
reklama
Facebook kontynuuje swoją ostrą politykę zachęcania albo nawet zmuszania swoich użytkowników do korzystania z aplikacji, które są jego własnością. W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym jak Facebook intensywnie namawia do zainstalowania i komunikowania się za pomocą Messengera.
Czyta więcej: 5 nowości w mediach społecznościowych ostatniego tygodnia
Jak możemy przeczytać na portalu Tech Crunch, tym razem Mark Zuckenberg w dość drastyczny sposób zachęca swoich użytkowników do pobrania i zainstalowania aplikacji Moments. Dedykowanej aplikacji do dzielenia się zdjęciami, która w Polsce dostępna jest od około miesiąca. W przeciwnym wypadku największy na świecie portal społecznościowy grozi, że po prostu usunie zdjęcia.
Przestraszeni użytkownicy
E-maila informującego o konieczności zainstalowania aplikacji i synchronizowania zdjęć najpóźniej do 7 lipca zaczęli dostawać użytkownicy Facebooka. Groźba usunięcia zdjęć wśród użytkowników wywołała pewnego rodzaju panikę i zaczęli oni pobierać aplikacją Moments na masową skalę. Dzięki czemu aplikacja skoczyła o kilka oczek wyżej w ra
Reklama
nkingach najczęściej pobieranych darmowych programów.
Zagrożone są zdjęcia z facebookowej chmury!
Istnieje jedna podstawowa kwestia. W wiadomości do użytkowników, Facebook napisał, że usunie on zdjęcia, które zostały synchronizowane i były przechowywane w prywatnym albumie, czyli w tak zwanej facebookowej chmurze. Facebook możliwość przechowywania nielimitowanej ilości fotografii umożliwił kilka lat temu, a zrezygnował on z tego pomysłu w styczniu tego roku. Teraz już wiemy dlatego.
Brutalne metody
Zapewne znajdzie się wielu zwolenników wcześniejszego rozwiązania oraz tacy, którzy preferują przechowywanie zdjęć w specjalnie przeznaczonej do tego aplikacji. Nie sposób wszystkim dogodzić i trudno jednoznacznie stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze. My, przede wszystkim pod dużym znakiem zapytania stawiamy rozwiązania, którymi Facebook stara się, w ostatnim czasie, zachęcić nas do używania swoich programów. Bądź co bądź są one dość drastyczne.
Reklama