X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Legia wygrywa proces z fanami. Wielka przeprowadzka kibiców na nowy fan page

Legia wygrywa proces z fanami. Wielka przeprowadzka kibiców na nowy fan page

Serwis chwalił się niezależnością opinii, brakiem jakichkolwiek powiązań ze sportową spółką akcyjną Legia Warszawa, Stowarzyszeniem Kibiców Legii Warszawa i innymi sekcjami, występującymi w rozgrywkach sportowych pod nazwą „Legia Warszawa”. Prawdopodobnie owa niezależność spowodowała, że warszawski klub postanowił zwrócić się na drogę sądową w celu ochrony znaku towarowego „Legia” zarejestrowanego w Urzędzie Patentowym RP przez koncern ITI (jedynego akcjonariusza w KP Legia Warszawa S.S.A.), który na podstawie umowy licencyjnej przekazał klubowi wyłączne prawo korzystania ze znaku. Sprawa jest o tyle symptomatyczna, że nie od dziś wiadomo, że stosunki na linii kibice-ITI bywały, zwłaszcza do niedawna, bardzo napięte.

Po orzeczeniu sądu ostatniej instancji, który uznał, że właściciele domeny legialive.pl nie mogą w jej nazwie używać słowa „Legia”, serwis zaczął funkcjonować pod nazwą „Legioniści” i został przeniesiony pod adres legionisci.com. Przez jakiś czas wpisując adres starej domeny zostawało się automatycznie przekierowanym na nowy adres, ale z dniem 3 listopada nie było już to możliwe. Obecnie jest ona już własnością KP Legia Warszawa S.S.A.

Fan page też do skasowania

Wyrok w sprawie naruszenia znaku towarowego pociąga również za sobą konsekwencje dla fan page serwisu, w dalszym ciągu funkcjonującego pod adresem Facebook.com/LegiaLive. Zgromadził już ponad 23 tys. fanów, ale wkrótce przestanie istnieć, a od pewnego czasu funkcjonuje nowy pod nazwą „LegionisciCom”. Jak do tej pory zdobywa fanów w bardzo szybkim tempie, bowiem polubiło go już ponad 7 tys. facebookowiczów, co jest wręcz rewelacyjnym wynikiem, biorąc pod uwagę że powstał… we wtorek. Administratorzy zapewniają kibiców, że dołożą wszelkich starań, by „przeprowadzka” była bezbolesna, przenosząc dużą część contentu na nową stronę.

Wszystkich ciekawych części okoliczności w jakich toczył się spór odsyłamy do wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, Wydział XXII – Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych. Zaznaczmy jednak, że nie jest to wyrok kończący postępowanie w sporze między obydwiema stronami.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail