X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube i LinkedIn generują najlepszy jakościowo ruch

YouTube i LinkedIn generują najlepszy jakościowo ruch

reklama






Firma Shareaholic przeprowadziła badanie jakości ruchu generowanego przez serwisy społecznościowe. Na podstawie zgromadzonych wyników opublikowano raport „Social Referrals That Matter”. Dane przedstawione w raporcie zebrano w okresie wrzesień 2013 – luty 2014 na próbie 200 tys. stron internetowych, odwiedzanych przez ok. 250 mln internautów.

YouTube bezkonkurencyjny

Okazuje się, że nie Facebook, a YouTube jest tym serwisem, który z punktu widzenia właścicieli stron www, do których odsyłają linki udostępnione przez użytkowników, generuje najbardziej efektywne wizyty internautów. Nie dość, że potencjalnie właśnie po kliknięciu w link umieszczony na YouTube spędzają na danej stronie najwięcej czasu (prawie 4 minuty), to dodatkowo podczas jednej wizyty w odwiedzają średnio największą ilość podstron. Ponadto YouTube generuje najniższy współczynnik odrzuceń (bogunce rate), czyli (upraszczając nieco sprawę) tych wizyt, które zakończyły się na przeglądnięciu jednej strony – tej, do której odsyłał link w danym serwisie społecznościowym.

fot. Shareaholic

fot. Shareaholic

Na kolejnych miejscach uplasowały się Google+ i LinkedIn. Pozycję 4. okupuje Twitter, natomiast Facebook zajął dopiero 5. miejsce. Najsłabiej wypadły z kolei takie serwisy jak Reddit i StumbleUpon.

Wideo znaczy zaangażowanie

Skąd tak duży sukces YouTube? Jak wskazują autorzy zestawienia, może to wynikać z tego, że serwis sam w sobie jest mocno angażujący, a w rezultacie treści powiązane z obejrzanym przed chwilą filmikiem wideo dla wielu internautów są równie interesujące.

W przypadku Google+ i LinkedIn warto wskazać, że generują dobry jakościowo ruch przy relatywnie niewielkiej liczbie generowanych wizyt, zwłaszcza jeśli porównać to gigantem w typie Facebooka. Z kolei sam Facebook wypada pod tym względem bardzo podobnie do Twittera. Dla niektórych zaskakujące mogą być natomiast przeciętne wyniki Pinteresta

Najwyższy współczynnik odrzuceń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


Okładka ebooka 'Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny'

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny

Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.

Kup ebook

generuje z kolei Reddit. Autorzy raportu tłumaczą to faktem, iż społeczność skupiona wokół tego serwisu należy do bardzo wybredni jeśli chodzi o przeglądanie treści, a jednocześnie często daje wyrazy dezaprobaty w stosunku do contentu, który nie przypadł do gustu jej członkom. Najgorzej pod względem ilości odwiedzanych w czasie jednej wizyty stron, a także czasu jej trwania, wypada natomiast StambleUpon.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]