reklama
W przeciągu ostatnich 6 miesięcy czas, jaki użytkownicy Instagrama przeznaczają na oglądanie nagrań wideo wzrósł o 150%, ale Instagram wciąż chce abyśmy oglądali ich jeszcze więcej. Na wiosnę umożliwił publikację 60 sekundowych filmów, a później w zakładce Eksploruj powiększył ich rozmiar na 1/3 ekranu. Teraz filmy będą w pełni dostosowane do zainteresowań użytkownika i podzielone na kategorie.
Czytaj więcej: Instagram umożliwił publikację 60 sekundowych filmów
Instagram stawia na filmy
Pod koniec marca bieżącego roku Instagram umożliwił zamieszczanie filmów, które trwają aż minutę. W kwietniu dostosował wygląd karty Eksploruj do formatu nagrań wideo. Sprawił, że filmy zajmują całą szerokość ekranu i dodatkowo są opatrzone hasłem: “Ten film może Ci się spodobać”. Najnowsza aktualizacja jest rozszerzeniem wcześniejszej. Teraz Instagram pogrupuje nagrania ze względu na tematykę i wyświetli, tylko te specjalnie dobrane ze względu na zainteresowania użytkownika.
Specjalnie dla Ciebie
Instagram ogłosił, że wprowadzi aktualizację do sekcji Eksploruj. Algorytm wybierze film, który jest powiązany z interesowaniami użytkownika i opatrzy go hasłem “Wybrane dla Ciebie”. Jednak nie będzie to jeden strumień nie powiązanych ze sobą filmów, ale będą one podzielone według 23 kategorii.
23 kategorie
W zbiorze 23 kategorii znalazły się zarówno tematy bardzo ogólne, jak i te bardziej szczegółowe. Przykładowe kategorie to: Wypieki, Taniec, Sztuka, Skateboardziści oraz tutoriale poświęcone sztuce makijażu. Instagram nie podał informacji jak dokładnie będzie selekcjonował filmy, ale jak możemy przeczytać na portalu Mashable prawdopodobnie będzie to ta sama zasada, która obowiązuje podczas doboru treści do karty Szukaj i Eksploruj, czyli po uwagę będą brane profile, które obserwujemy oraz zdjęcia, które obdarowujemy serduszkiem.
Czytaj więcej: 3 rewolucyjne zmiany na Facebooku
Aktualizacja dostępna jest już w Stanach Zjednoczonych. Natomiast trwają prace nad udostępnieniem jej w pozostałych państwach. Facebook, który jest właścicielem Instagrama również testuje podobne rozwiązanie – posty w News Feedzie mają zostać podzielone na kilka kategorii.