X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Wybory w sieci – tak internauci komentowali przez ostatnie tygodnie

Wybory w sieci – tak internauci komentowali przez ostatnie tygodnie

To były chyba pierwsze wybory, które w tak dużym stopniu angażowały użytkowników internetu. Facebook, a w szczególności Twitter przeżyły prawdziwy nawał wpisów, komentarzy, zdjęć i relacji wideo z kampanijnych spotkań. Walka o każdy głos z początku była… niemrawa i po prostu nudna (nie wspominając o jakiejkolwiek stronie merytorycznej). Jednak po wynikach pierwszego głosowania wszystko nabrało tempa. Omijając oczywiście analizy politologiczno – socjologiczne należy zwrócić uwagę na komentarze internautów. A więc zaczynamy!

Przed I turą

Na początek jeden z bardziej…egzotycznych kandydatów w tych wyborach. Wprowadzenie monarchii w Polsce i wyjście z Unii Europejskiej to najmniej kontrowersyjne poglądy Grzegorza Brauna. Oprócz UE oberwało się także Gwiezdnym Wojnom, które okazały się żydowsko – komunistyczną propagandą a Yoda bez wątpienia był Żydem. Ale na tym się nie skończyło – wrogiem okazał się także Microsoft i Windows 8. Kandydat nie radzi sobie z wirtualną chmurą. Jeżeli ktoś chce i może pomóc powinien się zgłosić.

grzegorz-braun

Nie mogło zabraknąć także klasyka i weterana wszystkich możliwych wyborów w wolnej Polsce – Janusza Korwina Mikke. Jak zwykle kontrowersja goniła kontrowersję, a siłą JKM byli młodzi ludzie, a więc i social media.

korwin

I objawienie polskiej polityki – Paweł Kukiz. Co prawda nie miał ani ogromnego sztabu wyborczego ani profesjonalnej agencji zajmującej się komunikacją w mediach, ale świeżość, autentyczność i „prawdy” jakie głosił kandydat dały mu świetny wynik.

kukiz

W przypadku czarnego konia poprzednich wyborów parlamentarnych Janusza Palikota nic szczególnego się nie wydarzyło. Oprócz tego, że wraz z Leszkiem Millerem i polską lewą stroną sceny politycznej idą na dno.

palikot

Skoro już mowa o Leszku Millerze i SLD, Magdalena Ogórek, kandydatka „niezależna” zasłynęła głównie tym, że nie rozmawiała z dziennikarzami i nie udzielała się w mediach społecznościowych. Przepraszam, raz się udzieliła w spocie wyborczym, który okazała się parodią wszystkich zdobyczy marketingu politycznego. Najbardziej w pamięci mediów i wyborców została wypowiedź o niewahaniu się i zadzwonieniu do prezydenta Rosji Władymira Putina. Jak się potem okazało, sam zainteresowany czekał na to z niecierpliwością…

putin-i-ogorek

No i Paweł Tanajno, który oprócz kilku radiowych i telewizyjnych wywiadów nie zasłyną niczym.

paweł-tanajno

Przed II turą

Dwóch głównych kandydatów zostawiłem sobie na drugą część artykułu. Jak zawsze przed drugą turą karuzela obietnic ruszyła pełną parą, a debaty telewizyjne zebrały więcej widzów niż najlepiej oglądany serial i finał Ligii Mistrzów razem wzięte. I w tym przypadku nie zawiedli internauci:

BK-2015

debata-2015

#bronekmusisz

jarek

twitter-duda

No i po wyborach

No i mamy wyniki. Co prawda nieoficjalne, ale zmiany duże już nie będą. Lokator Pałacu Prezydenta się zmienia, a co do zmiany w polityce musimy chyba trochę poczekać. Podziękowań i radości, ale także szyderstwa nie ma końca. Ciekawe, że z rana oficjalne twitterowe konto Bronisława Komorowskiego gdzieś się zapodziało…

AD

duda-hoc

donald-komorowski

Jak to w Polsce…
duda-twitter

haters-gonna-hate

komorowski-kredyt

szogun

A na koniec niektórzy mogą wyjść z ukrycia…
sejf-macierewicz

Co prawda aktywność w social media i jakość komunikacji z potencjalnymi wyborcami nie stoją jeszcze na poziomie amerykańskich wzorców, ale bardzo się do nich zbliżyły. Jednak naprawdę ciekawie będzie po wakacjach…

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail