X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Real Time Marketing w wykonaniu IKEA. Jak na aktualne wydarzenia reagowała marka?

RTM, czyli marketingu czasu rzeczywistego, daje markom duże możliwości wykazania się refleksem i humorem. Jak poszczególne wydarzenia wykorzystała IKEA?

Real Time Marketing w wykonaniu IKEA. Jak na aktualne wydarzenia reagowała marka?fot. how2play.pl

reklama


Real Time Marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego, który jest szczególnie popularny w social media, to reagowanie na aktualne wydarzenia kulturalne, polityczne i spoÅ‚eczne. Wiele marek, zdajÄ…c sobie sprawÄ™ z tego, jak wiele korzyÅ›ci może przynieść Å›ledzenie bieżącej sytuacji i odniesienie siÄ™ do niej, uczy siÄ™ czujnoÅ›ci oraz szybkiego reagowania. Jednym z najbardziej znanych przykÅ‚adów, czÄ™sto stawianym za wzór RTM, jest Oreo, które podczas meczu finaÅ‚owego Super Bowl w 2013 roku, gdy na stadionie zabrakÅ‚o prÄ…du, opublikowaÅ‚o na Twitterze post. ZnalazÅ‚a siÄ™ w nim grafika z ciasteczkiem i napisem “You can still dunk in the dark”, który można rozumieć dwojako. SÅ‚owo dunk może oznaczać, że nawet w ciemnoÅ›ci możemy “zanurzać’, “zamaczać” ciasteczko w mleku, a w koszykówce oznacza to wsad, czyli wÅ‚ożenie piÅ‚ki do kosza. Użytkownicy przyjÄ™li wpis z entuzjazmem, a marka zyskaÅ‚a rzeszÄ™ fanów – udostÄ™pniono go ponad 15 tysiÄ™cy razy i polubiono blisko 7 tysiÄ™cy razy. Inne marki równie chÄ™tnie reagujÄ… na to, co dzieje siÄ™ wokół. Jednym z najlepszych przykÅ‚adów jest IKEA. Firma oferujÄ…ca artykuÅ‚y do wyposażenia domu bacznie obserwuje to, o czym mówiÄ… internauci i media. ÅšwiadczÄ… o tym posty publikowane przez markÄ™. W jakich sytuacjach marka “wygraÅ‚a internety” swojÄ… reakcjÄ…?

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej

Gdy trzy lata temu Mundial odbywaÅ‚ siÄ™ w Brazylii, drużyna gospodarzy przegraÅ‚a z Niemcami w półfinalne 1:7 i tym samy zaliczyÅ‚a najwiÄ™kszÄ… porażkÄ™ w historii brazylijskiego futbolu. Na otarcie Å‚ez IKEA Singapur opublikowaÅ‚a grafikÄ™ i zaproponowaÅ‚a piÅ‚karzom, że zawsze jest inny “puchar”, filiżanka z kolekcji IKEA 365+.

fot. pablik.pl

fot. pablik.pl

Nowy iPad od Apple

W 2015 roku, także IKEA Singapur, opublikowała nieco szyderczą reklamę, nawiązującą do Apple Pencil zaprezentowanego kilka dni wcześniej jako akcesorium do nowego iPada Pro. Koszt rysika wynosił wówczas aż 99 dolarów, co wywołało szum wśród fanów technologicznego giganta, dlatego marka postanowiła wykorzystać sympatię do darmowych ołówków dostępnych w sieci sklepów i stworzyła alternatywną grafikę. Wynika z niej, że ołówek jest bardzo podobny do rysika i całkowicie darmowy.

fot. appleworld.pl

fot. appleworld.pl

fot. time.com

fot. time.com

“Powrót do przyszÅ‚oÅ›ci II”

Dwa lata temu fani filmu “Powrót do przyszÅ‚oÅ›ci II” doczekali siÄ™ dnia 21 października 2015 roku, d0 którego 26 lat wczeÅ›niej przeniósÅ‚ siÄ™ główny bohater. W produkcji pokazano wiele wynalazków, które wówczas miaÅ‚yby funkcjonować, m.in latajÄ…cÄ… deskorolkÄ™ Hoverboard. Niestety dotÄ…d nie powstaÅ‚a, dlatego IKEA postanowiÅ‚a zaprezentować swojÄ… deskorolkÄ™, do samodzielnego zÅ‚ożenia.

fot. mirror.co.uk

fot. mirror.co.uk

Inspiracja “GrÄ… o tron”

W maju 2016 roku IKEA zainspirowaÅ‚a siÄ™ ostatnim odcinkiem sezonu “Gry o tron”, w którym jeden z bohaterów próbowaÅ‚ zablokować drzwi, a drugi zawziÄ™cie krzyczaÅ‚ “Hold The Door”. Firma zaprezentowaÅ‚a produkt, który rozbawiÅ‚ fanów serialu – ogranicznik do drzwi o nazwie HODOR.

fot. how2play.pl

fot. how2play.pl

Współpraca z Kanye Westem

W marcu ubiegÅ‚ego roku amerykaÅ„ski raper i producent muzyczny, Kanye West, zmieÅ›ciÅ‚ na Twitterze wpis, w którym poinformowaÅ‚, że wizyta w IKEA byÅ‚a dla niego bardzo inspirujÄ…ca, a firma jest niesamowita. Tweet przypadÅ‚ do gustu internautom i szybko staÅ‚ siÄ™ przedmiotem dyskusji oraz żartów w komentarzach. Trzy miesiÄ…ce później, podczas wywiadu dla BB1 Radio zadeklarowaÅ‚, że musi pracować dla firmy i tworzyć meble oraz elementy maÅ‚ej architektury. IKEA Australia postanowiÅ‚a odpowiedzieć na proÅ›bÄ™ wokalisty i zaprezentowaÅ‚a projekt ogromnego, potrójnego łóżka o nazwie Yeezy. NawiÄ…zano w ten sposób do teledysku do utworu “Famous”, gdzie pojawia siÄ™ Å‚oże na którym leży 12 osób.

fot. boredpanda.com

fot. boredpanda.com

Czujność i refleks marek mogÄ… zaowocować wieloma korzyÅ›ciami. Tworzenie grafik do mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych jest znacznie taÅ„sze niż inwestycja w reklamÄ™, a w wielu przypadkach tego typu posty stawaÅ‚y siÄ™ viralami. Użytkownicy chÄ™tnie je udostÄ™pniajÄ… i rozpowszechniajÄ… miÄ™dzy sobÄ…, a firma zyskuje status bÄ™dÄ…cej “na czasie”. Warto zatem obserwować bieżącÄ… sytuacjÄ™ i szukać odpowiedzi na pytanie jak można jÄ… wykorzystać w kontekÅ›cie naszej marki.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail