![Facebook chce pomóc osobom o zachowaniach autodestrukcyjnych Facebook chce pomóc osobom o zachowaniach autodestrukcyjnych](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2Fshutterstock_381189358.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Narzędzia zostały stworzone we współpracy z organizacjami zajmującymi się tematem zdrowia psychicznego oraz ludźmi, którzy mieli bezpośrednie doświadczenie z próbami samookaleczenia bądź samobójstwa. Początkowo zostały one udostępnione w USA przy pomocy organizacji takich jak Forefront, Lifeline i Save.org. Dziś, we współpracy z lokalnymi partnerami, Facebook udostępnia je na całym świecie we wszystkich wersjach językowych. Partnerem Facebooka w Polsce jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).
Niepokojące treści
![Fot. materiały prasowe / Facebook](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/06/SSI-Intro-485x863.png)
Fot. materiały prasowe / Facebook
![Fot. materiały prasowe / Facebook](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/06/SSI-MessageFriend-485x863.png)
Fot. materiały prasowe / Facebook
W momencie, gdy ktoś publikuje na Facebooku niepokojące treści, nowe narzędzia dają możliwość bezpośredniego kontaktu z tą osobą, a także powiadomienia Facebooka o problemie. Zespoły pracujące 24 godziny na dobę na całym świecie weryfikują otrzymane zgłoszenia. W pierwszej kolejności skupiają się na potencjalnie najpoważniejszych, takich jak samookaleczenie czy zagrożenie życia, następnie dostarczając niezbędną pomoc tym, którzy jej potrzebują.
Kontakt z kimś bliskim
![Fot. materiały prasowe / Facebook](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/06/SSI-Tips-485x863.png)
Fot. materiały prasowe / Facebook
![Fot. materiały prasowe / Facebook](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/06/SSI-TipsScroll-485x863.png)
Fot. materiały prasowe / Facebook
Facebook zapewnia, że od dziś, materiały oferowane osobom, które opublikowały niepokojące treści będą rozszerzone o dodatkowe opcje. Użytkownicy mogą teraz skontaktować się z kimś bliskim, linią wsparcia, bądź wyświetlić porady dotyczące sytuacji, w jakiej się znaleźli.
- PoCoMiNick