X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jakie trendy mogliśmy zaobserwować na YouTube w tym roku?

Fidget Spinner, #RolexChallenge czy Slime to tylko kilka trendów widocznych na YouTube w 2017 roku. Co jeszcze inspirowało użytkowników serwisu do tworzenia filmów i podejmowania aktywności?

Jakie trendy mogliśmy zaobserwować na YouTube w tym roku?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Kilka dni temu serwis YouTube opublikował coroczne YouTube Rewind, czyli zestawienie najlepszych filmów, trendów oraz twórców w serwisie w 2017 roku. Niekwestionowanym zwycięzcą w kategorii teledysków zarówno w Polsce, jak i na świecie jest utwór „Despacito” Luisa Fonsiego, który obejrzano już ponad 4,4 miliarda razy i który doczekał się wielu przeróbek. W ogólnym rozrachunku, najpopularniejszym filmem okazał się udostępniony w maju występ śpiewającego człowieka w masce, który wyświetlono ponad 186 milionów razy. W Polsce numerem jeden był zaś teledysk Sławomira „Miłość w Zakopanem” obejrzany 52 miliony razy. Jednak poza listami najchętniej oglądanych filmów, YouTube udostępnił także specjalne, siedmiominutowe wideo podsumowujące cały rok w serwisie.

Wskazuje ono także na trendy, za którymi podążali youtubowi twórcy. Nierzadko jedno wideo, stające się także viralem, bywało początkiem nowej mody w serwisie, w ramach której generowano content. Co więc inspirowało użytkowników w tym roku?

Przeszkadzające dzieci

Profesor Robert Kelly dostał szansę, aby zabłysnąć podczas wywiadu dla BBC News. Jednak to nie on, a jego dzieci skradły całe show przerywając mu relację na żywo. Kilka ruchów tanecznych i reakcje ich mamy sprawiły, że film został odtworzony 25 milionów razy, stając się swego rodzaju trendem. Wraz z różnego rodzaju parodiami i reakcjami uzyskał ponad 61 milionów wyświetleń.

Fidget Spinners

Stworzona 10 lat temu przez matkę chłopca z ADHD zabawka w tym roku stała się bardzo popularna i odniosła niebywały sukces, także w sieci. W ciągu roku treści z nią związane osiągnęły prawie 8 miliardów wyświetleń. Przesłano aż 90 tysięcy filmów z wykorzystaniem popularnych zabawek, a liczba ich wyświetleń wynosiła już 100 milionów dziennie.

#RolexChallenge

Hip-hopowa piosenka i taniec jej wykonawców okazały się początkiem nowego trendu i zarazem wyzwania. Pół roku temu Ayo & Teo udostępnili teledysk do najnowszego utworu Rolex. Internauci powtarzali ich ruchy oraz słowa, zarówno z zegarkiem, jak i bez, pokazując to wszystko w filmikach. Oryginalne wideo odtworzono 232 miliony razy, a poza głównym materiałem pojawiło się ponad 10 tysięcy filmów w ramach #RolexChallenge, które zyskały w sumie 559 milionów wyświetleń.

Podłoga to lawa

Dziecięca gra pobudziła wyobraźnię użytkowników serwisu na tyle, że pojawiło się aż 100 tysięcy filmów, które odtworzono w sumie ponad miliard razy. Korzystający z YouTube podejmowali wyzwania, tworzyli memy, a nawet własne piosenki.

Shooting Star

Teledysk Bag Raiders do utworu Shooting Stars z 2009 roku otrzymał drugie życie. Użytkownicy remiksowali wycięte z niego momenty tworząc własne kompilacje psychodelicznej podróży do gwiazd. Osiągnięto ponad 119 milionów wyświetleń dla powiązanych z tym tematem treści.

Face full of…

Twórcy udostępniający wideo na YouTube przyklejali sobie różne przedmioty na twarzy tak, aby była cała wypełniona nimi i widoczne były tylko oczy. Kryształki, cyrkonie i inne elementy pojawiły się na buziach youtuberów. Zamieszczono ponad 20 tysięcy wpisów, które dały około 200 milionów wyświetleń.

Slime

W tym roku slime, czyli „glutki” rozprzestrzeniły się na całym YouTube – powiązane wideo to aż 17 miliardów wyświetleń. Z ponad 2 milionami różnych udostępnień, youtuberka Karina Garcia zapoczątkowała jeden z najpopularniejszych trendów w 2017 roku, a sama stała się zaś Królową Slime.

All Star

Utwór All Star to już druga propozycja muzyczna w trendach, która odżyła na nowo. Trendsetterem był Jon Sudano, który zgromadził wokół swojego wideo wielu rzeszę fanów. W serwisie pojawiło się mnóstwo coverów, nietypowych wersji, jak np. chóralna czy Star Wars, a także memów. Dotyczące tego treści to ponad 206 milionów wyświetleń wideo.

Covery a’la Dua Lipa, Dj Khaled, DNA czy Ed Sheeran

Teledyski i utwory Dua Lipy „New Rules”, „I’m The One” DJ Khaleda i Justina Biebera (9. miejsce w najpopularniejszych teledyskach Rewind), piosenki DNA czy „Shape of You” Eda Sheerana (2. miejsce w Rewind) zainspirowały użytkowników do wielu aktywności. Popularność kawałków poskutkowała bowiem tworzonymi na potęgę coverami, remixami czy zabawnymi parodiami.

Dream Daddy

Symulator randkowy Dream Daddy został przetestowany przez wielu użytkowników i znalazł na YouTube ogromną rzeszę widzów. Udostępniono ponad 11 tysięcy filmów z aplikacją w roli głównej, osiągając przy tym ponad 60 tysięcy wyświetleń.

Backpack Kid

Russell Horning, tzw. Backpack Kid, czyli chłopak z plecakiem, stał się viralem i odkryciem w sieci dzięki swojemu swingowemu tańcowi i charakterystycznemu plecakowi. Jego ruchy taneczne i styl, które możemy zaobserwować w m.in. w „Swish Swish” Katy Perry były tak popularne, że użytkownicy YouTube’a stworzyli kompilacje, remiksy i filmy instruktażowe, które obejrzano w sumie ponad 58 tysięcy razy.

Zdrada partnera – konfrontacja

W dość słynnym już filmie zaprezentowanym na YouTube dwoje byłych partnerów (Kourtney i Leonard) zasiada naprzeciwko siebie i konfrontuje się z odpowiedzią na pytanie – dlaczego zdrada? Ponad 10 milionów widzów obejrzało dotąd to poruszające wideo. Użytkownicy udostępnili także parodie oraz swoje wersje, które zgromadziły ponad 26,4 milionów odbiorców.

Wszystkie z opisanych inspiracji towarzyszyły twórcom na YouTube w 2017 roku. Czego możemy spodziewać się w kolejnym roku? Za pewnością czas to pokaże, a kreatywność użytkowników jeszcze nie raz nas zaskoczy.

Źródło: YouTube Rewind


  • kowal

    Panama Dance, to prawdziwy trend na miarę naszych czasów!

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail