X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jaki jest marketingowy potencjał Snapchata? 6 inspirujących kampanii

Jaki jest marketingowy potencjał Snapchata? 6 inspirujących kampaniifot. play.google.com

O tym, że startup założony przez Evana Spiegela notuje regularne wzrosty i skutecznie odbiera użytkowników Facebookowi, który chciał go wykupić, pisaliśmy już wcześniej. Trzeba przyznać, że mimo ograniczeń systemowych (przesłane zdjęcie znika z ekranu smartphone’a po maksymalnie 10 sekundach) coraz więcej marek zakłada firmowe profile na Snapchacie i próbuje w kreatywny sposób dotrzeć do klientów.

Warto wspomnieć, że zdjęcia i filmy, a co za tym idzie – treści reklamowe, trafiają bezpośrednio do danego użytkownika, co stanowi znaczącą przewagę i możliwości targetowania w porównaniu z bezpośrednim konkuretem Snapchata, jakim jest Instagram.

Przyjrzyjmy się zatem wybranym przykładom ciekawego wykorzystania Snapchata w kampaniach reklamowych.

MTV

Brytyjski oddział MTV użył Snapchata do promocji reality show Geordie Shore („Ekipa z Newcastle”). MTV wykorzystało w pełni potencjał aplikacji wysyłając do swoich fanów ekskluzywne zdjęcia, a także krótki filmy. W czasie emisji serialu z pomocą Snapchata przypominano odbiorcom o emisji programu. Stosunkowo niskim nakładem uzyskano bardzo dobre efekty, głównie ze względu na to, że przedział wiekowy użytkowników Snapchata idealnie korespondował z targetem, do którego był adresowany reality show.

Geordie Shore („Ekipa z Newcastle”)

Geordie Shore („Ekipa z Newcastle”)

16 Handles

Kampania firmy 16 Handles, pochodzącej z Nowego Jorku i sprzedającej zamrożone jogurty, pokazuje prostotę i siłę wykorzystania Snapchata. Marka poprosiła swoich fanów na Facebooku i Twitterze, aby przesłali po przez aplikację zdjęcie zamrożonego jogurtu. Co najważniejsze, czynność tę należało wykonać stojąc w kolejce po jogurt. Fani mieli tylko 10 sekund na okazanie kuponu zniżkowego, który wynosił 16%, 50% a nawet 100%. 16 Handles zdecydowało się użyć Snapchata zamiast Twittera ze względu na brak możliwości dzielenia się kuponem rabatowym ze znajomymi. Kampania „Snappy New Year” trwała zaledwie 8 dni, podczas której zanotowano ponad 1,400 interakcji.

Snappy New Year

Snappy New Year

The Co-operative Travel

Brytyjska firma The Co-operative Travel wykorzystała Snapchat do kampanii sprzedażowej laptopów. Mając na uwadze fakt, że ze Snpachata korzystają głównie osoby młode, w tym studenci, pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Sam mechanizm promocji polegał na wyświetleniu kodu zniżkowego na £30, który znikał po określonym czasie (5-10 sekund). Użytkownik miał więc bardzo mało czasu na podjęcie decyzji i wykorzystanie rabatu.

The Co-operative Travel

The Co-operative Travel

Romeo i Julia – Swarovski Entertainment

Svarovski wpadł na oryginalny pomysł promocji filmu dla nastolatków „Romeo i Julia”. Podczas trwania kampanii odbiorcom wysyłano kadry z filmu. Zadaniem użytkownika było zrobienie zrzutu ekranu i podzielenie się obrazkiem na serwisach społecznościowych przy użyciu hashtagu #romeomoments. Dziesięciu fanów nagrodzono wisiorkami Swarovskiego. Kampania cieszyła się sporym zainteresowaniem i uzyskała wirusowy zasięg. Forma kampanii oraz dobór narzędzi doskonale odpowiadał grupie docelowej, co bezpośrednio przełożyło się na sukces.

Svarovski: Romeo i Julia

Svarovski: Romeo i Julia

Karmaloop – nagość zawsze się sprzeda

Amerykańska firma odzieżowa Karmaloop wykorzystuje możliwość wysyłania kontrowersyjnych zdjęć za pomocą Snapchata. Mimo że grupą docelową marki są studenci, a na Snapchacie roi się od osób nieletnich, to profil marki konsekwentnie realizuje ryzykowną strategię marketingową. Knisely, szef Marketingu, bez skrępowania mówi o działaniach marki.

Nasz zdjęcia nie są dla świętych, musisz być gotowy żeby zobaczyć trochę cycków i pośladków. Balansujemy na granicy nagości, ale staramy się nie wrzucać hardcorowych fotek. Po prostu pokazujemy seksowne oblicze rzeczy, które sprzedajemy.

Można się zastanawiać czy na dłuższą metę obrana strategia marketingowa przyniesie więcej zysków niż strat, ale jak na razie działania przynoszą pożądane skutki. Ponad 2 tysiące użytkowników regularnie dostaje na swoje telefony zdjęcia odzieży wyprodukowanej przez Karmaloop.

Karmaloop

Karmaloop

TacoBell

Debiut TacoBell na Snapchacie nie był do końca udany. Marka poinformowała swoich fanów na Twitterze o stworzeniu oficjalnego konta w tym serwisie. Zapowiedziano także, że właśnie przez tę platformę wszyscy „znajomi” TacoBell zostaną poinformowani o wprowadzaniu na rynek nowego przysmaku. Niestety, niektórzy użytkownicy dostali to samo zdjęcie po kilka razy, więc egzekucja treści reklamowej nie przebiegła tak jak powinna. Firma zmaga się także z setkami spamowych zdjęć, które wysyłają użytkownicy. Mimo to, amerykański fast-food nie poprzestaje na wysiłkach i pod koniec 2013 roku jako jedna z pierwszych marek wykorzystała nową funkcjonalność „Snapchat Stories”, która zezwala użytkownikom na montowanie krótkich filmów przeplatanych ze zdjęciami i wymyślonymi opisami. Dla TacoBell decydujące było to, że klip usuwa się automatycznie z urządzenia dopiero po 24 godzinach.

TacoBell

TacoBell

Nowy moduł Snapchata pokazuje, że serwis szuka alternatywnych dróg rozwoju i stara się znaleźć odpowiedni model biznesowy. Ciekawe tylko kiedy użytkownicy tej aplikacji w takim samym stopniu uodpornią się na treści reklamowe jak na te, które dostają obecnie na skrzynkę e-mail. Ale to dopiero melodia przyszłości, całkiem możliwe, że na przestrzeni kilku lat budowanie wizerunku marki po przez Snapchata będzie tak samo oczywiste, jak dzisiaj się to dzieje poprzez Facebooka.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail