X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Nie będzie miliarda użytkowników bez Chin

Nie będzie miliarda użytkowników bez Chin

Jak podaje serwis Inside Facebook, portal Marka Zuckerberga wciąż rośnie, jednak odnotowywane ostatnio wzrosty są niższe, niż się spodziewano. Średnio w ostatnich 12 miesiącach przybywało około 20 milionów nowych użytkowników miesięcznie, tymczasem w maju serwis pozyskał tylko 13 milionów osób, zaś w kwietniu było to niecałe 14 milionów. Skąd spadek, skoro tylko w Meksyku, Brazylii i Indiach nowe konta założyło w maju 5,5 miliona internautów?

fot.: insidefacebook.com

Sytuacja zmieniła się w krajach, które Facebooka znają od dawna. Po raz pierwszy od portalu odwracają się internauci ze Stanów Zjednoczonych, gdzie stracił w maju prawie 6 milionów użytkowników (obecnie jest to 149,9 miliona). Również w Kanadzie ubyło miłośników Facebooka – ponad 1,5 miliona – co w skali całego kraju jest bardzo dużą liczbą. Straty odnotowano także w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Rosji.

Facebook szybko jednak je nadrobił, pozyskując internautów z krajów rozwijających się, zatem gdyby nie wymienione wcześniej spadki, dotychczasowe statystyki portalu pozostałyby w normie. Na tym etapie trudno zresztą ustalić, czy odchodzenie użytkowników ze „starych” krajów to nowy trend, czy też zadziałały czynniki krótkoterminowe, takie jak zakończenie roku akademickiego.

Inside Facebook zauważył jednak, że w przypadku portalu wzrost liczby użytkowników ma tendencję do zatrzymywania się po osiągnięciu około 50% populacji danego kraju. Do takiego nasycenia rynku portal każdorazowo zmierza, na koniec spowalnia tempo wzrostu i wreszcie się zatrzymuje. W tej sytuacji, pomimo entuzjastycznego dołączania do Facebooka internautów z krajów rozwijających, osiągnięcie wymarzonego miliarda aktywnych użytkowników będzie trudne i coraz trudniejsze. Chyba że Zuckerbergowi uda się wrócić z Facebookiem do Chin.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail