.Rebels

Po trzech miesiącach profil przekroczył liczbę 10 tysięcy obserwujących. Fafa i Myku przyznają, że jest to moment, w którym profil zaczyna rosnąć samoczynnie czyli bez dodatkowych czynności promocyjnych, lecz poprzez regularne tworzenie wysokiej jakości postów.

7 rad od English Rebels:

  1. Najważniejszym czynnikiem wzrostu jest tworzenie coraz lepszych postów
  2. Nowych obserwatorów lepiej szukać na Instagramie, niż próbować przyciągnąć ich z innych platform
  3. Warto odzywać się do innych profili z propozycją współpracy
  4. Najlepiej jest wrzucać posty regularnie- siedem dni w tygodniu.
  5. Warto odzywać się do fanów w prywatnych wiadomościach i podziękować im za obserwacje
  6. Ważny jest feedback, opłaca się wrzucać informacje o swoim profilu na grupy dyskusyjne.
  7. Obserwujący reagują chętniej na polecenia Call To Action dodane bezpośrednio w postach, niż tylko w opisie

    @english.rebels

    @english.rebels

“Eksperymenet” przeprowadzony przez Fafa i Myku pokazuje, że zdobywanie obserwatorów na Instagramie jest ciężkim i czasochłonnym zajęciem. Istnieje wiele taktyk pozyskiwania obserwujących, ale nie wszystkie są równie skuteczne. O każdego lajka odbywa się walka, ale i tak najbardziej wartościowe są udostępnienia, polecenia i zamieszczone komentarze. @English.Rebels udowodniło, że pozyskanie 10 tysięcy followersów w 3 miesiące jest realnym wyzwaniem.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów od @English.Rebels

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail