X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Boimy się utraty prywatności!

Boimy się utraty prywatności!

Ponad 90 procent respondentów ceni sobie możliwość korzystania z technologii cyfrowych, które ułatwiają dostęp do informacji. Jednocześnie notorycznie zauważany jest wzrost niezadowolenia z poziomu prywatności życia i wzrasta liczba osób, które doświadczyły przestępstwa internetowego, jak chociażby próby włamania się do skrzynki mailowej. Paradoksalnie jednak większość użytkowników nie podejmuje żadnych działań mających na celu zapewnienie ochrony danych. 62% użytkowników sieci nie zmienia haseł regularnie, co trzecia osoba nie konfiguruje ustawień prywatności w sieciach społecznościowych. Ponadto 39% nie chroni swoich urządzeń mobilnych hasłem, a dostęp do naszych prywatnych danych na tych urządzeniach jest ułatwiony ze względu na korzystanie z pamięci haseł i loginów.

Za największe zagrożenie uznano sprzedaż lub wymianę informacji prywatnych, danych osobowych pomiędzy dużymi przedsiębiorstwami w celu uzyskania korzyści finansowych – typowane według co drugiego respondenta. Internauci wskazywali też na brak starań ze strony organizacji rządowych w zakresie ochrony prywatności w sieci.

Sieci społecznościowe

Trzy czwarte użytkowników portali społecznościowych wyraziło obawy o przyszłość prywatności w social media. Badani internauci uważają, że w ciągu najbliższych pięciu lat najtrudniej będzie zachować prywatność właśnie na portalach społecznościowych. Brakuje też instytucji mających realny wpływ na politykę wielkich koncernów prowadzących te serwisy. Jedynie 39% respondentów wierzy w etyczne postępowanie podmiotów odpowiedzialnych za media społecznościowe. I chociaż nie chcemy, by ktokolwiek cokolwiek o nas wiedział (84%), to wciąż nie podejmujemy ku temu podstawowych środków prewencyjnych, jak chociażby zmiany standardowych ustawień prywatności.

Raport „The 2014 EMC Privacy Index” został przeprowadzony na próbie 15 tys. internautów z 15 krajów. Szczegółowe dane na temat wyników można znaleźć w dołączonej infografice.

fot. emc.com/campaign/privacy-index/global.htm

fot. emc.com/campaign/privacy-index/global.htm

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail