reklama
Na Instagramie pojawi się specjalna naklejka o nazwie Twoja kolej. Za jej pomocą możemy odpowiadać na Stories tych, którzy ją dodadzą, w formie obrazu lub filmu. I jeżeli wydaje Ci się, że opcja ta brzmi znajomo – zgadza się. Podobne bowiem rozwiązanie znajdziemy na TikToku.
Twoja kolej – nowa naklejka na Instagramie
Jak poradzić sobie z konkurencją, zwłaszcza wtedy, gdy jej pomysły zyskują aprobatę odbiorców? Według Instagrama najlepiej ściągnąć od konkurencji poszczególne rozwiązania. I tak oto po rolkach, na medium pojawi się naklejka, za której pomocą użytkownik będzie mógł zachęcić obserwatorów do odpowiedzi na treść Stories zdjęciem lub wideo.
Add Yours = a sticker that creates public threads in Stories 🤝
With custom prompts and public responses, you can share the sticker and see who responds to it in their own Stories. pic.twitter.com/C9AXiFEo92
— Instagram (@instagram) November 1, 2021
Jak widzimy, dodając naklejkę do Stories, wzywamy tym samym obserwatorów do zaangażowania i działania. Gdy tylko zdecydują się oni odpowiedzieć, zostaną dodani do #OOTD, wraz z innymi osobami odpowiadającymi na Stories w ten sposób.
SkÄ…d taka decyzja?
Widząc spadek zaangażowania wśród osób z młodszego pokolenia w treści Facebooka i Instagrama, gigant zaczął szukać rozwiązań. Niestety, jego kreatywność ogranicza się jedynie do kopiowania. Od jakiegoś czasu coraz częściej na Instagramie pojawiają się rozwiązania oparte o muzykę, rolki, a teraz odpowiedź na TikTokową opcję Duet. Najwidoczniej bowiem medium wychodzi z założenia, że skoro coś działa i funkcjonuje dobrze u konkurencji, to u niego również. Natomiast nie bylibyśmy tacy pewni skuteczności takich działań. Rzeczywiście, użytkownicy mogą cieszyć się takim rozwiązaniem przez jakiś czas, jednak nastąpi taki moment, gdzie różnica między TikTokiem i Instagramem zacznie się zbytnio zacierać. Może się więc zdarzyć tak, że użytkownicy pójdą za kreatywnością. A tej produktom Mety (dawniej Facebooka) jak widać już dawno brakuje.