X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook grozi, że usunie zdjęcia, czyli kolejna przymusowa aplikacja

"Kto daje i zabiera"... Facebook najpierw dał, później zabrał, a teraz ponownie daje tylko zupełnie co innego i do tego jeszcze grozi i złowieszczo macha palcem - usunę Twoje zdjęcia, jeśli nie zainstalujesz mojej aplikacji.

Facebook grozi, że usunie zdjęcia, czyli kolejna przymusowa aplikacjafot. bank zdjęć shutterstock.com

Facebook kontynuuje swoją ostrą politykę zachęcania albo nawet zmuszania swoich użytkowników do korzystania z aplikacji, które są jego własnością. W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym jak Facebook intensywnie namawia do zainstalowania i komunikowania się za pomocą Messengera.

Czyta więcej: 5 nowości w mediach społecznościowych ostatniego tygodnia

Jak możemy przeczytać na portalu Tech Crunch, tym razem Mark Zuckenberg w dość drastyczny sposób zachęca swoich użytkowników do pobrania i zainstalowania aplikacji Moments. Dedykowanej aplikacji do dzielenia się zdjęciami, która w Polsce dostępna jest od około miesiąca. W przeciwnym wypadku największy na świecie portal społecznościowy grozi, że po prostu usunie zdjęcia.

Przestraszeni użytkownicy

E-maila informującego o konieczności zainstalowania aplikacji i synchronizowania zdjęć najpóźniej do 7 lipca zaczęli dostawać użytkownicy Facebooka. Groźba usunięcia zdjęć wśród użytkowników wywołała pewnego rodzaju panikę i zaczęli oni pobierać aplikacją Moments na masową skalę. Dzięki czemu aplikacja skoczyła o kilka oczek wyżej w rankingach najczęściej pobieranych darmowych programów.

Zagrożone są zdjęcia z facebookowej chmury!

Istnieje jedna podstawowa kwestia. W wiadomości do użytkowników, Facebook napisał, że usunie on zdjęcia, które zostały synchronizowane i były przechowywane w prywatnym albumie, czyli w tak zwanej facebookowej chmurze. Facebook możliwość przechowywania nielimitowanej ilości fotografii umożliwił kilka lat temu, a zrezygnował on z tego pomysłu w styczniu tego roku. Teraz już wiemy dlatego.

Brutalne metody

Zapewne znajdzie się wielu zwolenników wcześniejszego rozwiązania oraz tacy, którzy preferują przechowywanie zdjęć w specjalnie przeznaczonej do tego aplikacji. Nie sposób wszystkim dogodzić i trudno jednoznacznie stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze. My, przede wszystkim pod dużym znakiem zapytania stawiamy rozwiązania, którymi Facebook stara się, w ostatnim czasie, zachęcić nas do używania swoich programów. Bądź co bądź są one dość drastyczne.

  • Wiele razy powtarzałem, fb to czyjeś podwórko więc trzeba dostosować się do zasad, a najlepiej mieć swoja piaskownice. fb traktować tylko w celu komunikacji z ludzikami i informowania ich co dzieje się u nas lub w naszej piaskownicy.

    • Niestety, zwykli ludzie już są na tyle leniwi, że o migracji czy nawet o równoczesnym używaniu konkurenta FB trudno myśleć… Nadzieja w nerdach, którzy kilka lat temu chwalili FB, a dziś nienawidzą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail