X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook generuje coraz większy ruch na stronach www

Facebook generuje coraz większy ruch na stronach www

Cykliczne badania dotyczące ruchu na stronach www, jaki generują poszczególne serwisy społecznościowe publikuje Shareaholic. Od dawna niekwestionowanym liderem tych zestawień jest Facebooka. Na koniec I kwartału bieżącego roku udział przekierowań z Facebooka na strony internetowe w łącznej liczbie „społecznościowych” przekierowań wynosił nieco ponad 21%.

Grupa pościgowa dołuje

Jak pokazują najnowsze dane opublikowane przez Shareaholic, w kwietniu i maju udział Facebooka w tym rynku nieco zmalał, jednak w czerwcu społecznościowy hegemon odrobił to sobie z nawiązką. Na koniec tego miesiąca przekierowania z Facebooka stanowiły już 23,39% wszystkich przekierowań. Serwis Zuckerberga odnotował wzrost o 10,09% w stosunku do poprzedniego kwartału.

fot. Shareaholic

fot. Shareaholic

Na drugiej pozycji niezagrożony pozostaje Pinterest, chociaż trzeba zauważyć, że udział w rynku tego serwisu spadł o ponad 19%, co przełożyło się na 1,38 pkt proc. Obecnie wynosi on 5,72%, a jeszcze w marcu było to 7,1%. Przypadek Pinteresta nie jest jednak odosobniony, bowiem spadki zanotowały wszystkie czołowe serwisy (z wyjątkiem Facebooka oczywiście), z czego najwięcej straciły LinkedIn (-57%), StumbleUpon (-39%) i YouTube (-32%). Najmniej stracił za to znajdujący się na 3. pozycji (1,03% udział w rynku) Twitter.

Od lidera do hegemona

Niewiele lepiej dla większości serwisów wypadają dane pokazujące wzrost w stosunku rok do roku. Oczywiście chlubnym wyjątkiem jest tutaj Facebook. Na koniec czerwca 2013 r. udział Facebooka w tym rynku wynosił „jedynie” 9,34% (i był, oczywiście, największy w całej stawce). 12 miesięcy wystarczyło, bo wzrósł on o 14,05 pkt proc., co przełożyło się na wzrost rzędu 150,5%! Spośród pozostałych serwisów wzrost zanotowały jedynie Pinterest (69,5%) oraz StumbleUpon (13,3%). Najgorzej wypadły zaś YouTube (-82,6%), LinkedIn (-77,4%) i Reddit (-65,6%).

fot. Shareaholic

fot. Shareaholic

Jak wyjaśnić fenomen Facebooka w tym obszarze? Danny Wong z Shareaholic przekonuje, że to w dużej mierze efekt ilości contentu, jaka pojawia się w News Feedach użytkowników. Użytkownicy zdają się nie mieć dosyć tego nieprzerwanego strumienia treści i chętnie klikają w udostępniane przez znajomych linki. Zaletą jest również, przynajmniej według Wonga, brak monotonii, który Facebook zawdzięcza różnym formom wyświetlanych treści.

Więcej o badaniu na blogu Shareaholic.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail