X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook będzie miał swojego smartfona?

Facebook będzie miał swojego smartfona?

Poprzednim razem głośno o planach wprowadzenia przez Facebooka na rynek własnego smartfona było ponad rok temu. Tym razem nieoficjalne informacje potwierdzające, że coś jest na rzeczy uzyskał serwis AllThingsD.

Oczywiście mobilna wersja Facebooka to już standard dla wielu jego użytkowników. Po co więc wyprodukować własny smartfon? Ano po to, by to telefon był dla Facebooka, a nie odwrotnie. Smartfon tworzony specjalnie z myślą o mobilnych facebookowiczach oferowałby zapewne większe możliwości niż te obecnie dostępne na rynku, które często oferują łączenie z portalem za pomocą aplikacji. Plotki głoszą też, że firma chce uniezależnić się od Apple’a, który w ostatnim czasie zacieśnił związki z Twitterem. Gra jest warta świeczki, bowiem najnowsze dane mówią o 350 milionach użytkowników mobilnego Facebooka.

W celu wprowadzenia na rynek smartfona opatrzonego charakterystycznym białym „F” na niebieskim tle, ludzie Zuckerberga rozpoczęli współpracę z jednym z wiodących producentów tego typu sprzętu na świecie, tajwańskim HTC. Robocza nazwa dla produktu to „Buffy” (tak, ta pogromczyni wampirów). Wybór partnera może być nieprzypadkowy, bowiem HTC wprowadził już na rynek smartfony ze specjalnie dedykowanymi Facebookowi przyciskowi (Salsa, ChaCha). Ten facebookowy miałby działać na zmodyfikowanej wersji Androida i korzystać z HTML5.

fot.: Aleksandra Sztobryn


– Na pewno jest to rozwiązanie o dużym potencjale i może przyciągnąć znaczną część użytkowników Facebooka – komentuje Aleksandra Sztobryn, Marketing Manager w Mobile Wings, firmie zajmującej się planowaniem działań marketingowych w obszarze „mobile”. Podkreśla także, że HTC jest szanowaną marką, a producentowi już dziś zaufała rzesza osób. – Za firmą stoi jakość i jej zwolennicy – jest to duże wsparcie dla tego pomysłu. Pytanie, co będzie wyróżniać taki smartfon – jakie funkcje mogą sprawić, że będziemy chcieli go kupić? Integracja z Facebookiem, lepszy dostęp do społecznościowego giganta? Osobiście liczę na coś więcej i z niecierpliwością czekam na rezultat tej współpracy – dodaje.

Przy wyborze partnera rozważano również podobno kandydaturę Samsunga. Biorąc pod uwagę, że decyzję o współpracy z HTC podjęto niedawno, premiery smartfona nie należy oczekiwać zbyt szybko, mówi się o 12-18 miesiącach. Z drugiej strony, serwis AllFacebook, powołując się na źródła bliskie portalowi, podaje znacznie wcześniejszy termin, bo II kwartał przyszłego roku. Co więcej, najpóźniej za półtorej roku na rynku miałby pojawić się drugi telefon Facebooka, opracowany we współpracy z… Samsungiem. To tylko potwierdza i przypomina zarazem, że nadal jesteśmy w fazie spekulacji.

Zarówno Facebook jak i HTC odmówiły komentarza w tej sprawie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail