X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Google mówi stop pornografii i erotycznym treściom

Google mówi stop pornografii i erotycznym treściomFot.: Katie Tegtmeyer/CC/flickr

Portal Rynek domen poinformował, że Google od lipca zmienia politykę publikowania treści dla dorosłych. Zmiany są wynikiem nacisku opinii publicznej. Amerykańska organizacja Morality in Media umieściła nawet koncern z Mountain View na liście parszywej dwunastki sprzyjającej pornografii w internecie. Stąd właściciele największej wyszukiwarki internetowej dostali sporo listów i telefonów z żądaniami zmiany polityki i zerwaniem relacji z pornobiznesem. Obserwujemy zatem pierwsze rezultaty nadchodzących przemian.

W myśl zmian Google przestanie publikować w wynikach AdWords wszelkiego typu treści o charakterze pornograficznym lub erotycznym. Zmiany mają jednak szerszy charakter, o czym czytamy w mailu skierowanym do reklamodawców, w którym czytamy: „Począwszy od najbliższych tygodni nie będziemy przyjmować reklam, które przedstawiają akty seksualne, w tym – lecz nie tylko – hard porno oraz inne formy ukazanej w obrazowy sposób aktywności seksualnej. Po wprowadzeniu zmian Google będzie odrzucać reklamy i strony, które zostaną zidentyfikowane jako pozostające w konflikcie z naszym zaktualizowanym regulaminem. W związku z tym prosimy o wprowadzenie niezbędnych zmian do swoich reklam i na swoich witrynach, w celu umożliwienia kontynuacji kampanii reklamowych”.

Walka Google vs różowe strony

Obecnie za pośrednictwem sieci AdWords zabronione jest promowanie m.in. prostytucji czy usług seksualnych, jednak wiele treści o charakterze zbliżonym trafia do publikacji. Nowe regulacje prawne mają to zmienić, nie pozostawiając luk, na co wskazują eksperci pracujący w agencjach marketingowych. Aktualnie treści erotyczne są kategoryzowane jako „adult” lub „non-family safe”. Tego typu reklamy, które zostały zakwalifikowane do danej kategorii nie mogą być wyświetlane na stronach do tego nie przeznaczonych.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail