reklama
Na swoim oficjalnym blogu, Facebook zapowiedział, że wprowadzi dwie zmiany. Pierwszą z nich jest zapewnienie użytkownikom większej kontroli nad wyświetlanymi im reklamami. Drugą, wprowadzenie systemu, dzięki któremu reklamy w serwisie będą widoczne także dla użytkowników korzystających z adblockerów.
Sam zdecyduj jakie reklamy chcesz zobaczyć
Zdaniem Facebooka nie ma nic bardziej irytującego dla użytkownika niż reklamy, które nie odpowiadają na jego potrzeby. Dlatego portal chce temu przeciwdziałać i tak powstał system, który pozwoli ustawić dodatkowe opcje pozwalające jeszcze precyzyjniej niż dotąd dopasować rodzaj reklam i sposób ich wyświetlania.
Reklamy dosięgną nawet tych z adblockerami
Wprowadzanie drugiego systemu dla użytkowników może być niepokojące, ale dla reklamodawców będzie szansą na dotarcie do szerszego grona swoich potencjalnych klientów. Otóż, drugi mechanizm walczy z programami, które blokują reklamy. Według informacji zawartych w artykule na oficjalnym blogu, system będzie wyświetlał reklamy także tym użytkownikom, którzy w swoich przeglądarkach stosują AdBlocka lub podobne wtyczki.
Należy zaznaczyć, że wszystkie wprowadzone zmiany dotyczą na razie desktopowej wersji Facebooka.