X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze strony firmowe na Google+

Najlepsze strony firmowe na Google+

reklama


Jak wynika z badania przeprowadzonego przez BrightEdge, aż 61% spośród 100 największych marek założyło konta na Google + już w pierwszym tygodniu. Najwięcej fanów ma oczywiście profil samego Plusa – ponad 100 tys. Najbardziej popularne marki, posiadające na Facebooku kilkadziesiąt milionów fanów, nie mają imponujących wyników na Google+. Jedną z przyczyn jest – oczywiście – bardzo krótki okres funkcjonowania (konta firmowe w Google są dostępne od 7 listopada) oraz fakt, że strony firmowe niewiele różnią się o profili. Strona firmowa może mieć tylko jednego administratora i  nie można zamieszczać na niej aplikacji konkursowych.

Top 5 firmowych stron na Google+

1. Muppety

Muppety od dawna rządzą na Facebooku i coraz lepiej poczynają sobie na G+. Ponad 32 tys. osób ma je w swoich kręgach i chętnie komentuje oraz udostępnia publikowane posty. Na szczególną uwagę zasługuje czat z Muppetami, który jest możliwy dzięki usłudze Hangout. W wideorozmowach bierze udział po kilkanaście osób, a posty dotyczące czatów z Muppetami, komentuje nawet kilkaset osób:

Inauguracja stron firmowych w Plusie zbiegła się w czasie z działaniami promocyjnymi związanymi z premierą nowego filmu z Muppetami. Na profilu pojawia się więc wiele zdjęć oraz filmików nawiązujących do premiery.

 

2. Pepsi
Profil Pepsi, w przeciwieństwie do Coca-Coli, która me niespełna 900 fanów , znalazł sposób na prowadzenie strony i przyciągnął ponad 20 tys. fanów. Motywem przewodnim są zdjęcia prezentujące największe gwiazdy muzyki poszczególnych dekad. W tym przypadku potwierdza się teza, że firmy na Google + zamieszczają mniej komercyjne treści niż na Facebooku.

 

3. Toyota
Toyota zebrała na swoim profilu ponad 14 tys. fanów. Najczęściej publikuje posty prezentujące nowe modele samochodów oraz zdjęcia z targów. Toyota postawiła przede wszystkim na rozbudowaną galerię wysokiej jakości zdjęć różnych modeli.

 

4. H&M
H&M radzi sobie najlepiej w kategorii firm odzieżowych. Na profilu nie znajdziemy zaskakujących treści, raczej tradycyjną prezentację poszczególnych ubrań i dodatków. Pojawia się również wiele zdjęć nowych kolekcji, np. specjalnej kolekcji Versace dla H&M.

5. Dallas Cowboys
Ciekawy pomysł na profil ma również drużyna Dallas Cowboys. W porównaniu do strony na Facebooku, konto firmowe na Plusie ma więcej materiałów wideo, przedstawiających np. najlepsze mecze. Posty zawierają również prośby do fanów, aby skomentowali poszczególne zagrania i wyrazili swoje opinie o drużynie. Największą popularnością cieszy się Hangout z zawodnikami.

 

W Polsce brak spektakularnych sukcesów

Polskie konta firmowe na Google + dopiero raczkują. Najpopularniejsze  z nich zebrały około 2 tys. fanów. W czołówce znajdują się strony blogów i serwisów poświęconych tematyce nowych technologii (Antyweb,Niebezpiecznik, Spider’s Web).

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail