reklama
Ostatnio odpowiedzieliśmy na pytanie kto jest fanem Agnieszki Radwańskiej na Facebooku. Wcześniej zanalizowaliśmy profile Ewy Chodakowskiej i Roberta Ledwandowskiego. Czas na Annę Lewandowską, polską sportmankę, trener personalną i zawodniczkę karatę. Czy jej fanami są tylko kobiety? Jak grupa wiekowa interesuje się jej profilem w mediach społecznościowych? Jakie inne profile obserwują jej fani? Sprawdźcie sami!
Struktura demograficzna
Profil Anny Lewandowskiego na Facebooku obserwują się głównie kobiety – stanowią one aż 77 procent zainteresowanych kontem trenerki. Dwie największe grupy stanowiące po 31,5 procent to kobiety 18-24 i 25-34. Zna ale wciąż znaczną grupę, stanowią kobiety w przedziale 18-24 lat, a w dalszej kolejności w wieku 35-44 lata. Mężczyźni to zaledwie 23 procent obserwatorów Lewandowskiej na portalu społecznościowym. Największa grupa to Panowie w wieku 18-24 lata.
Zainteresowania użytkowników
Na wykresie „współaktywności” lista sortowana jest po bezwzględnej licznie wspólnych zaangażowanych. Wykres według bezwzględnej liczby zaangażowanych pokazuje fanpejdże, na których angażowała się największa liczba użytkowników Anny Lewandowskiej, Zwykle stanowią oni niewielki procent wszystkich użytkowników takich stron – stąd trudno powiedzieć, żeby były one w jakiś sposób podobne. Po prostu są masowe i z samego rachunku prawdopodobieństwa wynika, że jakaś część użytkowników każdej strony będzie się na nich angażować (im mniejsze współzaangażowanie na takich profilach tym stronę możemy uznać za bardziej hermetyczną).
Podobne profile
Aby lepiej zrozumieć, gdzie angażują się fani Anny Lewandowskiej należy przyjrzeć się wykresowi zainteresowania użytkowników. Na wykresie podobieństwa lista sortowana jest po procencie, który wyrażony jest jako stosunek wspólnej liczby zaangażowanych do wszystkich zaangażowanych na danym profilu. Pokazuje on strony, których znaczna część użytkowników angażowała się również na profilu Lewandowskiej. Oznacza to, że jeśli lubisz fanpage Olimpiady Specjalne Polska czy BIC i CYC, czyli kobieta na siłowni to najprawdopodobniej jesteś również fanem Lewandowskiej, bowiem wyniki zawsze pokazują strony albo bardzo podobne w treści silnie powiązane ze stroną, która nas interesuje.
Badanie zainteresowań
Firma Sotrender bada m.in zainteresowań profilami marek, jak i influencerów. Dzięki analizie danych z Facebooka, zespół Sotrendera jest w stanie wskazać profile, gdzie angażują się fani marki albo zweryfikować pomysł podjęcia współpracy ze znanym internetowym influencerem. Więcej informacji o tej metodzie badania znajdziecie na firmowym blogu.