X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Social media w Polsce i na świecie – najnowsze dane

Ilu użytkowników korzysta obecnie z mediów społecznościowych? Na jakich urządzeniach robimy to najczęściej?

Social media w Polsce i na świecie – najnowsze daneźródło: shutterstock.com

reklama


Kilka dni temu Hootsuite zaprezentowało kolejną edycję niezwykle obszernego raportu na temat mediów społecznościowych. Jest on doskonałym źródłem wiedzy na temat aktualnego stanu social media na świecie oraz poszczególnych krajach. Nie mogło zabraknąć w nim danych na temat Polski.

Poniżej zebraliśmy najważniejsze informacje, które wskazują, jak plasuje się sytuacja i liczba użytkowników mediów społecznościowych w 2020 roku.

Social media na świecie

Platformy społecznościowe

Wedle najnowszych danych, obecnie z portali społecznościowych aktywnie korzysta 3,80 miliarda użytkowników, czyli 49% populacji. Jest to o 9,2%, czyli 321 milionów więcej w stosunku do danych ze stycznia 2019 roku.

Do najczęściej używanej platformy należy Facebook. Zgromadził on już 2,449 miliarda użytkowników. Za nim uplasował się najpopularniejszy serwis wideo, czyli YouTube z 2 miliardami użytkowników. Trzecie miejsce na podium przypadło zaś komunikatorowi WhatsApp, który posiada 1,6 miliarda użytkowników.

Zaraz za tą trójką znalazł się komunikator Facebooka, czyli Messenger, z którego korzysta 1,3 miliarda użytkowników. Miejsce piąte z wynikiem 1,151 miliarda użytkowników zajął WeChat.

Instagram, który jest niezwykle popularnym narzędziem dla influencerów, zajął miejsce szóste z 800 milionami korzystających z aplikacji. Tuż za nim, na miejscu siódmym pojawia się TikTok, czyli doskonały kanał dotarcia do Zetek.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020′

Jak możemy zobaczyć na powyższym wykresie, zestawienie na miejscu piętnastym zamyka Kuaishou – chińska aplikacja do udostępniania wideo. Co istotne, to nie jedyne medium związane z rynkiem w Chinach. Wśród 15 najpopularniejszych platform możemy znaleźć Weixin/WeChat, Douyin/TikTok, QQ, Qzone, Sina Weibo i wspomniane już Kuaishou, czyli aż sześć aplikacji pochodzących od chińskim przedsiębiorstw i przeznaczonych na tamtejszy rynek.

Komunikatory

W raporcie wzięto także pod uwagę kategorię komunikatorów i sprawdzono, które z nich są najpopularniejsze w poszczególnych regionach. Zwycięzcą okazał się WhatsApp, który jest numerem jeden w aż 138 krajach. Messenger w owym zestawieniu światowym zajmuje miejsce drugie.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Zobacz także: Ilu użytkowników korzysta z sieci i social media w 2019 roku?

Social media w Polsce

Użytkownicy

Wedle najnowszych danych, w naszym kraju z internetu korzysta 30,63 miliona osób. Jest to 81% całkowitej populacji i  263 tysiące (+2,3%) osób więcej w stosunku do roku 2019.

Aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych jest 19 milionów osób. To z kolei połowa całkowitej populacji naszego kraju. Już 97% z nas robi to z poziomu urządzenia mobilnego, a od 2019 roku do sieci społecznościowych dołączyło 1,4 miliona użytkowników (+7,8%).

zobacz także: 22 serwisy społecznościowe, z których korzystamy najczęściej

Czas spędzany w mediach społecznościowych

Ilość czasu, jaką przeznaczamy na korzystanie z serwisów i aplikacji społecznościowych to obecnie średnio 2 godziny dziennie. Na wszelkie działania w internecie przeznaczamy z kolei średnio 6 godzin i 26 minut.

Dla porównania – oglądanie telewizji zajmuje nam średnio 3 godziny 18 minut, korzystanie z serwisów do streamingu muzyki 1 godzinę 13 minut, a korzystanie z konsoli do gier średnio 43 minuty każdego dnia.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Zachowania użytkowników

Na potrzeby raportu sprawdzono, że aż 99% użytkowników z przedziału wiekowego 16 – 64 lata w ciągu ostatniego miesiąca korzystało z mediów społecznościowych lub komunikatorów. 85% użytkowników aktywnie angażowało się w okresie ostatnich 30 dni w social media. Blisko co trzecia osoba (32%)  wykorzystuje kanały społecznościowe na potrzeby pracy.

Co ciekawe, na jednego użytkownika internetu w Polsce przypada 8,1 profili. 

Najchętniej wybierane platformy

Które z serwisów wybieramy najczęściej? Jak sprawdzono, w Polsce numerem jeden jest nie Facebook, a… YouTube! Ku zaskoczeniu wielu osób, to serwis wideo może pochwalić się, że w ciągu ostatniego miesiąca aż 92% wszystkich użytkowników internetu korzystało właśnie z niego. W przypadku Facebooka, który plasuje się na miejscu drugim, jest to wynik 89%, a Messengera 72%.

Najrzadziej wybieramy Vibera, WeChat oraz… TikToka. Taka informacja może wskazywać, że mimo ogromnej popularności w innych krajach i boom’u na charakterystyczne wideo treści, kanał ten jest jeszcze wciąż w fazie zdobywania użytkowników w naszym kraju.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Popularność portali w Polsce

Facebook

W przypadku Facebooka w Polsce możemy mówić o możliwościach dotarcia z treściami reklamowymi do 16 milionów użytkowników. Ponad 53,4% z nich to kobiety. Zasięg reklamowy dla wszystkich mieszkańców naszego kraju powyżej 13 roku życia to 49%. Co ciekawe, dane dotyczące zasięgu nie zmieniły się w przeciągu ostatniego kwartału.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Już ponad 96,2% z nas korzysta z facebookowej aplikacji na swoim urządzeniu mobilnym. Wyłącznie z wersji desktopowej serwisu korzysta 3,8% userów, a wyłącznie z aplikacji na mobile 49,3%. Z serwisu zarówno z poziomu smartfona/tabletu, jak i komputera korzysta zaś 46,9%.

Typowy użytkownik Facebooka w Polsce pozostawia polubienia dla przynajmniej 1 Strony, lajkuje średnio 11 postów w ciągu miesiąca (kobiety średnio 15, mężczyźni średnio 8) i dodaje średnio 3 komentarze w ciągu miesiąca (kobiety średnio 5, mężczyźni średnio 2). Zarówno Panie, jak i Panowie decydują się średnio na jedno udostępnienie postu w okresie 30 dniu.

Co ciekawe, kobiety znacznie częściej klikają w reklamy na Facebooku. W ciągu miesiąca robi to średnio 23 razy, natomiast w przypadku mężczyzn jest to średnio 15 kliknięć.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Instagram

Instagram posiada w Polsce 7,3 miliona użytkowników, do których mogą dotrzeć za pomocą aplikacji reklamodawcy. Jest to 22% całkowitej populacji naszego kraju powyżej 13 roku życia. Możliwości zasięgowe wraz z biegiem czasu rosną (+7,4% w przeciągu kwartału).

Z perspektywy działań reklamowych istotna wydaje się informacja, że reklamy w aplikacji częściej odbierane są przez kobiety. 58,3% odbiorców w Polsce to właśnie Panie.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Snapchat

Potencjał reklamowy na Snapchacie to możliwość dotarcia do 4 milionów użytkowników. Liczba ta to 12% całkowitej populacji osób z Polski powyżej 13 roku życia. Potencjał zasięgowy wzrósł o 5,3% w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Na Snapchacie także dominuje płeć żeńska – odbiorcami reklam jest 57,6% kobiet, co może być znaczące w planowaniu działań promocyjnych na tym kanale.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Twitter

Pod kątem dotarcia do użytkowników z treściami reklamowymi jak dotąd najsłabiej wypada Twitter. Na platformie mikroblogowej reklamodawcy mogą dotrzeć do 1,25 miliona użytkowników, czyli 3,8% całkowitej populacji mającej powyżej 13 lat. Co więcej, na tym polu odnotowano blisko pięcioprocentowe spadki.

Istotną informacją jest jednak, że w przeciwieństwie do poprzednich serwisów, z Twittera w większości odbiorcami reklam są przede wszystkim mężczyźni. Stanowią oni aż 65,7% użytkowników.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

LinkedIn

Jaki potencjał reklamowy drzemie w LinkedInie? Otóż za pomocą profesjonalnego serwisu z treściami reklamowymi możliwe jest dotarcie do 3,7 miliona użytkowników. Jest to 12% osób powyżej 18 roku życia i liczba ta wzrosła w ostatnich kilku miesiącach.

Sprawdzono, że w serwisie treści reklamowe częściej trafiają do płci męskiej (53,3%).

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

YouTube

W przypadku YouTube, który jest najpopularniejszy w naszym kraju, zaprezentowano najczęściej wyszukiwane frazy. Brak informacji na temat potencjału reklamowego może tłumaczyć fakt, że aby korzystać z serwisu nie jest konieczne logowanie się. Oznacza to, że wielu użytkowników może konsumować treści wideo, także te reklamowe, nawet jeśli nie posiada konta w serwisie.

źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

Najnowsze dane na temat mediów społecznościowych będą na pewno przydatne dla prowadzących komunikację w sieci oraz rozważających reklamy na poszczególnych kanałach.

Więcej danych i pełny raport “Digital 2020”.

 

Zobacz także: 15 najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail