X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Archiwum raportów

W SOCIALPRESS regularnie publikujemy raporty, w których analizujemy trendy w obszarze technologii i komunikacji. Sprawdzamy, jak zmienia się rynek, w jaki sposób ludzie konsumują media oraz korzystają z narzędzi cyfrowych.

2023:

Kondycja content marketingu w Polsce

Stowarzyszenie Content Marketing Polska przeprowadziło kompleksowe badanie rynku analizujące trendy w content marketingu i kierunki rozwoju tej branży. Przeprowadzono je przy użyciu internetowych ankiet w okresie od stycznia do maja 2023 roku. W badaniu uczestniczyło 218 respondentów reprezentujących różne sektory, w tym dział marketingu, agencje reklamowe oraz wydawców. Wyniki zostały skondensowane w formie obszernego raportu.

W raporcie „Kondycja rynku content marketingu w Polsce” znajdziesz:

  • informacje o skali zespołów odpowiedzialnych za strategie content marketingowe;
  • cele strategii marketingowych oraz ich okres wdrażania;
  • różnorodność środków komunikacji preferowanych przez firmy;
  • opis skuteczności różnych form komunikacji;
  • sposoby promocji treści stosowane przez przedsiębiorstwa;
  • metody pomiaru efektywności content marketingu
  • budżety firm na content marketing;
  • popularne nośniki komunikacji w content marketingu.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę iSlay, przy wsparciu partnerów, w tym IAB Polska, SAR, IAA oraz Business Centre Club.

 

Rozwiń swój e-commerce krok po kroku

Zanurz się w fascynujący świat e-commerce i odkryj kluczowe kroki do sukcesu w prowadzeniu sklepu internetowego! W raporcie „Rozwiń swój e-commerce krok po kroku” zgłębiamy różnorodne aspekty świata e-commerce, począwszy od fundamentalnych kwestii związanych z zakładaniem sklepu internetowego, wyborem odpowiedniego hostingu, zarządzaniem sklepem, aż po zagadnienia logistyczne. Ponadto przyjrzymy się tematom takim jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), analiza danych w e-commerce, automatyzacja procesów oraz skuteczna obsługa klienta w mediach społecznościowych.

Nie zabraknie również praktycznych wskazówek i porad ekspertów oraz interesujących wywiadów z liderami branży e-commerce. Co więcej, w raporcie znajdziesz słowniczek e-commerce, który pomoże Ci zrozumieć specjalistyczne terminy.

W raporcie „Rozwiń swój e-commerce krok po kroku” odkryjesz:

  • na czym polega promocja sklepu internetowego
  • dlaczego SEO sklepu internetowego jest ważne;
  • rodzaje płatności online;
  • wagę optymalizacji SEO dla sklepów online;
  • metody obsługi klienta na platformach społecznościowych;
  • znaczenie doboru skutecznych słów kluczowych w e-commerce
  • jak powinna wyglądać obsługa klienta w social mediach;
  • jak wybrać serwer dla sklepu internetowego.

Partnerem strategicznym raportu jest firma cyber_Folks.

 

2022:

Kryteria wyboru agencji marketingowych

Wybór agencji marketingowej nie należy do łatwych zadań. W raporcie „Kryteria wyboru agencji marketingowych” zbadaliśmy, które czynniki mają największy wpływ na decyzje firm dotyczące wyboru partnera do współpracy w obszarze marketingu. Wśród respondentów znajdują się przedstawiciele firm działających zarówno w sektorze B2C, jak i B2B, a także tych operujących na styku obu obszarów.

Raport „Kryteria wyboru agencji marketingowych” oferuje spojrzenie na następujące aspekty:

  • jak dotychczasowe doświadczenia i sukcesy agencji wpływają na decyzje klientów;
  • jak ważny jest personal branding w marketingu
  • jak aktywność agencji i jej pracowników wpływają na wybór;
  • jakie znaczenie mają różne formy treści, takie jak artykuły eksperckie i blogi prowadzone przez agencję;
  • jak duży jest wpływ mediów na wybór agencji
  • czy relacje i rekomendacje innych są kluczowym, czy też mniej znaczącym czynnikiem;
  • jak wielkość agencji wpływa na decyzję klienta;
  • na czym polega psychologia społeczna w marketingu
  • czym pamiętać, aby zadbać o swój work-life balance;
  • czy warto inwestować w reklamę w czasie kryzysu;
  • jak zorganizować skuteczne szkolenia lub webinary dla potencjalnych klientów.

 

2021:

Cyfrowe dzieciństwo

Pandemia sprawiła, że dzieci i młodzież coraz więcej czasu spędzają w sieci. Według badań przeprowadzonych podczas zamknięcia szkół niemal połowa uczniów (49,5%) spędza w sieci 6 godzin lub więcej. Internet stał się dla młodzieży naturalnym środowiskiem, w którym czują się swobodnie. Jednak czy łatwo zauważą niebezpieczeństwa, jakie mogą na nich czyhać

Raport „Cyfrowe dzieciństwo” to poradnik ochrony dzieci w sieci stworzony przez ekspertów. Ma na celu dostarczenie rodzicom i opiekunom niezbędnej wiedzy na temat wyzwań i zagrożeń, z jakimi dzieci mogą się spotkać w świecie online. Raport ten otwiera ścieżkę do dialogu z młodymi użytkownikami internetu, odpowiadając na pytania ich i rodziców.

Z raportu „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dowiesz się między innymi:

  • kiedy dzieci powinny zacząć korzystać z serwisów społecznościowych,
  • jakie działania podejmują giganci cyfrowi, aby chronić najmłodszych użytkowników,
  • czym są internetowe challenge’e
  • czym jest sharenting i dlaczego rodzice dokumentują życie swoich dzieci w sieci;
  • w jaki sposób media społecznościowe wpływają na samoocenę, rozwój emocjonalny i zdrowie dzieci;
  • jak zapewnić dzieciom bezpieczny dostęp do sieci
  • jakie zagrożenia najczęściej spotykają na swojej drodze młodzi użytkownicy;
  • jak chronić siebie i swoją rodzinę przed wyciekiem danych;
  • jak unikać oszustw i nie paść ofiarą cyberprzestępców.

W raporcie znajduje się również słowniczek, który pozwala rodzicom zapoznać się z pojęciami związanymi z siecią oraz bezpieczeństwem w internecie, takimi jak JOMO, patostreaming, phishing oraz stalking. Dodatkowo podpowiadamy, kogo warto obserwować w internecie, oraz przedstawiamy listę profili, które publikują treści dostosowane do wieku najmłodszych. Prezentujemy również praktyczne aplikacje do ochrony dzieci w sieci.

 

(Z)mierz się z content marketingiem

W internecie codziennie napotykamy ogrom treści, których nawet nie sposób próbować zliczyć, a tym bardziej zapamiętać. Różnorodność nadawców, odbiorców, form i miejsc publikacji sprawia, że tworzenie wartościowego contentu w sieci staje się wyzwaniem niezwykłego kalibru. Nierzadko zapominamy przy tym, że efekty naszych działań są mierzalne, co pozwala nam sprawdzić, czy nasze wysiłki rzeczywiście przyciągają uwagę i angażują grupę docelową.

Wartość naszego czasu, pieniędzy i innych zasobów nie może być uzależniona od czystego przypadku czy szczęścia. W raporcie „(Z)mierz się z content marketingiem” wyjaśniamy, na czym polega analiza efektywności content marketingu. Prezentujemy także sposoby na to, jak tworzyć wartościowy content.

Na końcu raportu znajdziesz również „skrzynkę narzędzi content marketera”, która ułatwi ci wybór odpowiednich narzędzi dostosowanych do Twoich potrzeb.

 

(nie)Pełnosprawni w internecie

Według szacunków, do przyszłego roku na świecie będzie około 120 milionów osób z niepełnosprawnościami. Dlatego niemożliwe jest nie uwzględnić ich jako kluczowych odbiorców. O ile konieczność zapewnienia podjazdów dla osób niepełnosprawnych czy dostępu do specjalnych wind jest oczywista, to często firmy pomijają potrzeby osób z innymi rodzajami ograniczeń. Jednakże świat cyfrowy otwiera nowe możliwości dostosowania się do ich potrzeb.

Raport „(nie)Pełnosprawni w internecie” przedstawia najnowsze rozwiązania technologiczne dla niepełnosprawnych, które stopniowo zmniejszają dystans między osobami z różnymi niepełnosprawnościami a pełnosprawnymi, umożliwiając im pełniejsze uczestnictwo w życiu codziennym.

 

2018:

Augmented Advertising & Sales

Raport „Augmented Advertising & Sales” stanowi pierwsze w Polsce opracowanie badające potencjał rozszerzonej reklamy oraz jej wpływ na proces sprzedaży. Analizujemy, w jaki sposób wykorzystywać nowoczesne technologie w sprzedaży, takie jak rozszerzona rzeczywistość (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR) zmieniają sposób podejmowania decyzji zakupowych oraz postrzeganie marki.

Publikacja przedstawia metody na zbudowanie spójnych doświadczeń użytkowników w kluczowych obszarach – digitalu, social media, content marketingu, AR, VR czy DOOH. Zastanawiamy się również nad tym, jak skutecznie prowadzić użytkowników przez ścieżkę doświadczeń oraz jak dostarczać im odpowiednie bodźce podczas interakcji.

 

Wybory samorządowe w internecie

Kilkanaście lat temu publiczność podziwiała, jak Barack Obama z powodzeniem wykorzystał potencjał internetu w swojej kampanii wyborczej. Podczas późniejszych wyborów uwaga skupiała się na tym, jak Donald Trump skorzystał z tego samego narzędzia, osiągając sukces. Mimo upływu lat i zmian w świecie online jedno pozostaje niezmienne: obecność w sieci jest nieodzownym elementem współczesnych kampanii politycznych.

Media społecznościowe nie tylko umożliwiają prowadzenie dialogu, ale także pozwalają na monitorowanie opinii wyborców. Przeczytaj raport „Wybory samorządowe w internecie” i dowiedz się, jak powinna wyglądać kampania wyborcza online, czym jest social telling oraz social listening w polityce i jak te podejścia mogą być skutecznie wykorzystane w strategii komunikacji wyborczej.

 

Social media to nowa telewizja

Publikacja „Social media to nowa telewizja” to spojrzenie na transformację krajobrazu reklamowego, gdzie media społecznościowe są nie alternatywą, ale wręcz głównym graczem w przestrzeni reklamowej. Raport wskazuje również, dlaczego marketerzy powinni przejrzeć dotychczasowe założenia dotyczące alokacji budżetów na materiały wideo oraz czy możliwe jest zmniejszenie kosztów reklamowych w social media przy odpowiednich praktykach.

Nasz raport stanowi niezbędną lekturę dla profesjonalistów chcących dowiedzieć się, od czego zależy efektywność reklam w social media, a także jak skutecznie wykorzystać potencjał sprzedażowy mediów społecznościowych.

 

Obsługa klienta w internecie

Publikacja ta jest poświęcona obsłudze klienta w świecie internetowym, co stanowi istotny element skutecznej strategii biznesowej. Dzisiejsi konsumenci przesiadują w sieci, dokonują zakupów online, a większość decyzji zakupowych podejmuje na podstawie działań prowadzonych w sieci. Raport analizuje najnowsze trendy w obsłudze klienta online, co wpływa na decyzje zakupowe w sieci, wskazuje skuteczne praktyki oraz tłumaczy, jak powinno przebiegać budowanie relacji z klientem online.

 

2017:

Tożsamość cyfrowa

Jakie są rzeczywiste skutki korzystania z mediów społecznościowych? Czy istnieje coś takiego jak anonimowość w internecie? Na czym polega rekrutacja przez social media?

Starannie kształtowana tożsamość cyfrowa staje się nie tylko oknem, przez które nasi znajomi mogą zaglądać w nasze życie, ale również stanowi ogromne źródło danych na temat każdego z nas. Te dane nie tylko umożliwiają otrzymywanie spersonalizowanych komunikatów reklamowych, ale również stanowią narzędzie w walce o uwagę klienta i służą do przewidywania przyszłych trendów, będąc jednocześnie walutą XXI wieku. Codziennie, przeglądając internet, klikając w linki od znajomych, dokonując zakupów online, czy publikując treści w mediach społecznościowych, ujawniamy ogrom informacji o sobie. Dowiedz się, w jaki sposób dane te mogą być wykorzystywane.

 

Nowe technologie – bilans zysków i strat dla ludzkości

W publikacji „Nowe technologie – bilans zysków i strat dla ludzkości” skoncentrowaliśmy się na analizie korzyści i zagrożeń, jakie niosą za sobą narzędzia technologiczne, które coraz bardziej wkraczają w różne obszary życia. Przedstawiamy kompleksowe spojrzenie na wpływ technologii na życie codzienne. Zastanawiamy się również, czy wirtualna rzeczywistość może prowadzić do większej izolacji osób introwertycznych, kradzieży tożsamości online, a nawet do ingerencji w nasze umysły.

 

Sztuczna inteligencja w biznesie

Jak osiągnąć konkurencyjność dzięki AI? Sztuczna inteligencja staje się nieodzownym narzędziem w działaniach biznesowych, oferując niezliczone możliwości wsparcia i optymalizacji procesów. Pomimo pewnych obaw, jakie mogą budzić wyobrażenia o automatyzacji zadań, warto spojrzeć na AI jako partnera, który może zwiększyć efektywność działalności.

Dzięki zaawansowanym algorytmom AI, marketing może osiągnąć zupełnie nowy poziom skuteczności. Technologie te pozwalają na personalizację doświadczeń klientów, optymalizację kampanii reklamowych oraz szybką analizę danych, co z kolei przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe i budowanie trwałych relacji z klientami.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem „Sztuczna inteligencja w biznesie”, który przybliża różnorodne możliwości wykorzystanie AI w sprzedaży, marketingu i wielu innych.

 

2016:

Social media to nowa telewizja?

Nowe media dynamicznie ewoluują, zmieniając krajobraz komunikacji i sposoby, w jakie docieramy do odbiorców. Czy Facebook zastąpi telewizję? Czy konieczne jest płacenie, aby być widocznym w mediach społecznościowych? Co wpływa na skuteczność sprzedaży w social media? Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych cennych wskazówek znajdziesz raporcie „Social media to nowa telewizja?”.

Nasi eksperci dzielą się swoim know-how, wskazując na ważne elementy, na które warto zwrócić uwagę w świecie mediów społecznościowych. Podkreślają istotę odpowiedniego wykorzystania narzędzi oraz modeli rozliczeń kampanii, które mogą być kluczem do sukcesu w biznesie online.

 

(Z)zmierz się z content marketingiem. Analityka w praktyce

Czy możliwy jest pomiar skuteczności treści? Jak najlepiej podejść do działań z zakresu content marketingu? W jaki sposób ocenić, czy nasza strategia content marketingowa rzeczywiście przynosi efekty? Jakie wskaźniki warto brać pod uwagę? Na czym polega Dobór person w content marketingu? Czy zaangażowanie w postaci lajków i udostępnień ma rzeczywiście istotne znaczenie?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w naszym najnowszym raporcie „(Z)mierz się z content marketingiem!” Nasi eksperci przybliżą Ci skuteczne metody pomiaru content marketingu oraz analizy działań, pozwalając Ci lepiej zrozumieć, jak maksymalnie wykorzystać potencjał tej strategii w Twoim biznesie.