
reklama
Dla większości z nas dzień zaczyna się i kończy od korzystania z mediów społecznościowych. Już 78 procent populacji Stanów Zjednoczonych posiada swoje konto w serwisach społecznościowych. Szacuje się, że w okolicach 2018 roku na świecie będzie 2,67 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, a w 2019 roku liczba ta wzrośnie do 2,95 miliarda. Nic więc dziwnego, że firmy, także te małe, lokalne, decydują się na obecność na portalach społecznościowych. Czy jednak poruszają się we właściwym kierunku? Przedstawiamy kilka danych na temat social mediów, które mogą okazać się pomocne dla planowania aktywności marki w sieci. Popularne serwisy społecznościowe z biegiem czasu znacznie zyskały na wartości. Największą wartość netto ma portal Facebook – obecnie jest to 200 miliardów dolarów. Instagram jest wart 35 miliardów dolarów, Twitter 23 miliardy dolarów, Snapchat zaś 15 miliardów dolarów, a Pinterest 11 miliardów dolarów. Zarobki z reklam na tych serwisach wzrosły z 16 miliardów w 2014 roku do 31 miliardów w roku ubiegłym. Jak z perspektywy biznesu wyglądają poszczególne portale?
Facebook może pochwalić się, że ma już 1,79 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. W każdej minucie na portalu pojawia się 136 tysięcy nowych zdjęć, 510 komentarzy oraz 293 tysiące aktualizacji statusów. Wedle oficjalnym statystyk z sierpnia ubiegłego roku, w Polsce z portalu korzysta ponad 15 milionów użytkowników miesięcznie, a 11 milionów powraca do serwisu każdego dnia. Co wiecej, miesięcznie już 12 milionów polskich facebookowiczów przegląda treści za pomocą urządzeń mobilnych, a dziennie robi to 9,6 miliona osób. Dane te dostarczają powodów do tego, by podjąć działania firmy na Faceboku i odnaleźć swój sposób komunikacji z użytkownikami serwisu.
Zaletą Facebooka są jego zasięgi, szczególnie istotne w przypadku działań reklamowych oraz różnorodna grupa odbiorców, bowiem z serwisu korzystają nie tylko Millenialsi i Zetki, ale i seniorzy. Wedle badań Sotrendera podsumowujących rok 2016, grupą o niewielkiej przewadze liczebnej są kobiety, stanowiące około 8,03 miliona zarejestrowanych osób, a mężczyźni to 7,50 miliona odbiorców portalu. Najliczniejsze grupy to osoby w wieku 19-25 lat (3,50 miliona osób) oraz 26-33 lata (3,30 miliona osób). Seniorzy, w przeciwieństwie do innych portali, stanowią i tak znaczny odsetek posiadaczy kont na Facebooku – już 1,30 miliona osób w przedziale wiekowym 41-50 lat oraz 1,23 miliona Polaków powyżej 50 roku życia to użytkownicy Facebooka. Oznacza to więc, że odnajdą na nim swoje miejsce nie tylko osoby kierujące się do ludzi młodych, ale i do nieco starszych grup wiekowych.
- Hajdy
- Monika Kuchta
- Olga Maria Kuśnieruk