X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

4 nowości dla administratorów grup na Facebooku

Nowe funkcje dla administratorów grup na Facebooku. Powitalne wpisy, oznaczenia, spersonalizowane wskazówki oraz wyłączenie komentarzy umożliwią im jeszcze lepsze zarządzanie społecznością.

4 nowości dla administratorów grup na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Po Facebook Communities Summit, które odbyło się w czerwcu tego roku w Chicago, twórcy portalu pracowali nad budową narzędzi i programów, które pomogą w zarządzaniu społecznościami. Wczoraj ogłoszono ich pierwsze efekty, bowiem Facebook poinformowano oficjalnie o wprowadzeniu nowych narzędzi dla grup i ich administratorów na portalu.

Powitania nowych osób

Od teraz każdy nowy członek grupy będzie mógł zostać oficjalnie przywitany. Wedle twórców portalu, wsparcie ma kluczowe znaczenie dla budowania społeczności, a taki sposób okazania radości z jego obecności w grupie sprzyja dobrym relacjom. Dlatego też administrujący grupą będą mogli stworzyć powitalny wpis, w którym automatycznie zostaną otagowane nowe osoby.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Oznaczenia członków

Aby ułatwić identyfikację użytkowników oraz liderów w grupach, Facebook wprowadza specjalne oznaczenia dla administratorów, moderatorów oraz nowych członków. Dzięki temu łatwiej będzie nam dowiedzieć się, jak jest rola danej osoby w grupie, którą obserwujemy.

Profile użytkowników

Większość korzystających z portalu poznaje członków grup poprzez udostępniane przez nich treści lub odwiedzanie ich profili. Chcąc ułatwić ten proces, twórcy portalu wprowadzają nową funkcję, w ramach której klikając w imię i nazwisko danej osoby zobaczymy jej specjalny profil w grupie. Będzie on opierał się na udostępnionych publicznie informacjach oraz aktywnościach danej osoby, a także wspólnych zainteresowaniach.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Zarządzanie komentarzami i postami

Aby działania administratorów i dbanie o bezpieczeństwo grup były jeszcze lepsze, w Group Insight pojawiły się nowe funkcje, które pomogą im w rozwijaniu społeczności i zarządzaniu nimi. Pojawią się w nim spersonalizowane wskazówki takie jak najlepszy czas postowania, w którym użytkownicy są zaangażowani. Dodano także możliwość wyłączenia tymczasowo komentarzy i publikowania postów dla członków grup oraz usuwania ich z wielu społeczności zarządzanych przez jedną osobę, w których naruszają zasady za pomocą jednego kliknięcia.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Wprowadzone nowości mają usprawnić zarządzającym grupami kontrolę nad treściami oraz wspierać ich w budowaniu społeczności. Co ciekawe, podczas czerwcowego wydarzenia twórcy portalu sprawdzili także, że w Stanach Zjednoczonych najczęstszymi kategoriami są grupy lokalne dla miast i okolic, grupy dla kobiet w ciąży oraz rodziców, grupy dla fanów/posiadaczy zwierząt oraz te, skupiające się wokół wybranych zajęć. Aby umożliwić odnajdywanie się administratorom, stworzono grupę zapraszającą, w której mogą się łączyć się i wymieniać doświadczeniami. Trwają także prace nad programem, który pozwoli im na osobiste spotkanie i utrzymywanie relacji, o czym wkrótce dokładniej poinformuje portal. Na chwilę obecną dotyczy on najprawdopodobniej jedynie mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail