Autor: Artur Kawik, 27/06/2011 badania, bezpieczeństwo, dzieci, Facebook, internet, Nasza Klasa, NK.pl, prywatność, raport, Unia Europejska Prawo,Raporty

Raport ogłoszony przez Komisję Europejską nie wystawia dobrej laurki mediom społecznościowym. Wynika z niego, że tego typu serwisy nie stwarzają wystarczającej ochrony prywatności dla dzieci. Wśród portali, które znalazły się „na cenzurowanym” jest m.in. Nasza-klasa.
Autor: Artur Kawik, 24/06/2011 akcje, analiza, badania, biznes, Delicious, Facebook, giełda, gplus.com, Groupon, infografika, LinkedIn, przychody, raport, Skype, Twitter, wartość Biznes,Raporty

Szacowana wartość Facebooka to w chwili obecnej ok. 75 miliardów dolarów. Analitycy z firmy inwestycyjnej Golden Plus Holdings przewidują, że jeśli akcje Facebooka wejdą w przyszłym roku na giełdę, wartość portalu sięgnąć może nawet 100 mld dolarów. Eksperci wzięli pod lupę również kilku innych wiodących graczy na rynku social mediów.
Autor: Redakcja, 24/06/2011 Facebook, LinkedIn, MySpace, Pew Research Center, social media, Stany Zjednoczone, Twitter Ludzie,Raporty

Portale społecznościowe coraz częściej służą do wzmacniania i podtrzymywania bliskich więzi: aż 40% amerykańskich użytkowników mediów społecznościowych ma wśród wirtualnych znajomych wszystkich najbliższych przyjaciół. Według badania przeprowadzonego przez The Pew Research Center jest to wzrost o 11% względem 2008 roku.
Autor: Redakcja, 23/06/2011 Andrzej Skorz, Artur Kurasiński, Blogersi, Jacek Gadzinowski, Kominek, Maciej Budzich, Mashable, Mediafun, Piotr Stasiak, Press, Social Media Day, socialmediaday.pl Wydarzenia

„Blogersi: Walka o piątą władzę” to temat kolejnej już konferencji z cyklu Social Media Day Poland. Odbywające się 30 czerwca we Wrocławiu spotkanie będzie polskim akcentem podczas międzynarodowych obchodów dnia mediów społecznościowych.
Autor: Artur Kawik, 22/06/2011 Australia, Facebook, ministerstwo, polityka, pracownicy, prawo, prywatność, regulamin, social media, Wiktoria Prawo

Pracodawcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ich podwładni korzystają z mediów społecznościowych, stąd coraz częstsze próby wprowadzenia określonych zasad, których pracownicy powinni przestrzegać w wirtualnej rzeczywistości. Kolejnym tego przykładem może być filmik opublikowany jakiś czas temu przez jeden z rządów stanowych w Australii.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 22/06/2011 Facebook, fan page, Kocham Spać, wywiad Mikrofon

Ponad 600 000 fanów, tysiące „lajków” oraz setki komentarzy pod wpisami na tablicy – takimi wynikami może pochwalić się największy w Polsce niezależny fan page. My zapytaliśmy jego twórcę o kulisy tego sukcesu.
Autor: Artur Kawik, 22/06/2011 Foursquare, Foursquare Merchant Platform, geolokalizacja, klienci, marketing, poradnik, promocja, przedsiębiorcy, reklama, special W praktyce

Chcesz zacząć korzystać z Foursquare przy promowaniu własnego biznesu? A może zacząłeś stawiać już pierwsze kroki, ale nie wiesz czy robisz to dobrze? Mamy kilka wskazówek, które powinny Ci pomóc w efektywnym wykorzystaniu tego serwisu.
Autor: Redakcja, 21/06/2011 Dawid Szczepaniak, festiwal, ideafix.pl, Interactive Day, Kraków, Pride&Glory, VisualSupport Wydarzenia

W piątek rozpocznie się w Krakowie czwarte spotkanie z cyklu Interactive Day – dwudniowy Interactive Day Festival. Cokwartalne spotkania środowisk artystycznych i reklamowych oraz studentów cieszą się ogromnym powodzeniem, a podczas czerwcowej edycji przewidziano aż dwanaście prelekcji i cztery warsztaty tematyczne.
Autor: Artur Kawik, 21/06/2011 case study, Facebook, fan page, interakcja, marketing, reklama, rozwój, Squishable, użytkownicy Case study

Squishable to amerykański producent pluszowych zabawek. Skromna firma, zatrudniająca obecnie 6 osób, potrafiła doskonale wykorzystać Facebooka do zwiększenia popularności swoich produktów, a jednocześnie zupełnie zmieniła sposób budowania relacji na linii firma-klienci.
Autor: Redakcja, 21/06/2011 aplikacja, Diesel, Excel, Excellbook, Facebook Marketing

Kolejna odsłona „Be Stupid”, czyli świetnej kampanii marki odzieżowej Diesel. Tym razem internautom zaproponowano aplikację pozwalającą korzystać w pracy z Facebooka, który udaje arkusz programu Excel.
Autor: Artur Kawik, 20/06/2011 Better Facebook, Chrome, Facebook, Firefox, Opera, Safari, wtyczka, znajomi W praktyce

Chcesz mieć pełną kontrolę nad tym co ukazuje się na Twojej facebookowej tablicy? A może wolisz zmienić klasyczny niebiesko-biały layout na inny? Te i kilka innych ciekawych rozwiązań oferuje wtyczka Better Facebook.
Autor: Redakcja, 20/06/2011 Anna Tutak-Kordyl, Golden Arrow, Lay's, marketing bezpośredni, marketing wirusowy, nagrody, Ojciec Bóg, Piotr Pokrzywa, Serce i Rozum Marketing,Wydarzenia

W piątek odbyła się gala rozdania nagród w najważniejszym polskim konkursie marketingu bezpośredniego – Golden Arrow 2011. Do VI edycji konkursu zgłoszono 141 prac w czternastu różnych kategoriach. Jury przyznało Grand Prix, sześć statuetek Golden Arrow i dwadzieścia dziewięć wyróżnień.
Autor: Redakcja, 17/06/2011 blogi, liczba użytkowników, mikroblogi, miniblogi, Tumblr, WordPress Biznes

W przeciągu sześciu miesięcy liczba blogów założonych na platformie Tumblr wzrosła trzykrotnie i obecnie wynosi prawie 21 milionów. Tym samym czteroletni Tumblr przegonił ośmioletniego WordPressa.
Autor: Redakcja, 17/06/2011 buzz, comScore, Facebook, Inside Facebook, liczba użytkowników, Nielsen, spadek, wzrost, YouGov BrandIndex, zaangażowanie Raporty

Firmy badawcze prześcigają się w przeprowadzaniu pomiarów liczebności i aktywności użytkowników Facebooka. Zazwyczaj efektem badań są wnioski o coraz większych wzrostach, więc prawdziwą sensacją stało się badanie przedstawiające trend odwrotny. Oczywiście Facebook oficjalnie podważył wiarygodność pomiaru, ale już pojawiają się kolejne, równie złowróżebne statystyki. To znak, że coś się dzieje?
Autor: Redakcja, 16/06/2011 Andrew Lipsman, comScore, Facebook, liczba użytkowników, LinkedIn, MySpace, statystyki, Tumblr, Twitter Raporty

Najnowsze badanie comScore pokazuje zaskakującą dynamikę amerykańskiego rynku sieci społecznościowych. W Stanach Zjednoczonych przez długi czas można było mówić tylko o wyścigu pomiędzy Facebookiem a MySpace. Tymczasem w tym roku MySpace notuje kolejne spadki, a gigantyczne wzrosty liczby odwiedzin to domena mniejszych graczy.