X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Top 100 digital marketerów 2019 roku według Brand24

Brand24 zaprezentowało raport "Top 100 digital marketerów 2019". Kto znalazł się w zestawieniu? Jakich ekspertów warto obserwować w social media?

Top 100 digital marketerów 2019 roku według Brand24źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

reklama

Brand24 opublikowało po raz kolejny raport Top 100 digital marketerów. Bazując na ponad 3,7 miliona wzmianek w social media, sporządzono listę najpopularniejszych przedstawicieli branży. Kto znalazł się na w zestawieniu? Przybliżamy sylwetki dziesięciu najpopularniejszych ekspertów digital marketingu. Oto oni!

1) Gary Vaynerhuck

Już po raz kolejny numerem jeden w rankingu, który zostawia daleko w tyle innych digital marketerów, jest Gary Vaynerchuck – właściciel agencji Vaynermedia. Jego firma rozwinęła się w świadczeniu usług takich jak. Gary to doświadczony inwestor i venture capitalist, który zainwestował w takie firmy jak Facebook, Twitter, Tumblr, Uber i Birchbox. Jest on także współzałożycielem VaynerRSE, funduszu inwestycyjnego o wartości 25 mln dolarów oraz autorem książek „AskGaryVee” czy „The Thank You Economy” oraz innych.

Liczba wzmianek o przedsiębiorcy to ponad 712 tysięcy, zasięg w social media to zaś blisko 898 milionów, a liczba interakcji to ponad 11,6 miliona.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

2) Seth Godin

W stosunku do roku ubiegłego zmianie nie uległo także drugie miejsce. Ponownie na podium plasuje się także Seth Godin. Mówca, przedsiębiorca i autor 18 bestsellerów. Jest on także założycielem dwóch firm – Squidoo i Yoyodyne oraz gospodarzem popularnego podcastu Akimbo, gdzie motywuje i inspiruje użytkowników z całego świata.

Liczba wzmianek o Godinie to ponad 171 tysięcy, zasięg w social media to blisko 277 milionów, natomiast liczba interakcji prawie 712 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

3) Grant Cardone

Trzecie miejsce na liście najpopularniejszych digital marketerów zajmuje Grant Cardone, międzynarodowy ekspert sprzedaży, jeden z bestsellerowych autorów New York Timesa oraz prowadzący audycję radiową „The Cardone Show”. Jest on także założycielem trzech firm – Cardone Enterprise, Cardone Real Estate Holdings oraz Cardone Group. Jako autor książek: „Sell to Survive”, „The Closers Survival Guide”, „If You’re Not First You’re Last””, „The 10X Rule” i „Sell or Be Sold” dzieli się z czytelnikami ekspercką wiedzą na temat sprzedaży i biznesu.

Liczba wzmianek w social media to prawie 161 tysięcy, zasięg w social media to blisko 298 milionów, natomiast liczba interakcji blisko 2,8 miliona.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

4) Tim Ferris

W ubiegłym roku zajmował ostatnie miejsce na podium, a w tegorocznym zestawieniu znajduje się tuż za nim. Tim Ferriss wymieniany jest jako jeden z najbardziej innowacyjnych przedstawicieli biznesu. Jest aniołem biznesu i doradcą takich firm jak Facebook, Twitter, Uber, Nextor czy Alibaba. Opowiada za pięć bestsellerów New York Timesa, w tym „The 4-Hour Week”. Prowadzi „The Tim Ferris Show”, który jako pierwszy podcast biznesowy osiągnął liczbę 100 milionów pobrań i pojawił się w „Best of iTunes”.

Liczba wzmianek o Ferrissie to blisko 106 tysięcy, zasięg w social media to prawie 326 milionów, a liczba interakcji ponad 702 tysiące.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

5) Kara Swisher

Piąte miejsce należy do Kary Swisher, współzałożycielki Recode i dziennikarki z branży technologii oraz biznesu, która współpracuje z The New York Times. Poprzednio publikowała w The Wall Street Journal i All Things Digital. Jest autorką „There Must be a Pony in Here Somewhere: the AOL Time Warner Debacle and the Quest for a Digital”. Zasiadała także w jury konkursu NYC BigApps.

Liczba wzmianek o niej w to blisko 96 tysięcy, zasięg w social media to ponad 383 miliony, zaś liczba interakcji to niespełna 429 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

6) Larry Kim

W stosunku do roku ubiegłego awansował także Larry Kim. Plasujący się na szóstym miejscu specjalista marketingu jest CEO MobileMonkey oraz założycielem WordStream, czyli firmy, która zatrudnia ponad trzysta osób i zarządza miliardami dolarów przeznaczanych na reklamy. Jest on także ósmym najpopularniejszym autorem na Medium. Jego główne obszary zainteresowania to AdWords, Facebooks Ads, przedsiębiorczość oraz start-up’y.

Liczba wzmianek o Larrym to prawie 93 tysiące, zasięg w social media to ponad 193 miliony, a liczba interakcji niespełna 281 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

7) Neil Patel

W roku 2018 zajmował miejsce czwarte, w 2019 znalazł się na miejscu siódmym. Neil Patel jest jednym z najlepiej sprzedających się autorów New York Timesa, a The Wall Street Journal nazywa go swoim influencerem. Forbes uznaje go zaś za jednego z Top 10 Marketerów, a Entrepreneur twierdzi, że stworzył jedną ze 100 najznakomitszych firm. Barack Obama okrzyknął go także jednym ze 100 przedsiębiorców powyżej 30 roku życia, a Organizacja Narodów Zjednoczonych jednym ze 100 topowych przedsiębiorców powyżej 35 roku życia.

Liczba wzmianek o nim to ponad 70 tysięcy, zasięg w social media to blisko 156 milionów, zaś liczba interakcji to niespełna 210 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

8) Marsha Collier

Miejsce ósme należy do Marshy Collier. Autorka „Ultimate Online Customer Service Guide” i serii ponad 40 książek „for Dummies” poświęconych najlepszym praktykom eBaya, Twittera, Facebooka oraz social media. Współpracuje z takimi markami jak Ogilvy, Huawei, IBM oraz NASA. Od 2008 roku jej podcasty zyskały ponad 30 tysięcy słuchaczy każdego miesiąca, a jej program telewizyjny „Making Your Fortune Online” był jednym z najpopularniejszych tego typu.

Liczba wzmianek o Collier to ponad 70 tysięcy, zasięg w social media to blisko 343 miliony, a liczba interakcji prawie 420 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

9) Tamara McCleary

Kolejne miejsce zajmuje Tamara McCleary jest CEO Thulium. Klear umieściło ją w rankingu światowych influencerów w mediach społecznościowych. Pojawiła się także w zestawieniach topowych ekspertów AI, Robotyki oraz IoT, Top 50 M2M, Top 50 Blockchain, a także Top 50 digital transformacji. Jest futurolożką IBM oraz twórczynią metody RelationShift.

Liczba wzmianek o niej to ponad 46 tysięcy, zasięg w social media to ponad 172 miliony, a liczba interakcji niemal 367 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

10) Guy Kawasaki

Z piątego miejsca w roku ubiegłym na dziesiąte w rankingu spadł Guy Kawasaki, który pełni funkcję Chief Evangelist w Canvie. Jest także na pokładzie Fundacji Wikimedia, ambasadorem Mercedes Benz w Stanach Zjednoczonych oraz członkiem zarządu w Hass School of Business. Napisał dotąd 13 książek.

Liczba wzmianek o Kawasakim w social media to ponad 30 tysięcy, zasięg w social media to ponad 105 milionów, a liczba interakcji to 271 tysięcy.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

Na dalszych pozycjach znaleźli się m.in. Anna Handley, Jeff Bullas czy Mark Schaefer.

Top 20 digital marketerów poza social media

W raporcie przestawiono również dwudziestkę marketerów, o których jest głośno także poza mediami społecznościowymi. W większości to, kto otrzymał największą liczbę wzmianek także poza social media pokrywa się z powyższą listą. Spójrzmy jeszcze raz jednak na to, o kim mówi się poza serwisami społecznościowymi.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

Top 20 najbardziej interaktywnych digital marketerów

Sprawdzono również, którzy eksperci są „najbardziej interaktywni”, czyli zachęcają do dyskusji i podejmowania aktywności. Często wystarczy wspomnienie ich imiona i nazwiska, aby ludzie pozostawili komentarz, polubienie, głos czy udostępnili treść.

źródło: raport „Top 100 Digital Marketers 2019”

Jak wyjaśniają na zakończenie twórcy raportu, wielu przedstawicieli branży marketingowej pojawia się w raporcie po raz kolejny. Dowodzi to, że podejmują oni nieustannie ciężką pracę, aby utrzymać się na rynku. Wiedzą też, jak ważna jest walka o uwagę. Niektóre z osób odnotowały spadki i zmniejszyły swoje działania w tym zakresie. Dobra treść, skuteczne strategie i silne społeczności zapewniły jednak wielu marketerom silne pozycje w zestawieniu.

Przedstawiciele Brand24 podkreślają również, że trendy nie są stałe, natomiast potrzeby ludzi – tak. Nie należy ich ignorować, ale konieczne jest także pamiętanie o potrzebach odbiorców i zdobywanie ich uwagi. Dlatego czasami zamiast skupiania się na formie, kluczowe jest skupienie się na komunikacie. Ludzie nie podążają bowiem za osobami, które wyłącznie opowiadają i transmitują historię swojego sukcesu.

Ostatnim, o czym musimy pamiętać to, że liczby są ważne, jednak to relacje odgrywają ważniejszą rolę. Liczby są w stanie powiedzieć nam o tym, czy strategie są skuteczne. Pokierują nas we właściwym kierunku, jednak to budowanie relacji i wartości są kluczowe.

Cały raport oraz pełna list Top 100 digital marketerów do pobrania na Brand24.


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail