
reklama
Brand24 opublikowało po raz kolejny raport Top 100 digital marketerów. Bazując na ponad 3,7 miliona wzmianek w social media, sporządzono listę najpopularniejszych przedstawicieli branży. Kto znalazł się na w zestawieniu? Przybliżamy sylwetki dziesięciu najpopularniejszych ekspertów digital marketingu. Oto oni!
1) Gary Vaynerhuck
Już po raz kolejny numerem jeden w rankingu, który zostawia daleko w tyle innych digital marketerów, jest Gary Vaynerchuck – właściciel agencji Vaynermedia. Jego firma rozwinęła się w świadczeniu usług takich jak. Gary to doświadczony inwestor i venture capitalist, który zainwestował w takie firmy jak Facebook, Twitter, Tumblr, Uber i Birchbox. Jest on także współzałożycielem VaynerRSE, funduszu inwestycyjnego o wartości 25 mln dolarów oraz autorem książek “AskGaryVee” czy “The Thank You Economy” oraz innych.
Liczba wzmianek o przedsiębiorcy to ponad 712 tysięcy, zasięg w social media to zaś blisko 898 milionów, a liczba interakcji to ponad 11,6 miliona.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
2) Seth Godin
W stosunku do roku ubiegłego zmianie nie uległo także drugie miejsce. Ponownie na podium plasuje się także Seth Godin. Mówca, przedsiębiorca i autor 18 bestsellerów. Jest on także założycielem dwóch firm – Squidoo i Yoyodyne oraz gospodarzem popularnego podcastu Akimbo, gdzie motywuje i inspiruje użytkowników z całego świata.
Liczba wzmianek o Godinie to ponad 171 tysięcy, zasięg w social media to blisko 277 milionów, natomiast liczba interakcji prawie 712 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
3) Grant Cardone
Trzecie miejsce na liście najpopularniejszych digital marketerów zajmuje Grant Cardone, międzynarodowy ekspert sprzedaży, jeden z bestsellerowych autorów New York Timesa oraz prowadzący audycję radiową “The Cardone Show”. Jest on także założycielem trzech firm – Cardone Enterprise, Cardone Real Estate Holdings oraz Cardone Group. Jako autor książek: “Sell to Survive”, “The Closers Survival Guide”, “If You’re Not First You’re Last””, “The 10X Rule” i “Sell or Be Sold” dzieli się z czytelnikami ekspercką wiedzą na temat sprzedaży i biznesu.
Liczba wzmianek w social media to prawie 161 tysięcy, zasięg w social media to blisko 298 milionów, natomiast liczba interakcji blisko 2,8 miliona.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
4) Tim Ferris
W ubiegłym roku zajmował ostatnie miejsce na podium, a w tegorocznym zestawieniu znajduje się tuż za nim. Tim Ferriss wymieniany jest jako jeden z najbardziej innowacyjnych przedstawicieli biznesu. Jest aniołem biznesu i doradcą takich firm jak Facebook, Twitter, Uber, Nextor czy Alibaba. Opowiada za pięć bestsellerów New York Timesa, w tym “The 4-Hour Week”. Prowadzi “The Tim Ferris Show”, który jako pierwszy podcast biznesowy osiągnął liczbę 100 milionów pobrań i pojawił się w “Best of iTunes”.
Liczba wzmianek o Ferrissie to blisko 106 tysięcy, zasięg w social media to prawie 326 milionów, a liczba interakcji ponad 702 tysiące.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
5) Kara Swisher
Piąte miejsce należy do Kary Swisher, współzałożycielki Recode i dziennikarki z branży technologii oraz biznesu, która współpracuje z The New York Times. Poprzednio publikowała w The Wall Street Journal i All Things Digital. Jest autorką “There Must be a Pony in Here Somewhere: the AOL Time Warner Debacle and the Quest for a Digital”. Zasiadała także w jury konkursu NYC BigApps.
Liczba wzmianek o niej w to blisko 96 tysięcy, zasięg w social media to ponad 383 miliony, zaś liczba interakcji to niespełna 429 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
6) Larry Kim
W stosunku do roku ubiegłego awansował także Larry Kim. Plasujący się na szóstym miejscu specjalista marketingu jest CEO MobileMonkey oraz założycielem WordStream, czyli firmy, która zatrudnia ponad trzysta osób i zarządza miliardami dolarów przeznaczanych na reklamy. Jest on także ósmym najpopularniejszym autorem na Medium. Jego główne obszary zainteresowania to AdWords, Facebooks Ads, przedsiębiorczość oraz start-up’y.
Liczba wzmianek o Larrym to prawie 93 tysiące, zasięg w social media to ponad 193 miliony, a liczba interakcji niespełna 281 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
7) Neil Patel
W roku 2018 zajmował miejsce czwarte, w 2019 znalazł się na miejscu siódmym. Neil Patel jest jednym z najlepiej sprzedających się autorów New York Timesa, a The Wall Street Journal nazywa go swoim influencerem. Forbes uznaje go zaś za jednego z Top 10 Marketerów, a Entrepreneur twierdzi, że stworzył jedną ze 100 najznakomitszych firm. Barack Obama okrzyknął go także jednym ze 100 przedsiębiorców powyżej 30 roku życia, a Organizacja Narodów Zjednoczonych jednym ze 100 topowych przedsiębiorców powyżej 35 roku życia.
Liczba wzmianek o nim to ponad 70 tysięcy, zasięg w social media to blisko 156 milionów, zaś liczba interakcji to niespełna 210 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
8) Marsha Collier
Miejsce ósme należy do Marshy Collier. Autorka “Ultimate Online Customer Service Guide” i serii ponad 40 książek “for Dummies” poświęconych najlepszym praktykom eBaya, Twittera, Facebooka oraz social media. Współpracuje z takimi markami jak Ogilvy, Huawei, IBM oraz NASA. Od 2008 roku jej podcasty zyskały ponad 30 tysięcy słuchaczy każdego miesiąca, a jej program telewizyjny “Making Your Fortune Online” był jednym z najpopularniejszych tego typu.
Liczba wzmianek o Collier to ponad 70 tysięcy, zasięg w social media to blisko 343 miliony, a liczba interakcji prawie 420 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
9) Tamara McCleary
Kolejne miejsce zajmuje Tamara McCleary jest CEO Thulium. Klear umieściło ją w rankingu światowych influencerów w mediach społecznościowych. Pojawiła się także w zestawieniach topowych ekspertów AI, Robotyki oraz IoT, Top 50 M2M, Top 50 Blockchain, a także Top 50 digital transformacji. Jest futurolożką IBM oraz twórczynią metody RelationShift.
Liczba wzmianek o niej to ponad 46 tysięcy, zasięg w social media to ponad 172 miliony, a liczba interakcji niemal 367 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
10) Guy Kawasaki
Z piątego miejsca w roku ubiegłym na dziesiąte w rankingu spadł Guy Kawasaki, który pełni funkcję Chief Evangelist w Canvie. Jest także na pokładzie Fundacji Wikimedia, ambasadorem Mercedes Benz w Stanach Zjednoczonych oraz członkiem zarządu w Hass School of Business. Napisał dotąd 13 książek.
Liczba wzmianek o Kawasakim w social media to ponad 30 tysięcy, zasięg w social media to ponad 105 milionów, a liczba interakcji to 271 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
Na dalszych pozycjach znaleźli się m.in. Anna Handley, Jeff Bullas czy Mark Schaefer.
Top 20 digital marketerów poza social media
W raporcie przestawiono również dwudziestkę marketerów, o których jest głośno także poza mediami społecznościowymi. W większości to, kto otrzymał największą liczbę wzmianek także poza social media pokrywa się z powyższą listą. Spójrzmy jeszcze raz jednak na to, o kim mówi się poza serwisami społecznościowymi.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
Top 20 najbardziej interaktywnych digital marketerów
Sprawdzono również, którzy eksperci są “najbardziej interaktywni”, czyli zachęcają do dyskusji i podejmowania aktywności. Często wystarczy wspomnienie ich imiona i nazwiska, aby ludzie pozostawili komentarz, polubienie, głos czy udostępnili treść.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”
Jak wyjaśniają na zakończenie twórcy raportu, wielu przedstawicieli branży marketingowej pojawia się w raporcie po raz kolejny. Dowodzi to, że podejmują oni nieustannie ciężką pracę, aby utrzymać się na rynku. Wiedzą też, jak ważna jest walka o uwagę. Niektóre z osób odnotowały spadki i zmniejszyły swoje działania w tym zakresie. Dobra treść, skuteczne strategie i silne społeczności zapewniły jednak wielu marketerom silne pozycje w zestawieniu.
Przedstawiciele Brand24 podkreślają również, że trendy nie są stałe, natomiast potrzeby ludzi – tak. Nie należy ich ignorować, ale konieczne jest także pamiętanie o potrzebach odbiorców i zdobywanie ich uwagi. Dlatego czasami zamiast skupiania się na formie, kluczowe jest skupienie się na komunikacie. Ludzie nie podążają bowiem za osobami, które wyłącznie opowiadają i transmitują historię swojego sukcesu.
Ostatnim, o czym musimy pamiętać to, że liczby są ważne, jednak to relacje odgrywają ważniejszą rolę. Liczby są w stanie powiedzieć nam o tym, czy strategie są skuteczne. Pokierują nas we właściwym kierunku, jednak to budowanie relacji i wartości są kluczowe.
Cały raport oraz pełna list Top 100 digital marketerów do pobrania na Brand24.