reklama
W czerwcu Facebook oficjalnie poinformował o planach uproszczenia oferty reklamowej, co miało być odpowiedzią na pojawiające się coraz częściej prośby marketerów. Dzięki większej przejrzystości nowej oferty, marketerom łatwiej będzie określić cele i wybrać najbardziej odpowiedni format reklamowy.
Zmiany za kilka miesięcy
Przypomnijmy, że z listy narzędzi kierowanych do marketerów mają zniknąć takie usługi jak Pytania i Oferty, a zdarzenia sponsorowane (czyli wpisy zawierające kontekst społecznościowy, np. informację, że daną stronę lubi któryś z naszych znajomych) mają być teraz dodawane do każdej reklamy. W przewodniku wciąż znajduje się jednak omówienie Ofert, co oznacza, że być może znikną z serwisu dopiero z końcem roku, jak pierwotnie zapowiadano. Niewykluczone zresztą, że już za kilka miesięcy przewodnik będzie nieaktualny, bowiem w czerwcu Facebook zapowiadał, że liczba produktów reklamowych (obecnie 27) zostanie zredukowana o połowę i że stanie się to w perspektywie kilku miesięcy.
Przypomnijmy, że wśród formatów reklamowych oferowanych przez Facebooka znajdziemy m.in.: sponsorowane wpisy (tekstowe, wideo, zdjęcie, link), reklamy aplikacji, reklamy instalacji aplikacji czy reklamy zachęcające do polubienia strony.
Dzięki nowemu przewodnikowi każdy marketer będzie mógł odświeżyć wiedzę o tym, w których miejscach serwisu Facebook publikuje określony typ reklam (News Feed, prawa kolumna, mobilny News Feed), a także w jaki sposób za nie zapłacić.
Poza tym, znajdziemy w nim dokładne omówienie każdego produktu reklamowego. Pokazano, w jaki sposób wyświetlany jest określony typ reklamy w zależności od tego, czy ma to miejsce w wersji desktop, czy w mobilnej aplikacji (tekst, wielkość obrazka). Przy każdym formacie dodano również rekomendacje dotyczące celu, jakiemu najlepiej służy dany typ reklamy, długości tekstu, który ma być dodany do reklamy oraz wielkości obrazka.
Tak samo postąpiono w przypadku zdarzeń sponsorowanych.
Ostatnie strony przewodnika poświęcono reklamom Premium.
Cały przewodnik można znaleźć tutaj.
Efektywność reklam zwyżkuje
Tyle teorii, czas na praktykę. Jak pokazują wyniki analiz przeprowadzonych przez firmę Kenshoo Social, zajmująca się tworzeniem oprogramowania dla marketerów, reklamy Facebooka zyskały w ostatnim czasie na efektywności. Eksperci badali kluczowe wskaźniki efektywnościowe (KPI) formatów reklamowych na przestrzeni I i II kwartału 2013 r. Analizie poddano ponad 75 miliardów reklam pochodzących od klientów Kenshoo Social.
W okresie badania klikalność reklam (CTR) wzrosła o ponad 18%, a współczynnik konwersji o 56,9%. Automatycznie znalazło to odbicie w kwestiach finansowych: współczynnik cost-per-click (CPC) spadł o niemal 16%, za to przychody firmy z reklam wzrosły o 28%. Eksperci Kenshoo podkreślają, że tak dobre rezultaty to efekt ciągłych zmian i udoskonaleń wprowadzanych przez Facebooka. Zaliczyć do nich można chociażby uruchomienie platformy Facebook Exchange czy wprowadzenie nowych możliwości targetowania, dzięki funkcji Lookalike Audiences. Nowe narzędzia pozwalają marketerom coraz lepiej dobierać reklamy i docierać z nimi do właściwych użytkowników.
To już kolejne badanie, które potwierdza, że efektywność reklam Facebooka jest coraz lepsza. Kilka tygodni temu do podobnych wniosków doszli analitycy firmy AdRoll.
Poniżej infografika od Kenshoo Social.