
reklama
IMM przeprowadził badanie na podstawie 56 tysięcy przekazów z mediów. Przeanalizowano materiały prasowe, radiowe i telewizyjne z niemal tysiąca różnych źródeł, tym samym to najszersza próba badawcza w tej kategorii na rynku. Analiza cytowań prowadzona jest przez Instytut Monitorowania Mediów nieprzerwanie od ponad 10 lat.
Onet.pl w kategorii portali internetowych zajął pierwsze miejsce. Właściciele portalu podają, że przykładowo w ubiegłym miesiącu strony grupy Onet.pl zostały odwiedzone przez 13,2 miliona użytkowników, generując 2,8 miliarda odsłon. Nie zaskakuje więc wysoka pozycja na liście tego serwisu.
Sportowefakty.pl uzyskało wysoką liczbę wskazań, stając się nie tylko najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym, ale najwyżej ocenionym medium o tematyce sportowej w klasyfikacji generalnej. Na trzecim miejscu uplasowała się Gazeta.pl. Dalsze miejsca zajęły: wpolityce.pl, tvn24.pl, wp.pl, wirtualnemedia.pl, money.pl, newsweek.pl oraz niezależna.pl.
Klasyfikacja ogólna
W Polsce według badania IMM wciąż najbardziej opiniotwórcze są media tradycyjne. Na pierwszym miejscu, deklasując konkurencję znalazła się “Rzeczpospolita”. Inne media powoływały się na nią w minionym roku ponad 8,2 tys. razy. Pośród tygodników zwyciężył Wprost, najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną okazał się TVN24, a radiową RMF FM.
Analizę przeprowadzono na podstawie 55 997 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r. Badanie nie objęło natomiast cytowań
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny
Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.
Kup ebookopublikowanych w internecie. Pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w pasie, radio bądź w telewizji.
Całość badania dostępna jest na stronie Instytutu Monitorowania Mediów.
Reklama