X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twoja marka w mediach społecznościowych. Jakie dane warto znać?

Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat - co warto wiedzieć o tych serwisach, aby efektywnie wykorzystywać je w komunikacji marek? Przedstawiamy kilka danych, o których warto pamiętać przy planowaniu działań w social mediach.

Twoja marka w mediach społecznościowych. Jakie dane warto znać?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Dla większości z nas dzień zaczyna się i kończy od korzystania z mediów społecznościowych. Już 78 procent populacji Stanów Zjednoczonych posiada swoje konto w serwisach społecznościowych. Szacuje się, że w okolicach 2018 roku na świecie będzie 2,67 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, a w 2019 roku liczba ta wzrośnie do 2,95 miliarda. Nic więc dziwnego, że firmy, także te małe, lokalne, decydują się na obecność na portalach społecznościowych. Czy jednak poruszają się we właściwym kierunku? Przedstawiamy kilka danych na temat social mediów, które mogą okazać się pomocne dla planowania aktywności marki w sieci. Popularne serwisy społecznościowe z biegiem czasu znacznie zyskały na wartości. Największą wartość netto ma portal Facebook – obecnie jest to 200 miliardów dolarów. Instagram jest wart 35 miliardów dolarów, Twitter 23 miliardy dolarów, Snapchat zaś 15 miliardów dolarów, a Pinterest 11 miliardów dolarów. Zarobki z reklam na tych serwisach wzrosły z 16 miliardów w 2014 roku do 31 miliardów w roku ubiegłym. Jak z perspektywy biznesu wyglądają poszczególne portale?

Facebook

Facebook może pochwalić się, że ma już 1,79 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. W każdej minucie na portalu pojawia się 136 tysięcy nowych zdjęć, 510 komentarzy oraz 293 tysiące aktualizacji statusów. Wedle oficjalnym statystyk z sierpnia ubiegłego roku, w Polsce z portalu korzysta ponad 15 milionów użytkowników miesięcznie, a 11 milionów powraca do serwisu każdego dnia. Co wiecej, miesięcznie już 12 milionów polskich facebookowiczów przegląda treści za pomocą urządzeń mobilnych, a dziennie robi to 9,6 miliona osób. Dane te dostarczają powodów do tego, by podjąć działania firmy na Faceboku i odnaleźć swój sposób komunikacji z użytkownikami serwisu.

fot. sotrender.com

fot. sotrender.com

Zaletą Facebooka są jego zasięgi, szczególnie istotne w przypadku działań reklamowych oraz różnorodna grupa odbiorców, bowiem z serwisu korzystają nie tylko Millenialsi i Zetki, ale i seniorzy. Wedle badań Sotrendera podsumowujących rok 2016, grupą o niewielkiej przewadze liczebnej są kobiety, stanowiące około 8,03 miliona zarejestrowanych osób, a mężczyźni to 7,50 miliona odbiorców portalu. Najliczniejsze grupy to osoby w wieku 19-25 lat (3,50 miliona osób) oraz 26-33 lata (3,30 miliona osób). Seniorzy, w przeciwieństwie do innych portali, stanowią i tak znaczny odsetek posiadaczy kont na Facebooku – już 1,30 miliona osób w przedziale wiekowym 41-50 lat oraz 1,23 miliona Polaków powyżej 50 roku życia to użytkownicy Facebooka. Oznacza to więc, że odnajdą na nim swoje miejsce nie tylko osoby kierujące się do ludzi młodych, ale i do nieco starszych grup wiekowych.

Twitter

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 69% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.

  • Hajdy

    Cześć, opis do instagrama w treści nie zgadza się z grafiką. Zgłupiałem, bo czytam że częściej posiadaczami kont są mężczyźni. A jest odwrotnie: rządzą młode dziewczyny przed 24 rokiem życia. Ale tak naprawdę to nie ilość się liczy: setki branż korzysta z ruchu na Instagram, lepsze zasięgi, długi czas przebywania i mocno zaangażowani fani…

    • Monika Kuchta

      Dziękujemy za zwrócenie uwagi! Faktycznie zaszła mała pomyłka, ale została już poprawiona :) Pozdrawiam!

  • Olga Maria Kuśnieruk

    W akapicie o Snapchacie jest błąd: Z wywiadu, jaki udzielił nam jakiś czas temu Jan Ożarowski ze Snapstars wynika, że w Polsce użytkownicy Facebooka <— tu chyba powinno być Snapchata ;)

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail