X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dentsu we współpracy z Aleph przygotował dla mBanku regionalną kampanię na Spotify

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

mBank

reklama


– Spotify jest medium masowym, ale mamy na tej platformie możliwości geotargetowania w Polsce do użytkowników z poszczególnych województw czy miast. Jednocześnie jest oczywiste, że o sukcesie kampanii decyduje często właściwie dobrany język komunikacji do grupy, do której się zwracamy. W tej kampanii oba elementy mocno się ze sobą łączą – mówi Izabela Biedrowska-Pawlak, Sales Lead / Spotify w polskim oddziale Aleph Group.

Kampania “My to rozumiemy” kierowana jest do osób w wieku 21-44, mieszkańców miast na Śląsku (m.in. Zabrze, Bytom, Chorzów, Tarnowskie Góry, Gliwice, Cieszyn, Rybnik, Katowice i wiele innych). Potrwa do końca maja.

W Spotify emitowany jest spot audio wraz z bannerem towarzyszącym (w kilku wersjach). Zarówno w spotach, jak i na bannerach, część komunikacji prowadzona jest w języku śląskim, zaś hasłem przewodnim kampanii jest claim: “My to rozumiemy”. Bohaterami reklam na Spotify są mieszkańcy Śląska: sąsiad, który robi błyskawiczny remont, bo u niego zawsze wszystko idzie szybko i sprawnie (gibko), oraz kobieta wybierająca się na urlop na Santorini, bo po prostu potrafi dobrze oszczędzać (szporować). mBank rozumie potrzeby bohaterów, dlatego odpowiedzią jest konkretny produkt: „eKonto do usług” w mBanku oraz benefity, które za nim idą.

  • W tej regionalnej kampanii mBank przyjmuje rolę obserwatora, który z dnia na dzień oczywiście nie stanie się Ślązakiem, ale rozumie aspekty ważne w codziennym życiu dla mieszkańców tego regionu. Podstawą hasła kampanijnego, którym się posługujemy jest więc zwrot: „my to rozumiemy”. Wiemy, że ponad 500 tys. mieszkańców woj. śląskiego rozmawia na co dzień po śląsku i pielęgnowanie własnego języka jest dla nich ważne. Dowodem na to jest informacja z piątku 26.04.2024 r. o tym, że Sejm uchwalił ustawę o nadaniu śląskiemu statusu języka regionalnego. Dostrzegliśmy również ważne cechy wspólne dla mBanku i mieszkańców woj. śląskiego, które postanowiliśmy wyeksponować w naszej komunikacji – mówi Rafał Borkowski, zastępca dyrektora marketingu detalicznego w mBanku.
  • Poszukiwaliśmy działań w obszarze digital, które jednocześnie dopełnią kampanię offline’ową jak i wzmocnią przekaz internetowy. Spotify zdawał się być dla nas najlepszym wyborem do ujęcia niecodziennej kampanii w kreatywny sposób. Dzięki możliwościom jakościowym platformy mamy przyjemność poczuć się uczestnikami zupełnie naturalnych konwersacji mieszkańców Śląska, a poprzez wykorzystanie szeroko-zasięgowej platformy trafiamy dokładnie do tych, którym chcemy przedstawić naszą ofertę. – dodaje Łukasz Miączyński, Senior Communications Planner w Carat Polska.

Celem kampanii na Spotify jest zachęcenie mieszkańców województwa śląskiego do założenia konta w mBanku (szybko i wygodnie poprzez aplikację). Promowane w akcji jest „eKonto do usług”, z aktualną promocją, w ramach której można otrzymać do 520 zł premii i oszczędzać nawet na 6,5%.

Działania marketingowe na Spotify są częścią kampanii reklamowej prowadzonej również w innych kanałach takich jak: regionalne rozgłośnie radiowe, digital (YouTube, Meta, TikTok, Google Display Network, portale regionalne) oraz OOH w wybranych miastach na Śląsku.

mBank aktywnie korzysta z platformy Spotify już od 3 lat, od początku we współpracy z polskim oddziałem Aleph (dawniej Httpool by Aleph). Współpraca rozpoczęła się od stworzenia profilu marki na Spotify i promocji playlist tej marki przygotowywanych z okazji różnych świąt (Boże Narodzenie, Dzień Dziecka itd.). W 2023 roku Aleph realizował dla mBanku kilka kampanii, w których wykorzystywane były formaty Audio Everywhere z bannerem towarzyszącym, prowadzone były też działania towarzyszące finałowi WOŚP (którego mBank jest partnerem) – mBank skorzystał tu m.in. z formatu HPTO, czyli Home Page Takever, który zapewnia reklamodawcy całą dobę ekspozycji na wyłączność w desktopowej wersji aplikacji Spotify.